Τεχνολογία - Επιστήμη /ΑνακαλύψειςΔημοσίευση: 29 Ιανουαρίου 2018 23:05

Ανακαλύφθηκε στην Αίγυπτο σπάνιο απολίθωμα δεινόσαυρου

Σημαντική ανακάλυψη για την αιγυπτιακή και γενικότερα για την αφρικανική παλαιοντολογία…

Στην Αίγυπτο είναι συνηθισμένο να βρίσκει κανείς πυραμίδες, μούμιες και άλλα αρχαία, όμως όχι δεινόσαυρους. Αλλά και όλη η Αφρική γενικότερα θεωρείται μία «άγραφη σελίδα», όσον αφορά τα πλάσματα που κάποτε κυριαρχούσαν στη Γη, με αποτέλεσμα η εξέλιξη των δεινοσαύρων στη «μαύρη» ήπειρο να αποτελεί εν πολλοίς ένα μυστήριο.

Αυτήν τη φορά, όμως, Αιγύπτιοι και Αμερικανοί επιστήμονες ανακάλυψαν στο αιγυπτιακό τμήμα της ερήμου Σαχάρα τα απολιθώματα ενός νέου είδους δεινοσαύρου. Πρόκειται για έναν μεγάλο φυτοφάγο δεινόσαυρο, που ονομάσθηκε «Μανσουρόσαυρος» (Mansourasaurus shahinae), ο οποίος είχε μήκος λεωφορείου, μακρύ λαιμό και οστέινες πλάκες ενσωματωμένες στην επιφάνεια του δέρματός του.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον παλαιοντολόγο δρα Χεσάμ Σαλάμ του Τμήματος Γεωλογίας του αιγυπτιακού Πανεπιστημίου της Μανσούρα (εξ ου και το όνομα του δεινοσαύρου), έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό «Nature Ecology and Evolution».

Ο ερευνητής δρ Έρικ Γκόρσακ του Μουσείου Φιλντς των ΗΠΑ, ο οποίος συμμετείχε στην αποστολή, δήλωσε ότι πρόκειται για «μία σημαντική ανακάλυψη για την αιγυπτιακή και γενικότερα για την αφρικανική παλαιοντολογία. Η Αφρική παραμένει ένα γιγάντιο ερωτηματικό, όσον αφορά τα ζώα που την κατοικούσαν στο τέλος της εποχής των δεινοσαύρων», δηλαδή στην Ύστερη Κρητιδική περίοδο.

Ελάχιστα, κακοδιατηρημένα και πολύ απομακρυσμένα μεταξύ τους απολιθώματα δεινοσαύρων έχουν βρεθεί στην Αφρική από εκείνη την εποχή. Ένας λόγος είναι ότι τα όποια απολιθώματα έχουν εξαφανισθεί κάτω από την πλούσια αφρικανική βλάστηση, κάτι που δεν συμβαίνει σε άλλες περιοχές με αφθονία απολιθωμάτων, όπως η Παταγωνία και η έρημος Γκόμπι στη Μογγολία.

Αναλύοντας τον Μανσουρόσαυρο, οι επιστήμονες κατέληξαν στην εκτίμηση ότι έχει μεγαλύτερες ομοιότητες με δεινόσαυρους από την Ευρώπη και την Ασία, παρά με τη Νότια Αφρική και τη Νότια Αμερική. Από αυτό συμπεραίνουν ότι τουλάχιστον μερικοί δεινόσαυροι μπορούσαν τότε -πριν 100 έως 66 εκατ. χρόνια- να μετακινηθούν ανάμεσα στην Ευρώπη και στην Αφρική.

Ο Μανσουρόσαυρος ανήκει στην ευρύτερη ομάδα των Τιτανόσαυρων, που ήσαν μακρυλαίμηδες φυτοφάγοι δεινόσαυροι. Στην ίδια οικογένεια ανήκουν τα μεγαλύτερα γνωστά ζώα που περπάτησαν ποτέ στη Γη, όπως ο Αργεντινόσαυρος και ο Παταγωτιτάν.

Πρεμιέρα για το ανανεωμένο “Rouk Zouk”15:15Πρίγκιπας Χάρι: Τα γενέθλια, η πορεία και το μήνυμα της Μέγκαν (εικόνες)15:01Εσύ, θα σε επέλεγες για γονιό σου;14:48Νέες παρατάσεις για το Κτηματολόγιο14:36Τραμπούκισαν τον διευθυντή φοιτητικής εστίας Θεσσαλονίκης (βίντεο)14:23Λαμία: Τροχαίο τη νύχτα με τεράστιο αγριογούρουνο14:09Ανήλικη έπεσε θύμα εκβιασμού με “ροζ” φωτογραφίες13:56Άγκαθα Κρίστι: Η “βασίλισσα” του αστυνομικού μυστηρίου13:42Βαριές κατηγορίες για τους συλληφθέντες στα Εξάρχεια13:29Μεγάλη φωτιά στην Ζάκυνθο (εικόνες)13:15Η συνέντευξη Τύπου του Τσίπρα στην ΔΕΘ13:02“Χάλκινη” με μεγάλη ανατροπή η Γαλλία12:53Έκκληση Κικίλια για εμβολιασμό του πληθυσμού12:39Ξεκινά η υποβολή αιτήσεων για το “Εξοικονόμηση κατ’ οίκον”12:26Βρήκαν ανθρώπινα λείψανα σε σπίτι πρώην δικτάτορα (εικόνες)12:13Σκύλος δηλητηριάστηκε από φόλα στην Νεάπολη11:59“Καλημέρα Ελλάδα” με τον Γιώργο Παπαδάκη: επιστρέφει στον ΑΝΤ111:46Αργεντινή - Ισπανία: Ώρα… τελικού στο Πεκίνο11:32Το οπλοστάσιο που βρέθηκε σε φορτηγό στην Κρήτη (εικόνες)11:18Βρήκε μια “περιουσία” μέσα σε... καρότσι σούπερ μάρκετ!11:05