Ειδήσεις /Υγεία - ΠεριβάλλονΔημοσίευση: 07 Ιουλίου 2017 10:19

Ανακαλύφθηκε ένα νέο βαρύ σωματίδιο στο CERN

βαρύ σωματίδιο - CERN

Οι επιστήμονες του πειράματος LHCb του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Πυρηνικών Ερευνών (CERN) ανακάλυψαν ένα νέο βαρύ σωματίδιο με την ονομασία Xicc++ (ή Ξcc++). Η ανακάλυψη, που ανακοινώθηκε στην ευρωπαϊκή Συνδιάσκεψη  Φυσικής Υψηλών Ενεργειών στη Βενετία, θα βοηθήσει τους φυσικούς να κατανοήσουν καλύτερα μία από τις τέσσερις θεμελιώδεις δυνάμεις της φύσης, την ισχυρή πυρηνική δύναμη, η οποία συγκρατεί τους πυρήνες των ατόμων.

Το Xicc++ είναι ένα βαρυόνιο, ανήκει δηλαδή στην οικογένεια των σωματιδίων που απαρτίζουν το μεγαλύτερο μέρος της κοινής ύλης, μεταξύ των οποίων τα πρωτόνια και νετρόνια. Τα βαρυόνια αποτελούνται από τρία κουάρκ, αλλά επειδή υπάρχουν έξι διαφορετικά είδη (ή «γεύσεις») κουάρκ, υπάρχουν και πολλοί πιθανοί συνδυασμοί για να δημιουργηθεί ένα βαρυόνιο. Μέχρι σήμερα όλα τα γνωστά βαρυόνια περιείχαν το πολύ ένα βαρύ κουάρκ.

Το νέο σωματίδιο είναι το πρώτο που βρέθηκε να αποτελείται από δύο βαριά «χαριτωμένα» κουάρκ (charm) και ένα «άνω» κουάρκ (up). Η ύπαρξή του είχε προβλεφθεί θεωρητικά, αλλά μόλις τώρα κατέστη εφικτό να επιβεβαιωθεί πειραματικά μέσω των συγκρούσεων στον επιταχυντή του CERN. Η μάζα του Xicc++ είναι περίπου 3621 MeV (μεγαηλεκτρονιοβόλτ), σχεδόν τετραπλάσια από το πιο κοινό βαρυόνιο, το πρωτόνιο.

«Η ανακάλυψη ενός βαρυονίου με δύο βαριά κουάρκ έχει μεγάλη σημασία, επειδή παρέχει ένα μοναδικό εργαλείο για να μελετήσουμε περαιτέρω την κβαντική χρωμοδυναμική, τη θεωρία που περιγράφει την ισχυρή αλληλεπίδραση, μία από τις τέσσερις θεμελιώδεις δυνάμεις», δήλωσε ο νέος εκπρόσωπος της ερευνητικής κοινοπραξίας LHCb, ο ιταλός φυσικός Τζιοβάνι Πασαλέβα.

«Αντίθετα με τα άλλα βαρυόνια, στα οποία τα τρία κουάρκ εκτελούν ένα πολύπλοκο χορό το ένα γύρω από τα άλλα, ένα διπλά βαρύ βαρυόνιο αναμένεται να συμπεριφέρεται όπως ένα πλανητικό σύστημα, με τα δύο βαριά κουάρκ να παίζουν το ρόλο των βαρέων άστρων που βρίσκονται σε τροχιά το ένα γύρω από το άλλο, ενώ το ελαφρύτερο κουάρκ κινείται σε τροχιά γύρω από αυτό το διπλό σύστημα», πρόσθεσε ο πρώην εκπρόσωπος του LHCb Γκάι Γουίλκινσον, καθηγητής του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης.

Η ανακάλυψη του Ξicc++ έγινε μέσω της διάσπασής του σε ένα βαρυόνιο Λc+ και σε τρία ελαφρύτερα μεσόνια Κ-, π+ και π+. Οι επιστήμονες θα μετρήσουν περαιτέρω στον μεγάλο επιταχυντή αδρονίων (LHC) τις ιδιότητες του Ξicc++, τον τρόπο που παράγεται και διασπάται, καθώς και τη διάρκεια της ζωής του. Ήδη οι ερευνητές υπέβαλαν σχετική δημοσίευση με τα ευρήματά τους στο περιοδικό φυσικής "Physical Review Letters".

