Ειδήσεις /Τεχνολογία - ΕπιστήμηΔημοσίευση: 03 Ιουλίου 2020 11:14

Ανατροπή στον υπολογισμό για την “ανθρώπινη” ηλικία των σκύλων

Δεν ισχύει ο παγκοσμίως γνωστός κανόνας, σύμφωνα με νέα μελέτη. Τι υποστηρίζουν οι επιστήμονες.

επίθεση - σκυλιά - αγέλη

Είναι λάθος η διαδεδομένη πεποίθηση –ακόμη και μεταξύ των κτηνιάτρων- ότι για να βρεθεί η «ανθρώπινη» ηλικία ενός σκύλου, αρκεί να πολλαπλασιάσει κανείς τα χρόνια ζωής του ζώου επί επτά. Κάθε έτος του σκύλου στη διάρκεια της ζωής του δεν είναι ισοδύναμο με επτά ανθρώπινα χρόνια, σύμφωνα με νέες εκτιμήσεις Αμερικανών επιστημόνων, οι οποίοι βασίστηκαν σε γενετική ανάλυση σκύλων και διαπίστωσαν ότι τα νεαρά σκυλάκια γερνάνε πολύ πιο γρήγορα από ό,τι τα γερασμένα.

Με βάση τα ευρήματά τους, ένας σκύλος ενός έτους έχει «ανθρώπινη» ηλικία περίπου 30 ετών (και όχι επτά ετών με βάση την παραδοσιακή μέθοδο), ένας τετράχρονος σκύλος αντιστοιχεί σε έναν άνθρωπο 52 ετών (και όχι 28 ετών), ενώ ένας γέρικος σκύλος 14 ετών έχει την ηλικία ενός 75χρονου ανθρώπου. Η σχέση σκυλίσιας και ανθρώπινης ηλικίας περιγράφεται από τη φόρμουλα: ανθρώπινη ηλικία = 16 λογάριθμος ηλικίας σκύλου + 31.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον καθηγητή Τρέι Άϊντεκερ της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια-Σάντα Κρουζ, οι οποίοι μελέτησαν 105 «Λαμπραντόρ Ριτρίβερ» και έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό κυτταρικής βιολογίας Cell Systems, βασίζουν τη νέα μέθοδο στις λεγόμενες επιγενετικές αλλαγές που συμβαίνουν στο DNA, δηλαδή στις χημικές τροποποιήσεις στο γονιδίωμα που δεν μεταβάλλουν την αλληλουχία του DNA, αλλά μπορούν να ενεργοποιήσουν ή να αδρανοποιήσουν κάποια γονίδια.

AP - ζώα - σκυλάκια - σκυλιά - κουτάβια - κουτάβι

Τα σκυλιά, κατά το πρώτο έτος της ζωής τους, εμφανίζουν ταχύτερες και άρα περισσότερες επιγενετικές αλλαγές στο γονιδίωμα τους από ό,τι οι άνθρωποι, πράγμα που δείχνει ότι γερνάνε με πιο γρήγορο ρυθμό. Καθώς όμως περνάνε τα χρόνια, επιβραδύνεται ο ρυθμός γήρανσης των σκύλων, σε σχέση με τον αντίστοιχο ρυθμό των ανθρώπων.

Πάντως άλλοι επιστήμονες επεσήμαναν ότι είναι δύσκολο να «μεταφραστούν» απόλυτα τα χρόνια των σκύλων σε ανθρώπινα, καθώς, πέρα από τις βιολογικές αλλαγές στο «επιγενετικό ρολόι», υπεισέρχονται θέματα ορμονικά και συμπεριφοράς. Έτσι, ένα σκύλος ενός έτους, που υποτίθεται ότι είναι 30 χρονών (αν ήταν άνθρωπος), στην πραγματικότητα συμπεριφέρεται μάλλον ως έφηβος.

Σημαντικότερες ειδήσεις στη κατηγορία“Ιανός”: μετρά τις πληγές της η Ελλάδα από τη φονική κακοκαιρίαΣήμερα 06:58 | Ειδήσεις

Νεκρούς, αγνοούμενους, καταστροφές και προβλήματα αφήνει πίσω του ο μεσογειακός κυκλώνας. Αγγίζουν τις 1000 οι διασώσεις από την Πυροσβεστική. Πού κινείται η κακοκαιρία.

“Ιανός” - Καρδίτσα: βρέθηκε νεκρός ο αγνοούμενοςΣήμερα 09:56 | Τοπικά Νέα

Αυξήθηκαν οι νεκροί στη χώρα μας από το πέρασμα της κακοκαιρίας.  Δείτε εικόνες από το σπίτι του άτυχου άνδρα.

“Ιανός”: Αυτοψία Μητσοτάκη στην ΚαρδίτσαΣήμερα 11:26 | Ειδήσεις

Ο Πρωθυπουργός μεταβαίνει στην Καρδίτσα για να αποτιμηθεί η κατάσταση που προκάλεσε η φονική κακοκαιρία "Ιανός". Τα μέτρα ανακούφισης για τους πληγέντες.,

Σκυλακάκης για επιστρεπτέα προκαταβολή: δεν θα επιστρέφεται μέρος της όπου υπάρχει lockdownΣήμερα 09:14 | Ειδήσεις

Τι είπε στον ΑΝΤ1 ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών για το ενδεχόμενο φοροελαφρύνσεων και το Ταμείο Ανάκαμψης. Ποιοι υπάλληλοι αναμένεται να δουν μπόνους.

“Ιανός” - Χαρδαλιάς από Ζάκυνθο: μέχρι το βράδυ η αποκατάσταση της ηλεκτροδότησης14:23“Ιανός” - Θεοδωρικάκος: οικονομική βοήθεια στους πληγέντες ΟΤΑ14:11Συμπλοκή χούλιγκαν με τραυματίες και καταστροφές καταστημάτων13:58Ταξίδευε με 34 κιλά χασίς13:45ΕΝΦΙΑ: Πότε θα πληρωθεί η πρώτη δόση - Ποιοι δικαιούνται έκπτωση13:33Τραγωδία στη Θήβα: όχημα συγκρούστηκε με φορτηγό (εικόνες)13:20ΔΕΘ: η συνέντευξη Τύπου του Αλέξη Τσίπρα (βίντεο)13:08Κορονοϊός: Μεγαλώνει η θλιβερή λίστα12:56Κορονοϊός: δυνατότητες και περιορισμοί των rapid τεστ12:43Αυτοκίνητο “απογειώθηκε” στο αντίθετο ρεύμα - Δύο τραυματίες (εικόνες)12:31“Ιανός”: φθορές σε μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους12:18Κορονοϊός: Στος έλεος της πανδημίας η Βραζιλία12:06“Ιανός”: κλειστά σχολεία στην Καρδίτσα11:53“Ιανός”: Αυτοψία Μητσοτάκη στην Καρδίτσα11:41Πτώση δέντρου σε γραμμές του ΗΣΑΠ11:28Απαγωγή Μαρκέλλας: βανδάλισαν το σπίτι της κατηγορούμενης 11:16Αποκάλυψη για μαζική εξαφάνιση ειδών πριν 233 εκ. χρόνια11:04Κορονοϊός - Ιταλία: επιστρέφουν στα γήπεδα οι φίλαθλοι10:52Εικόνες - σοκ: Φρικτό τροχαίο δυστύχημα για 32χρονο10:40Γιώργος Σεφέρης: σαν σήμερα “έφυγε” ο λυρικός Έλληνας νομπελίστας10:27