Φοιτητές “πιάστηκαν” να χρησιμοποιούν ΑΙ και απολογήθηκαν με ΑΙ

Στη διάρκεια διάλεξης του εισαγωγικού μαθήματος Δεδομένων / Επιστήμης Δεδομένων στη University of Illinois Urbana–Champaign, δύο καθηγητές εντόπισαν μια απροσδόκητη ακαδημαϊκή παράβαση: δεκάδες φοιτητές, ύστερα από έλεγχο παρακολούθησης παρουσιών και δραστηριότητας, έστειλαν πανομoιότυπα e-mail προς τους διδάσκοντες με τη φράση «Dear Professor Flanagan, I want to sincerely apologize…», γεγονός που προκάλεσε την υποψία ότι η απολογία δεν ήταν προϊόν ανθρώπινου χειρισμού.
Οι καθηγητές Karle Flanagan και Wade Fagen-Ulmschneider απέδειξαν ότι οι συγκεκριμένες συγγνώμες είχαν δημιουργηθεί μέσω εργαλείου γεννητικής τεχνητής νοημοσύνης — χρησιμοποιήθηκε δηλαδή το ίδιο τεχνολογικό μέσο τόσο για την παράβαση (μη φυσική παρακολούθηση/παρουσία) όσο και για τη συγγνώμη-«απάντηση».
Στη συνέχεια οι δύο καθηγητές σε προβολή στην αίθουσα διάβασαν τα ίδια μηνύματα από το προτζέκτορ — προκαλώντας την έκπληξη των φοιτητών και το viral του περιστατικού στα κοινωνικά δίκτυα.
Το γεγονός ανοίγει ευρύτερη συζήτηση για την ηθική της χρήσης της τεχνητής νοημοσύνης στην εκπαίδευση: όταν τα ίδια εργαλεία που χρησιμοποιούνται για κομπρεσμένα ή ψευδή στοιχεία αξιολόγησης στρέφονται και στην «απολογία», η ανθρώπινη ευθύνη και η διαχωριστική γραμμή μεταξύ «εγώ» και «μηχανή» γίνονται θαμπές. Επίσης, η μη ύπαρξη σαφών κανόνων λειτουργίας για τη χρήση ΑΙ σε μαθήματα και αξιολογήσεις καθιστά το πρόβλημα πιο ασαφές. Η πράξη αυτή αποτελεί προειδοποίηση: η τεχνολογία μπορεί να «γράψει» τη λύπη μας — αλλά δεν μπορεί να εκπληρώσει την αυθεντική ευθύνη .
Δολοφονία Λυγγερίδη: Ξεκινά σήμερα στις φυλακές Κορυδαλλού η δίκη για εγκληματική οργάνωση
Έκρηξη έξω από το νυχτερινό κέντρο στο Μπουρνάζι
Προσωπικός αριθμός - Λήγει σήμερα η προθεσμία για την έκδοσή του από τους πολίτες







