Σφοδρές αντιδράσεις για τις αλλαγές στην Παιδεία
Κυρίαρχο θέμα στην χθεσινή συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου αποτέλεσε το θέμα της Παιδείας και κυρίως οι αλλαγές στο Λύκειο και στον τρόπο εισαγωγής στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Τα όσα παρουσίασε ο Υπουργός Παιδείας, Κώστας Γαβρόγλου, προκάλεσαν την έντονη αντίδραση των κομμάτων της αντιπολίτευσης τα οποία σε γενικές γραμμές υποστηρίζουν ότι από την κατάργηση των Πανελλαδικών, περάσαμε ουσιαστικά στον διπλασιασμό τους.
ΠΑΣΟΚ: το δήθεν όραμα για το άλλο Λύκειο….
Το Γραφείο Τύπου του ΠΑΣΟΚ σε ανακοίνωση του επισημαίνει ότι «οι χθεσινές περιγραφές του Υπουργού Παιδείας για το Λύκειο και την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση απέχουν έτη φωτός από όσα χρειάζεται η νέα γενιά της πατρίδας μας , από όσα ο ΣΥΡΙΖΑ έχει κατά καιρούς υποσχεθεί, από όσα ο ίδιος ο Πρωθυπουργός έχει εξαγγείλει. Ο αρμόδιος Υπουργός τον έχει αναιρέσει και συνεχίζει να τον αναιρεί.
Έτσι λοιπόν το δήθεν όραμα για άλλο λύκειο, η αυτονομία του Λυκείου και η εισαγωγή σε ΑΕΙ δίχως εξετάσεις ακολούθησαν το φαντασιακό δρόμο όλων των υπόλοιπων συριζαϊκών και πρωθυπουργικών εξαγγελιών.
Επιπλέον είδαμε όλο το τελευταίο διάστημα ο κος Γαβρόγλου να έχει επιδοθεί σε ένα επικοινωνιακό παιχνίδι με θέματα που αποπροσανατολίζουν από τα σοβαρά προβλήματα τόσο της παιδείας όσο και της χώρας. Μόνος στόχος να καλύψει με πυροτεχνήματα την πλήρη ανεπάρκεια των προτάσεών του για όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης αλλά και να γίνει κομματικά απαραίτητος ενόψει μάλιστα πιθανού ανασχηματισμού.
Από τον περασμένο Μάιο έχουμε δημοσιοποιήσει την πρότασή μας για το Λύκειο απέναντι στον κυβερνητικό λαϊκισμό του τίποτα.
Βασικά χαρακτηριστικά των θέσεων μας είναι τα εξής:
• Ανασχεδιασμός γενικής και τεχνικής / επαγγελματικής εκπαίδευσης με έμφαση στις ανάγκες της ανάπτυξης
• Ενίσχυση της Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης που θα οδηγεί σε πτυχίο με πλήρη επαγγελματικά δικαιώματα ανταποκρινόμενο στις ανάγκες και δυνατότητες της οικονομίας ανά περιφέρεια.
• Αποδοχή του προτεινόμενου από τα Πανεπιστημιακά Τμήματα αριθμού των φοιτητών που μπορούν να εισαχθούν και να εκπαιδευθούν σε αυτά.
• Γενικό λύκειο που ξεκινά από μαθήματα γενικής παιδείας και στην πορεία εξατομικεύεται στις επιλογές του μαθητή
• Εθνικό απολυτήριο, με ισχύ και αναγνώριση σε Ελλάδα και εξωτερικό, που διαμορφώνεται με διαφοροποιημένα ποσοστά από όλες τις τάξεις του Λυκείου
• Εξετάσεις σε πανελλαδικό επίπεδο με τράπεζα θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας
• Συνεργασία με τα τριτοβάθμια ιδρύματα για τον καθορισμό των εξεταζόμενων μαθημάτων και των συντελεστών βαρύτητας ανά μάθημα
• Οι μαθητές μπορούν να εισάγονται χωρίς εξετάσεις σε Τμήματα που τα ίδια μπορούν να θέτουν ελάχιστες προϋποθέσεις εισαγωγής που σχετίζονται με το Εθνικό Απολυτήριο.
• Περιοδική αξιολόγηση του ίδιου του εξεταστικού συστήματος και των παραμέτρων του.
Με βάση τα παραπάνω θα προσέλθουμε σε κάθε προσπάθεια εθνικής συνεννόησης, όπως κάναμε πάντα για τα θέματα παιδείας, ακόμη και με όσους «πετροβολούσαν» κατά της δημόσιας εκπαίδευσης πιο παλιά μέσα στα σχολεία και σήμερα ασκούν διοίκηση. Αλλά δυστυχώς όλα τα δείγματα γραφής τα τελευταία δύο χρόνια αποδεικνύουν ότι κάθε προσπάθεια διαλόγου όσο και να διαφημίστηκε ήταν προσχηματική και ψευδεπίγραφη.
Η κυβέρνηση προσπάθησε να ξυπνήσει από τη θερινή της ραστώνη αλλά το έκανε με όνειρα θερινής νυκτός για το Λύκειο. Ξέρουμε ότι θα ακούσουμε ακόμη πολλά, τα περισσότερα θα ξαναλλάξουν και δυστυχώς πάλι τίποτα με προοπτική δε θα μείνει παρά μόνο μάχες με τις σκιές μια άλλης εποχής. Της εποχής του ΣΥΡΙΖΑ.
Τα κείμενα της πρότασής μας θα κατατεθούν στον δημόσιο διάλογο. Καλούμε τον Υπουργό Παιδείας να τα υιοθετήσει ως βάση διαλόγου».
