Ακρίβεια - ΙΕΛΚΑ: Ποια προϊόντα ακριβαίνουν και ποια φθηναίνουν (βίντεο)
Της Ηρώς Ράντου
Σε σύγχυση βρίσκονται οι καταναλωτές αφού δεν μπορούν να καταλάβουν, κάθε φορά που επισκέπτονται το σούπερ μάρκετ, ποια προϊόντα ακριβαίνουν και ποια φθηναίνουν.
Σύμφωνα με έρευνα του ΙΕΛΚΑ, τον Αύγουστο καταγράφηκαν τόσο μειώσεις όσο και αυξήσεις τιμών σε κάποιες κατηγορίες προϊόντων σε σχέση με πέρυσι, με τον πληθωρισμό να είναι αρνητικός για 4ο συνεχόμενο μήνα.
ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΜΕΙΩΣΕΙΣ (Πηγή: ΙΕΛΚΑ)
Απορρυπαντικά/ είδη καθαρισμού -6,7%
Χαρτικά/ είδη προσωπικής υγιεινής -5,2%
Βρεφικές/ παιδικές τροφές -4,3%
Φρούτα/ λαχανικά -2,8%
Τροφές για κατοικίδια -4,8%
ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΑΥΞΗΣΕΙΣ (Πηγή: ΙΕΛΚΑ)
Φρέσκα ψάρια/ θαλασσινά +5%
Τρόφιμα παντοπωλείου +3,5%
Ορεκτικά/αλίπαστα +5,5%
Μπισκότα/ σοκολάτες +3,4%
Ο Απόστολος Πεταλας, Γενικός διευθυντής ένωσης σούπερ μάρκετ Ελλάδας αναφέρει ότι «με βάση τα τελευταία στοιχεία που έχουμε στη διάθεσή μας, παρατηρείται μια σταθερότητα στις τιμές σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Υπάρχουν βέβαια και αρκετοί κωδικοί που έχουν πτωτική πορεία ενώ άλλοι, σε κατηγορίες που επηρεάζονται από την κλιματική κρίση, έχουν ανοδική πορεία. Οι κωδικοί πάντως που μειώνονται οι τιμές είναι τριπλάσιοι από αυτούς που έχουν ανοδική πορεία».
Οι προσφορές δε, παρότι τους συμφέρουν, δημιουργούν επιπλέον μπέρδεμα αφού ρίχνουν τις τιμές για λίγες μόνο ημέρες.
Για αυτό και ζητούν το αυτονόητο: Ενημέρωση για την πορεία της τιμής κάθε προϊόντος στα σούπερ μάρκετ.
Ο Απόστολος Ραυτόπουλος, πρόεδρος ένωσης εργαζομένων και καταναλωτών τονίζει ότι «στη Γερμανία εδώ και χρόνια αυτό που κάνουν στις αλυσίδες των σούπερ μάρκετ στα προϊόντα είναι να αναγράφεται στο κάτω μέρος στο ταμπελάκι πόσες ημέρες, πόσες εβδομάδες έχει σταθερή τιμή το προϊόν. Το ίδιο πράγμα έχουν κάνει και στη Γαλλία, το ίδιο πράγμα θα μπορούσε να κάνει και η χώρα μας».
Έτσι οι καταναλωτές θα έχουν τη δυνατότητα να αγοράζουν μόνο τα προϊόντα με μειωμένη ή σταθερή τιμή, επιβραβεύοντας τις εταιρίες που βάζουν πλάτη εν μέσω της ακρίβειας αλλά και τιμωρώντας εκείνες που κερδοσκοπούν στις πλάτες τους.
Μοναδικά όπλα των καταναλωτών για την ώρα… η καλή μνήμη, η επιτόπια έρευνα αγοράς από το ένα κατάστημα στο άλλο αλλά και η πλατφόρμα - e-Καταναλωτής που τους δίνει τη δυνατότητα να δημιουργήσουν το δικό τους καλάθι και να βρουν ποια αλυσίδα σούπερ μάρκετ το προσφέρει φθηνότερα.
Λίβανος: Νεκροί και εκατοντάδες τραυματίες από τη νέα έκρηξη βομβητών (εικόνες)
Ιταλία: Θρίλερ με εξαφάνιση ιδιωτικού αεροσκάφους
Κεραμεικός: Ντοκουμέντο από την συμπλοκή με πυροβολισμούς και τραυματισμό 36χρονου (βίντεο)