Το 4ο πλοίο
Η χώρα έμαθε την Πέμπτη, 19 Σεπτεμβρίου από το στόμα του Υπουργού Αμύνης, κ.Νίκου Δένδια, ότι ξεκινάει διαπραγματεύσεις για να αποκτήσει μια 4η φρεγάτα “Belharra”.
Και από το στόμα του πρωθυπουργού έμαθε ότι «Η δαπάνη της νέας αγοράς έχει προϋπολογιστεί κατά τρόπο που δεν διαταράσσει τη δημοσιονομική μας συνέπεια. Κρίθηκε, ωστόσο, απαραίτητη, αφού η θωράκιση της πατρίδας αποτελεί αδιαπραγμάτευτη προτεραιότητα».
Πού αναφέρεται η φράση του κ. Μητσοτάκη με το “ωστόσο”; Στο γεγονός ότι η νέα, 4η φρεγάτα αφορά έναν 12ετη σχεδιασμό ή όπως το είπε ο κ. Δένδιας «Οι προσθήκες αυτές έχουν ενταχθεί στον 12χρονο Μακροπρόθεσμο Προγραμματισμό Αμυντικών Εξοπλισμών, ο οποίος παρουσιάστηκε στον Πρωθυπουργό και στις αμέσως προσεχείς ημέρες θα ενημερωθεί η αρμόδια Επιτροπή της Βουλής των Ελλήνων και θα τον παρουσιάσω στο ΚΥΣΕΑ να τον υιοθετήσει. Το 12ετές Μακροπρόθεσμο Πρόγραμμα συνοδεύεται και από μια πρόβλεψη 20ετούς χρονικού ορίζοντα, νομίζω για πρώτη φορά στην ιστορία της Ελληνικής Δημοκρατίας».
Το Ναυτικό είχε ένα υπόλοιπο 800 εκατομμυρίων ευρώ για αγορές πλοίων, όταν εξελέγη η δεύτερη κυβέρνηση Μητσοτάκη. Τα χρήματα αυτά δεν έφταναν για να παραγγελθεί ένα ολόκληρο καινούργιο πλοίο ούτε κάνει για να ανακαινιστούν οι ΜΕΚΟ, τα πιο σημαντικά πλοία επιφανείας που διαθέτει μέχρι σήμερα ο Στόλος μας.
Την προηγούμενη φορά που το Ναυτικό υλοποίησε ένα μεγάλο πρόγραμμα πλοίων, με τα υποβρύχια 214, έφτασε να μην μπορεί να το πληρώσει, καθώς δεν διέθετε τα 2,8 δισεκατομμύρια ευρώ, επειδή η χώρα είχε χρεοκοπήσει.
Τώρα, κρίθηκε ότι μπορεί να βρει τα 6 δισεκατομμύρια ευρώ, που θα στοιχίσουν τα πλοία με τα όπλα τους ή να παραστήσει ότι θα τα βρει.
Έτσι και αλλιώς, έως το τέλος του χρονικού ορίζοντα, θα μεσολαβήσουν 3 κυβερνήσεις και οι προκαταβολές θα έχουν δοθεί...