ΚΚΕ: η Κυβέρνηση συνεχίζει τον εμπαιγμό των παιδιών και των οικογενειών τους
Δριμύ κατηγορώ κατά των εξαγγελιών Γαβρόγλου εξαπέλυσε και το ΚΚΕ, το οποίο σε ανακοίνωση του τονίζει ότι «η κυβέρνηση συνεχίζει τον εμπαιγμό, παίζοντας με την αγωνία και υποτιμώντας τη νοημοσύνη των λαϊκών οικογενειών και των παιδιών της, που ζουν από πρώτο χέρι τις συνέπειες και της εκπαιδευτικής της πολιτικής.
Η ουσία είναι ότι το Λύκειο που οραματίζεται η κυβέρνηση θα είναι ακόμα πιο ταξικό, ένα Λύκειο-φροντιστήριο και με τη “βούλα”, όπου θα γενικευτεί ένας ατελείωτος εξεταστικός μαραθώνιος και η όποια γενική μόρφωση θα σταματάει στην Α Λυκείου. Ακόμη και η μείωση των μαθημάτων δεν έχει στόχο την ελάφρυνση των μαθητών, αλλά την ακόμη μεγαλύτερη προσαρμογή σε ένα υποβαθμισμένο σχολείο – φροντιστήριο. Επιπλέον, οι περικοπές μαθημάτων ανοίγουν το δρόμο για νέο “εξορθολογισμό” δαπανών, όπως προβλέπει το Μνημόνιο και οι κατευθύνσεις του ΟΟΣΑ, για συμπτύξεις μαθημάτων και ειδικοτήτων εκπαιδευτικών.
Όσο, δε, για την «πάταξη της παραπαιδείας» και τα χρήματα που δαπανά η - ρημαγμένη από τα απανωτά μνημόνια- λαϊκή οικογένεια για φροντιστήρια, το ενδιαφέρον είναι εντελώς υποκριτικό όταν χρόνια τώρα, με ευθύνη τόσο αυτής όσο και των προηγούμενων κυβερνήσεων, δε λειτουργούν η ενισχυτική διδασκαλία και η πρόσθετη διδακτική στήριξη στο δημόσιο Γυμνάσιο και Λύκειο.
Οι μαθητές, οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς να μην πιστέψουν ούτε λέξη από την προπαγάνδα της κυβέρνησης, να απορρίψουν τους σχεδιασμούς της και να βρεθούν σε θέση μάχης παλεύοντας για το σχολείο των σύγχρονων αναγκών και δυνατοτήτων της εποχής μας. Ένα σχολείο ενιαίο, δωδεκάχρονο που θα δίνει τη σύγχρονη μόρφωση σε όλους και όχι σε λίγους».
Το Ποτάμι: η κυβέρνηση δεν αντιμετωπίζει με σοβαρότητα τις αλλαγές στην Παιδεία
Στο θέμα αναφέρθηκε και το Ποτάμι, το οποίο σε ανακοίνωση του αναφέρει.
«Τελικά τι ισχύει; Δευτέρα – Τετάρτη – Παρασκευή το Υπουργείο Παιδείας (αλλά και ο κ. Τσίπρας) μιλούν για κατάργηση των Πανελλαδικών εξετάσεων, και Τρίτη – Πέμπτη – Σάββατο τις επαναφέρει και μάλιστα διπλές. Κάποια στιγμή θα πρέπει με σοβαρότητα να αποφασίσει η Κυβέρνηση τι τελικά «σχεδιάζει», τόσο για το Λύκειο όσο και για την πρόσβαση στα Α.Ε.Ι.
Η γνώμη του Ποταμιού είναι γνωστή και έχει ήδη κατατεθεί στον δημόσιο διάλογο από τον Μάρτιο. Ελπίζουμε η εκπεφρασμένη πρόθεση του Υπουργείου για διαβούλευση στο θέμα να είναι ειλικρινής και να μην είναι απλώς η νομιμοποίηση ειλημμένων αποφάσεων. Η αναβάθμιση του Λυκείου και οι εισαγωγικές εξετάσεις στην τριτοβάθμια εκπαίδευση είναι πολύ σοβαρή υπόθεση για να αντιμετωπίζεται ως ψηφοθηρικό πυροτέχνημα και πεδίο λαϊκισμού, παραμονές της Δ.Ε.Θ…».
Νεολαία ΑΝΕΛ: αναγκαίες οι μεταρρυθμίσεις στο Λύκειο
Θετική ήταν αρχικά η ανταπόκριση της νεολαίας των ΑΝΕΛ στα όσα εξήγγειλε ο κ. Γαβρόγλου, υποστηρίζοντας ότι «η εξαγγελθείσα μεταρρύθμιση του Λυκείου και του συστήματος εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση κρίνεται απολύτως αναγκαία, καθώς οι στρεβλώσεις και τα προβλήματα που δημιούργησαν παλαιότερες, ανεύθυνες εγκληματικές πολιτικές επιλογές, οδήγησαν σε ένα Λύκειο που έχασε το ρόλο του και την ουσία.
Ειδικά για την εισαγωγή στα Ανώτατα Ιδρύματα, η αξιολόγηση της επίδοσης των μαθητών καθ’ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς με εξετάσεις, εκπόνηση ατομικών και ομαδικών εργασιών και γενικότερη συμμετοχή στην τάξη, πρέπει να αντικαταστήσει τον αντιπαιδαγωγικό χαρακτήρα του σημερινού συστήματος.
Η Νεολαία ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ συμμετέχει στο δημόσιο διάλογο, έχοντας ήδη καταθέσει τις προτάσεις της σε όλους τους αρμόδιους φορείς. Η αναβάθμιση της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης είναι ζήτημα άμεσης προτεραιότητας».