ΕΝΟΤΗΤΕΣ CERNσωματίδιο
Σημαντικότερες ειδήσεις στη κατηγορίαΜητσοτάκης: Δεν γίνεται η Βουλή να μετατρέπεται σε αρένα του μποξ (εικόνες)Χθες 20:44 | Ειδήσεις

Τι είπε ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης σε συνέντευξή του για όλα τα ζητήματα της επικαιρότητας.

Φλώρος: Έχασα την ψυχραιμία μου και ακολούθησα τον κ. Γραμμένο έξω από την αίθουσα...Χθες 16:33 | Ειδήσεις

"Επειδή όμως έχω μια πολύ σημαντική ιδιότητα αυτή του Έλληνα βουλευτή έπραξα απολύτως λάθος . Δεν αρμόζει αυτή η συμπεριφορά σε Έλληνα βουλευτή" δήλωσε ο κ. Φλώρος

Δολοφονία Λυγγερίδη: Οι προστατευόμενοι μάρτυρες και οι διάλογοι (βίντεο)Χθες 18:18 | Ειδήσεις

Τι κατέθεσαν μάρτυρες που τέθηκαν υπό προστασία για τη δολοφονία του αστυνομικού Γιώργου Λυγγερίδη. Διάλογοι, βίντεο και καταθέσεις στο μικροσκόπιο των αρχών.

Γάζα - Αμερικανικά Πανεπιστήμια: “πεδία μάχης” με σφοδρές συγκρούσεις (βίντεο)Χθες 21:13 | Ειδήσεις

Από το Λος Άντζελες στη Νέα Υόρκη, από το Όστιν στη Βοστόνη, στο Σικάγο και την Ατλάντα, το κίνημα των φιλοπαλαιστινίων Αμερικανών φοιτητών γιγαντώνεται ώρα με την ώρα.

JukeBooks: Αudiobook για το Ειδικό Σχολείο Τυφλών Καλλιθέας23:59Λάρισα: Άνδρας άρχισε να ξεγυμνώνεται στη μέση της πλατείας 23:46Παναθηναϊκός - Μακάμπι: πράσινη νίκη με υπογραφή Σλούκα (εικόνες)23:32Φορολογικές δηλώσεις - myaade: Άνοιξε η πλατφόρμα23:19Μητροπολίτης Ιερώνυμος: Σκόραρε από την άσπρη βούλα…23:05Τουρκία – Ε.Ε: Δυσαρέσκεια από την Άγκυρα – Δεν πάει στις Βρυξέλες ο Φιντάν22:52Λαμία: Επεισοδιακή εκδρομή Δημοτικού - Τον “έστειλε” στο νοσοκομείο 22:39Ενδοοικογενειακή βία - Ηράκλειο: Την ξυλοκόπησε ο ίδιος της ο πατέρας22:25Καϊλή: Βολές κατά ΠΑΣΟΚ και ΕΕ - “Θα μετακομίσω στην Ιταλία”22:12Αυχένας και μέση: Νευροδιέγερση για την αντιμετώπιση χρόνιου πόνου21:58Σημεία για rapid test την Παρασκευή σε 176 σημεία21:52Γάζα - Αμερικανικά Πανεπιστήμια: “πεδία μάχης” με σφοδρές συγκρούσεις (βίντεο)21:45Τέμπη - Κασσελάκης για Φλέσσα: Η ντροπή φτάνει στα άκρα... (βίντεο)21:31Επιθεώρηση εργασίας: Πρόστιμα και “μπλόκο” σε οικοδομές και εργοτάξια 21:18ΗΣΑΠ: Ακινητοποιήθηκαν συρμοί - Νεαροί μπήκαν στις γραμμές21:04Μητσοτάκης: Δεν γίνεται η Βουλή να μετατρέπεται σε αρένα του μποξ (εικόνες)20:51Τροχαίο στη Βουλή – Ιάσονας: Ενοχή του οδηγού πρότεινε ο εισαγγελέας 20:38Χανιά: Πτώσεις δέντρων από τους ισχυρούς ανέμους20:25Μέση Ανατολή: Διεθνής έκκληση για απελευθέρωση ομήρων - Η απάντηση της Χαμάς20:11Δολοφονία Λυγγερίδη: Οι προστατευόμενοι μάρτυρες και οι διάλογοι (βίντεο)19:57