LATEST NEWS
 
Με υπογραφή... /ΚΟΡΚΙΔΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣΔημοσίευση: 19 Ιανουαρίου 2024 10:19

Η κατάσταση στην Ερυθρά Θάλασσα προκαλεί δομική αποσταθεροποίηση στην εφοδιαστική αλυσίδα

 


 


 


 


Γράφει ο Βασίλης Κορκίδης, Πρόεδρος του ΕΒΕΠ και πρώην Πρόεδρος της ΕΣΕΕ.

ΚΟΡΚΙΔΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ

Ερυθρά Θάλασσα - Χούθι - Υεμένη

Κάτι περισσότερο από ορατός είναι ο κίνδυνος πρόκλησης νέων πληθωριστικών πιέσεων στην ευρωζώνη εξ αιτίας της έκρυθμης κατάστασης που βρίσκονται οι εμπορευματικές ροές. Είναι προφανές ότι αν αυτό συμβεί, δεδομένου ότι οι Χούθι διεξάγουν αυτό τον «ιδιότυπο πόλεμο» μέσω του παγκόσμιου εμπορίου, η «παράπλευρη απώλεια» θα ονομάζεται ευρωπαϊκή οικονομία. Και τούτο γιατί αν κλιμακωθεί η κρίση είναι προφανές ότι μπορεί να καθυστερήσουν ή να αντιστραφούν οι μειώσεις των επιτοκίων και να θέσουν σε κίνδυνο τις ελπίδες, που αναζωπύρωσε πρόσφατα η Κριστίν Λαγκάρντ, η οποία και έκανε λόγο για πιθανώς νέα μείωση τους το καλοκαίρι.

Επί της ουσίας η ευρωπαϊκή οικονομία θα υποστεί αφ’ ενός τις αυξήσεις λόγω των επίναυλων που έχουν θέσει οι ναυτιλιακές εταιρίες διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, τις οποίες θα κληθεί να πληρώσει ο τελικός καταναλωτής και αφ’ ετέρου η ευρωπαϊκή οικονομία, άρα και οι επιχειρήσεις, θα συνεχίσουν να υφίστανται πίεση που θα κινδυνεύσει να γίνει ασφυκτική. Μάλιστα το κλίμα ανησυχίας έφτασε μέχρι το Νταβός όπου διεξάγεται το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ (WEF), με τις συζητήσεις στο περιθώριο της διοργάνωσης να εστιάζουν στις συνέπειες της κρίσης. Μιας κρίσης, που μπορεί να γίνει η θρυαλλίδα για μια γενικευμένη σύρραξη με την εμπλοκή του Ιράν αλλά και πολλών άλλων χωρών της ευρύτερης περιοχής της Μ. Ανατολής, και όχι μόνο, πράγμα που απεύχονται οι εχέφρονες που κατανοούν τις συνέπειες για την παγκόσμια πλέον οικονομία.  

Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς διαβλέποντας τους κινδύνους πρωτίστως για το εισαγωγικό και εξαγωγικό εμπόριο, την εσωτερική αγορά και γενικότερα για την οικονομία της χώρας, κατέθεσε πρόταση στον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη και το οικονομικό επιτελείο η υλοποίηση της οποίας, εφ’ όσον την υιοθετήσουν τα αρμόδια ευρωπαϊκά όργανα, στόχο έχει να ανασχέσει το «τσουνάμι» των αυξήσεων στην αγορά λόγω των αυξημένων ναύλων. Σε διαφορετική περίπτωση οι τιμές των εισαγόμενων και όχι μόνο, καταναλωτικών προϊόντων θα «εξακοντιστούν» στα ύψη σε μια ήδη πολύ επιβαρυμένη από τον πληθωρισμό ευρωπαϊκή αγορά, με ότι αυτό συνεπάγεται για την οικονομία της Ευρωζώνης, αλλά και το σύνολο του ευρωπαϊκού εμπορίου.

Το Επιμελητήριο θεωρεί ότι θα πρέπει να ληφθούν άμεσα μέτρα σε κεντρικό ευρωπαϊκό επίπεδο, ώστε με τις κατάλληλες οδηγίες να επιτραπεί στα εμπορεύματα που μεταφέρονται με πλοία από την Ασία προς την Ευρώπη που κάνουν τον περίπλου της Αφρικής, να μην επιβάλλονται δασμολογικές και φορολογικές επιβαρύνσεις στο 100% των σημερινών και συνεχώς αυξανόμενων ναύλων, αλλά να μειωθεί σε ποσοστό που θα αντιστοιχεί στα μέσα επίπεδα των ναύλων που θα καταβάλλονταν όταν τα πλοία διέρχονται κανονικά από τη Διώρυγα του Σουέζ, εφαρμόζοντας ένα «είδος πλαφόν» στις επιβαρύνσεις επι? των ναύλων, με βάση τις τιμές της 12ης Δεκεμβρίου 2023, για όσο διαρκεί η εμπόλεμη κατάσταση στην Ερυθρά Θάλασσα.

