Τεχνολογία - Επιστήμη /ΑνακαλύψειςΔημοσίευση: 29 Ιανουαρίου 2018 23:05

Ανακαλύφθηκε στην Αίγυπτο σπάνιο απολίθωμα δεινόσαυρου

Σημαντική ανακάλυψη για την αιγυπτιακή και γενικότερα για την αφρικανική παλαιοντολογία…

Δεινόσαυρος

Στην Αίγυπτο είναι συνηθισμένο να βρίσκει κανείς πυραμίδες, μούμιες και άλλα αρχαία, όμως όχι δεινόσαυρους. Αλλά και όλη η Αφρική γενικότερα θεωρείται μία «άγραφη σελίδα», όσον αφορά τα πλάσματα που κάποτε κυριαρχούσαν στη Γη, με αποτέλεσμα η εξέλιξη των δεινοσαύρων στη «μαύρη» ήπειρο να αποτελεί εν πολλοίς ένα μυστήριο.

Αυτήν τη φορά, όμως, Αιγύπτιοι και Αμερικανοί επιστήμονες ανακάλυψαν στο αιγυπτιακό τμήμα της ερήμου Σαχάρα τα απολιθώματα ενός νέου είδους δεινοσαύρου. Πρόκειται για έναν μεγάλο φυτοφάγο δεινόσαυρο, που ονομάσθηκε «Μανσουρόσαυρος» (Mansourasaurus shahinae), ο οποίος είχε μήκος λεωφορείου, μακρύ λαιμό και οστέινες πλάκες ενσωματωμένες στην επιφάνεια του δέρματός του.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον παλαιοντολόγο δρα Χεσάμ Σαλάμ του Τμήματος Γεωλογίας του αιγυπτιακού Πανεπιστημίου της Μανσούρα (εξ ου και το όνομα του δεινοσαύρου), έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό «Nature Ecology and Evolution».

Ο ερευνητής δρ Έρικ Γκόρσακ του Μουσείου Φιλντς των ΗΠΑ, ο οποίος συμμετείχε στην αποστολή, δήλωσε ότι πρόκειται για «μία σημαντική ανακάλυψη για την αιγυπτιακή και γενικότερα για την αφρικανική παλαιοντολογία. Η Αφρική παραμένει ένα γιγάντιο ερωτηματικό, όσον αφορά τα ζώα που την κατοικούσαν στο τέλος της εποχής των δεινοσαύρων», δηλαδή στην Ύστερη Κρητιδική περίοδο.

Ελάχιστα, κακοδιατηρημένα και πολύ απομακρυσμένα μεταξύ τους απολιθώματα δεινοσαύρων έχουν βρεθεί στην Αφρική από εκείνη την εποχή. Ένας λόγος είναι ότι τα όποια απολιθώματα έχουν εξαφανισθεί κάτω από την πλούσια αφρικανική βλάστηση, κάτι που δεν συμβαίνει σε άλλες περιοχές με αφθονία απολιθωμάτων, όπως η Παταγωνία και η έρημος Γκόμπι στη Μογγολία.

Αναλύοντας τον Μανσουρόσαυρο, οι επιστήμονες κατέληξαν στην εκτίμηση ότι έχει μεγαλύτερες ομοιότητες με δεινόσαυρους από την Ευρώπη και την Ασία, παρά με τη Νότια Αφρική και τη Νότια Αμερική. Από αυτό συμπεραίνουν ότι τουλάχιστον μερικοί δεινόσαυροι μπορούσαν τότε -πριν 100 έως 66 εκατ. χρόνια- να μετακινηθούν ανάμεσα στην Ευρώπη και στην Αφρική.

Ο Μανσουρόσαυρος ανήκει στην ευρύτερη ομάδα των Τιτανόσαυρων, που ήσαν μακρυλαίμηδες φυτοφάγοι δεινόσαυροι. Στην ίδια οικογένεια ανήκουν τα μεγαλύτερα γνωστά ζώα που περπάτησαν ποτέ στη Γη, όπως ο Αργεντινόσαυρος και ο Παταγωτιτάν.

Μαθητής έδωσε… αύξηση στη δασκάλα του (βίντεο)23:59Μήνυμα σε μπουκάλι βρήκε παραλήπτη 9 χρόνια μετά!23:47Σαουδική Αραβία: Εξτρεμιστικές… ιδέες ο φεμινισμός, ο αθεϊσμός, η ομοφυλοφιλία23:35Μακελειό στις ΗΠΑ23:21Μέρκελ: Κανένας κίνδυνος από τους τζιχαντιστές23:07Μωρό 9 μηνών πέθανε από αφυδάτωση στην Μόρια22:53“Thrive” με τον Claydee και την Δέσποινα Σίσκου (εικόνες)22:39Στα… “σίδερα” 60χρονος που ασελγούσε σε 11χρονη22:25“Πρωταθλητές” στα αντιβιοτικά οι Έλληνες (βίντεο)22:11Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην Κηφισιά21:57Αποκλειστικό ΑΝΤ1: Σοβαρή ρύπανση στο λιμάνι της Ελευσίνας (βίντεο)21:43Κορυφώνονται οι εκδηλώσεις για την 46η επέτειο του Πολυτεχνείου21:30Πώς συνδέεται ο διαβήτης με την περίοδο21:17Κατερίνη: Έκκληση του πατέρα της 17χρονης εξαφανισμένης μέσω του ΑΝΤ1 (βίντεο)21:03“Ροπαλιά” της ΑΕΚ στον Ηρακλή20:50Αστυνομικός διέσωσε γυναίκα που κρεμόταν από μπαλκόνι του 4ου (βίντεο)20:37Διαδήλωση για την Καταλονία σε σιδηροδρομικό σταθμό (βίντεο)20:23Θρίλερ στην Κύπρο: κατασχέθηκε κατασκοπευτικό βαν (βίντεο)20:10“Ξέσπασε” στον Ιωνικό ο Παναθηναϊκός19:56“Κίτρινα γιλέκα”: Δακρυγόνα και συλλήψεις στο Παρίσι στην πρώτη επέτειο (εικόνες)19:43