Γιατί η “Gen Z” φωτογραφίζει τα υπάρχοντά της στους ιμάντες των αεροδρομίων;
Αρχικά να εξηγηθώ: δεν ανήκω (για πολύ λίγο, ομολογουμένως) στη «Γενιά Ζ», γνωστή ως Gen Z ή Zoomers.
Δεν είμαι «δεινόσαυρος» ούτε η θεία που κάθεται με τη νεολαία. Πολλά πράγματα, όμως, που κάνουν αυτοί οι λίγο μικρότεροί μου, μου φαίνονται περίεργα και, απ’ ότι φαίνεται, δεν είμαι η μόνη.
Στις καλοκαιρινές διακοπές, όσοι ασχολούνται με το Instagram παραδοσιακά τα δίνουν όλα. Φωτογραφίες κάθε λεπτό, από κάθε δραστηριότητα. Ένα νέο trend έρχεται τώρα να ταράξει τα όσα ξέραμε και να προκαλέσει οργή και καταγγελίες. Το “airport tray aesthetic”, όπως ονομάζεται – φωτογραφίες, δηλαδή, αντικειμένων, μέσα από το γνωστό γκρι καλαθάκι στον έλεγχο του αεροδρομίου, έχει κατακλύσει Instagram, Pinterest και Tik Tok, ενώ οι νεαροί προβάλλουν από τα γυαλιά ηλίου τους, τα κλειδιά και τα κινητά τους, μέχρι τα παπούτσια, τα καλλυντικά και τα βιβλία τους. Γιατί; Οι ίδιοι ξέρουν.
Τι κι αν είναι γκρι, πλαστικά και μες στη βρωμιά;
Αποτελούν τον τέλειο καμβά για τους influencers – και την απόλυτη αφορμή για τσακωμό, ειδικά αν είσαι λίγο νευρικός ή φοβάσαι τις πτήσεις.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Στις Ηνωμένες Πολιτείες, εφημερίδες και περιοδικά αφιέρωσαν ολόκληρες σελίδες σε αυτή τη μόδα «που καταναλώνει πολύ χρόνο», «καθυστερεί τους επιβάτες» και προκαλεί δυσαρέσκεια, οργή και νεύρα στις ούτως ή άλλως μεγάλες ουρές των διεθνών αεροδρομίων. Τα νεύρα των απλών θνητών καταγράφονται ως σχόλια, κάτω από τις ανάλογες αναρτήσεις.
Πέραν, όμως, από τους έξαλλους επιβάτες και τους καυγάδες που η φωτογράφιση των καλαθακίων προκάλεσε, υπήρξαν περιστατικά και με την ασφάλεια σε μεγάλα αεροδρόμια, όπως το JFK στη Νέα Υόρκη.
Σαν να μην έφτανε αυτό, υπήρξαν influencers στη χώρα που πήγαιναν στον έλεγχο μεγάλων αεροδρομίων χωρίς εισιτήριο, χωρίς προγραμματισμένη πτήση, μόνο και μόνο για να δανειστούν ένα τέτοιο καλαθάκι και να φωτογραφίσουν τα πράγματά τους σε αυτό. Έτσι, η Διοίκηση Ασφάλειας Μεταφορών των ΗΠΑ οδηγήθηκε στην έκδοση ανακοίνωσης, με την οποία ζητούσε να μην υπάρχουν άνευ λόγου καθυστερήσεις στους ταξιδιώτες.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Παρά τις αντιδράσεις επιβατών και αστυνομικών, πάντως, μεγάλα brands ρούχων και εκδοτικοί οίκοι επέλεξαν τα γκρι καλαθάκια στους ιμάντες των αεροδρομίων για να διαφημίσουν τα προϊόντα τους, γιατί η αισθητική αυτή φάνηκε ότι δουλεύει. Να θυμίσουμε, σε αυτό το σημείο, τη μόδα του “fridgescaping”, το να διακοσμείς, δηλαδή, το ψυγείο σου με λουλούδια και κορνίζες, δίπλα στη γραβιέρα και το βούτυρο, και να το φωτογραφίζεις.
Οι δημοσιεύσεις αυτές συγκεντρώνουν εκατομμύρια προβολές και, όπως υποστηρίζουν οι δημιουργοί τους, δεν υπάρχει κάποιος συγκεκριμένος στόχος, εκτός από την «τέχνη» και τη «διασκέδαση». Η τοποθέτηση των αντικειμένων με πιο «δημιουργικό τρόπο». Και απαντούν σε όσους εκφράζουν δυσαρέσκεια: «φάτε μια μπάρα δημητριακών, ίσως να πεινάτε».