Επίσης δεν πρέπει να διαλάθει της προσοχής μας το γεγονός ότι όσο οι διελεύσεις πλοίων από το Σουέζ θα λιγοστεύουν τόσο θα μεγαλώνει και το πλήγμα που δέχεται το λιμάνι του Πειραιά που υποδεχόταν, σε κανονικές συνθήκες ειρήνης, εβδομαδιαίως 50.000 κοντέινερς διερχόμενα από το Σουέζ. Εμπορεύματα αξίας 35 δις δολαρίων «κάνουν βόλτα» τον περίπλου της Αφρικής με αυξημένη ταχύτητα, αλλά ήδη οι συνέπειες για τις πρώτες ύλες, φάνηκαν με την ανακοίνωση αναστολή της παραγωγής σε τρεις αυτοκινητοβιομηχανίες και τέσσερα εργοστάσια παραγωγής ελαστικών. «Ενός κακού αρχομένου, μύρια έπονται». Εύχομαι να υπάρξει ταχεία αποκλιμάκωση της έντασης και να αποφευχθεί η «τέλεια καταιγίδα» κόστους και χρόνου μεταφοράς εμπορευμάτων. Διανύουμε μια περίοδο που το παγκόσμιο εμπόριο έχει ανάγκη από ηρεμία και η εφοδιαστική αλυσίδα δεν επιθυμεί γεωπολιτικές καταστάσεις, που εντείνουν τις ήδη υψηλές πληθωριστικές πιέσεις.

Ειδήσεις σήμερα:

Ομόφυλα ζευγάρια - Ζαχαράκη: Χωρίς τον γάμο τι θα λέμε, τον κηδεμόνα επίτροπο και όχι γονέα; (βίντεο)

Κακοκαιρία - Θεσσαλονίκη: Υποχρεωτικός ο εφοδιασμός με αντιολισθητικές αλυσίδες

ΕΣΥ - Τούλης: Υπάρχουν νοσοκομεία χωρίς παθολόγο (βίντεο)



Pοή στη κατηγορία: Με υπογραφή...
Τουρκία: Άνδρας επιχείρησε να μπει σε εμπορικό κέντρο με σκύλο και τον δάγκωσε… ο φύλακας (βίντεο)23:59Μεγαλή Βρετανία - Ελλάδα: Πάλεψε μέχρι τέλους αλλά δεν τα κατάφερε η Εθνική 23:48Κύπρος - Νεκροφιλία: Ένστολος των Βρετανικών Βάσεων ελέγχεται από τις Αρχές23:36Ζελένσκι: Η Ρωσία δεν ενδιαφέρεται για την ειρήνη23:24Euroleague: Ο Ολυμπιακός νίκησε εύκολα την Μπασκόνια23:11Λίβανος – Συρία: Πολύνεκρα ισραηλινά χτυπήματα (βίντεο)22:58Μετρό - Σταϊκούρας για Γραμμή 4: Στόχος μας η διάνοιξη του συνόλου των σηράγγων το 202622:45Διπλωματικές πηγές προς Φιντάν: Η Συνθήκη της Λωζάνης δεν επιδέχεται παρερμηνείας22:31ΤτΕ: Νέο ρεκόρ στα έσοδα από τον τουρισμό στο 9μηνο 22:18Λαμία - Καταδίωξη: Μεθυσμένος οδηγός τραυμάτισε αστυνομικούς 22:04Ιράν: Ακτιβιστής έραψε τα χείλη του μετά την αυτοκτονία ενός άλλου ακτιβιστή21:51Φοροδιαφυγή: Τα νέα ψηφιακά… όπλα στα “χέρια” της ΑΑΔΕ21:37Αγρίνιο - revenge porn: Έστειλε φωτογραφίες της εν διαστάσει συζύγου του σε συγγενείς της21:24Μητσοτάκης: Περισσότερες μειώσεις φόρων μέσα στο 202521:10Αισχροκέρδεια: Πως δρουν οι εταιρείες που “βαφτίζουν” ελληνικά τα ξένα προϊόντα20:57Πούτιν: Πυρηνικές απειλές για επιθέσεις κατά δυτικών χωρών20:43Η πιο ψηλή και η πιο κοντή γυναίκα στον κόσμο συναντήθηκαν για πρώτη φορά (βίντεο)20:30Αμαλιάδα- Μουρτζούκου: Ποινική δίωξη κατά της 24χρονης20:16Παγκράτι: Τα ευρήματα και τα ερωτήματα για τη γιάφκα (βίντεο)20:03Πάτρα: Πουλούσαν “μαϊμού” προϊόντα μέσω ψεύτικων ηλεκτρονικών καταστημάτων (βίντεο)19:49
Δεν υπάρχει καταχώρηση
BlogsΔεν υπάρχει περιεχόμενο