«Γίνε γατόνι στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο»
Σημάδια βελτίωσης εμφάνισε η αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου το 2014 αφού οι Έλληνες καταναλωτές, αύξησαν περίπου κατά 10% τον αριθμό των κατηγοριών που αγόρασαν online τη συγκεκριμένη χρονιά. Την ίδια ώρα οι προβλέψεις για το 2015 είναι θετικές, από τη στιγμή που εκτιμάται πως 6 στους 10 online καταναλωτές θα αυξήσουν την αξία των online αγορών τους και μόνο 1 στους 10 θα προβούν σε μείωσή τους.
Τα παραπάνω στοιχεία έδωσε ο πρόεδρος της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας Βασίλης Κορκίδης κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη με αντικείμενο την καμπάνια «FeeLSAFE» που διοργανώνουν από κοινού Υπουργείο και ΕΣΕΕ και η οποία αφορά στην ευαισθητοποίηση εμπόρων και καταναλωτών γύρω από τους κινδύνους που αντιμετωπίζει το ηλεκτρονικό εμπόριο.
Η έναρξη της καμπάνιας θα δοθεί στη ΔΕΘ στο ειδικά διαμορφωμένο περίπτερο της Ελληνικής Αστυνομίας όπου θα ενημερώνονται καταναλωτές και επιχειρηματίες για την ηλεκτρονική εφαρμογή FeelSAFE.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΣΕΕ, τα προϊόντα/υπηρεσίες που έρχονται πρώτα στις προτιμήσεις των καταναλωτών (online αγορές) είναι:
- Οι ταξιδιωτικές υπηρεσίες (81%)
- Η διαμονή σε καταλύματα (69%)
- Τα εισιτήρια για εκδηλώσεις (69%)
- Ο εξοπλισμός για Η/Υ (68%)
- Τα είδη ένδυσης/ υπόδησης (59%)
- Οι ηλεκτρονικές συσκευές / κινητά (48%)
Η επιλογή ενός ηλεκτρονικού καταστήματος από τους καταναλωτές, επηρεάζεται από μία σειρά παραγόντων/κριτηρίων, κυριότερα εκ των οποίων είναι:
- Η ασφάλεια πληρωμών μέσω γνωστού φορέα (44%)
- Η άμεση εξυπηρέτηση, τόσο κατά τη διάρκεια όσο και μετά την πραγματοποίηση της αγοράς (37%)
- Η ταχύτητα και η ευκολία στην εύρεση και πλοήγηση των ζητούμενων προϊόντων και υπηρεσιών (33%)
- Η σαφής και ξεκάθαρη περιγραφή των όρων χρήσης, π.χ. επιστροφή προϊόντων (33%)
- Οι χαμηλές τιμές και προσφορές (32%)
Οι κυριότεροι προβληματισμοί των on-line αγοραστών, συνοψίζονται ως εξής:
- Τα έξοδα αποστολής αντιπροσωπεύουν συνήθως μεγάλο ποσοστό ως προς τη συνολική αξία του προϊόντος (24% ή 1 στους 4 καταναλωτές)
- Το ισχύον νομικό πλαίσιο δεν προστατεύει τον καταναλωτή σε περίπτωση που προκύψει κάποιο πρόβλημα με τη μεταφορά των προϊόντων (20% ή 1 στους 5 καταναλωτές)
- Καθυστέρηση στην αποστολή εμπορευμάτων ή μη τήρηση των υπεσχημένων χρονικών διοριών (20% ή 1 στους 5 καταναλωτές)
- Παραγγελία μικρής αξίας προϊόντων, υπό το φόβο ανάκυψης προβλημάτων κατά τη διάρκεια αποστολής τους (19% ή 1 στους 5 καταναλωτές)
- Εγείρονται ζητήματα ασφάλειας και προστασίας των προσωπικών δεδομένων του καταναλωτικού κοινού (16% ή 1 στους 6 καταναλωτές).
Σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΕΣΕΕ Βασίλη Κορκίδη «οι εξελίξεις του τελευταίου διμήνου ανέδειξαν την ανάγκη περαιτέρω διάδοσης της χρήσης πιστωτικών καρτών και ηλεκτρονικών συναλλαγών. Τα στοιχεία που παρουσιάσαμε δείχνουν ότι η διασφάλιση ασφαλών ηλεκτρονικών συναλλαγών θα πρέπει να είναι βασική προτεραιότητα λόγω της επέκτασης των ηλεκτρονικών συναλλαγών και του ηλεκτρονικού εμπορίου και θα πρέπει να προχωρήσει άμεσα η συστηματική ενημέρωση επιχειρηματιών και καταναλωτών».
Στη συνέντευξη Τύπου παρέστησαν ο Υπουργός Προστασίας του Πολίτη Γιάννης Πανούσης, ο Αρχηγός της Ελληνικής Αστυνομίας Αντιστράτηγος Δημήτριος Τσακνάκης, ο Διευθυντής της Διεύθυνσης Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος της Ελληνικής Αστυνομίας Υποστράτηγος Μανώλης Σφακιανάκης, ο Γενικός Γραμματέας Δημόσιας Τάξης Δημήτριος Αναγνωστάκης και ο Πρόεδρος της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας Βασίλης Κορκίδης.
Ο κ. Πανούσης ευχαρίστησε τη Δ/νση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος και συνεχάρη τους εμπλεκόμενους για την πρωτότυπη και χρήσιμη καμπάνια που προωθούν.
Ο κ. Σφακιανάκης αναφέρθηκε στο τρίπτυχο της πάταξης του ηλεκτρονικού εγκλήματος - ασφαλέστερη συναλλαγή, εξάλειψη κινδύνου, πάταξη φοροδιαφυγής – και διαβεβαίωσε για την επιχειρησιακή ετοιμότητα της Διεύθυνσης για την αντιμετώπιση των οποιωνδήποτε απειλών.