Παραδοχή από Facebook: υπήρξε χαλαρότητα στην προστασία των προσωπικών δεδομένων
Το Facebook επέδειξε χαλαρότητα στο θέμα της προστασίας των χρηστών του, τα προσωπικά δεδομένα εκατομμυρίων εξ αυτών κατέληξαν στην εταιρεία Cambridge Analytica, παραδέχθηκε σήμερα η γενική διευθύντρια του ιστότοπου κοινωνικής δικτύωσης Σέριλ Σάντμπεργκ.
Το “Νο2” στην ιεραρχία του Facebook διατύπωσε μάλιστα την εκτίμηση ότι είναι πιθανόν να ανακαλυφθούν και άλλα κενά ασφαλείας. «Δεν ήμασταν αρκετά επικεντρωμένοι στην προστασία, τα ίδια δεδομένα που μας επιτρέπουν να βιώσουμε κοινωνικές εμπειρίες μπορούν επίσης να χρησιμοποιηθούν με κακόβουλο τρόπο», είπε στο NBC η Σάντμπεργκ, η οποία είχε αποφύγει τις δηλώσεις μετά την αποκάλυψη του σκανδάλου.
Η εταιρεία Cambridge Analytica ανέκτησε, μέσω ενός ψυχολογικού τεστ στο οποίο είχαν απαντήσει 270.000 μέλη του Facebook, τα δεδομένα 87 εκατομμυρίων χρηστών, το 2014.
Το Facebook έμαθε τον Δεκέμβριο του 2015 ότι η Cambridge Analytica είχε περισυλλέξει δεδομένα και ζήτησε τη διαγραφή τους, διευκρίνισε η Σέριλ Σάντμπεργκ. «Έπρεπε να το επαληθεύσουμε» υπογράμμισε. «Μας δόθηκαν νομικές διαβεβαιώσεις εκ μέρους τους ότι τα είχαν σβήσει. Αυτό που εμείς δεν κάναμε ήταν το επόμενο βήμα, ένας έλεγχος, και θα προσπαθήσουμε να το κάνουμε τώρα».
Το υψηλόβαθμο στέλεχος μάλιστα παραδέχθηκε ότι είναι «πιθανό» να ανακαλυφθούν και άλλα κενά ασφαλείας στην προστασία των δεδομένων στο Facebook, προσθέτοντας: «γι’ αυτόν τον λόγο πραγματοποιούμε αυτόν τον έλεγχο».
Κομισιόν: Έως και 2,7 εκατ. χρήστες στην Ευρώπη ενδέχεται να έχουν επηρεαστεί
Τα προσωπικά δεδομένα «έως και 2,7 εκατομμυρίων» Ευρωπαίων χρηστών του Facebook ενδέχεται να έχουν καταλήξει με «ανάρμοστο τρόπο» στην βρετανική εταιρεία Cambridge Analytica (CA), ανακοίνωσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, επικαλούμενη τα στοιχεία που της διαβίβασε ο δημοφιλής ιστότοπος κοινωνικής δικτύωσης.
Με αυτήν την εκτίμηση αναφορικά με την Ευρώπη, επιβεβαιώνεται ο συνολικός αριθμός των 87 εκατομμυρίων χρηστών του Facebook που ενδεχομένως επηρεάστηκαν παγκοσμίως από το σκάνδαλο, τον οποίο αποκάλυψε ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος του μέσου Μάρκ Ζούκερμπεργκ την Τετάρτη.