Ειδήσεις /Τεχνολογία - ΕπιστήμηΔημοσίευση: 03 Ιουλίου 2020 11:14

Ανατροπή στον υπολογισμό για την “ανθρώπινη” ηλικία των σκύλων

Δεν ισχύει ο παγκοσμίως γνωστός κανόνας, σύμφωνα με νέα μελέτη. Τι υποστηρίζουν οι επιστήμονες.

επίθεση - σκυλιά - αγέλη

Είναι λάθος η διαδεδομένη πεποίθηση –ακόμη και μεταξύ των κτηνιάτρων- ότι για να βρεθεί η «ανθρώπινη» ηλικία ενός σκύλου, αρκεί να πολλαπλασιάσει κανείς τα χρόνια ζωής του ζώου επί επτά. Κάθε έτος του σκύλου στη διάρκεια της ζωής του δεν είναι ισοδύναμο με επτά ανθρώπινα χρόνια, σύμφωνα με νέες εκτιμήσεις Αμερικανών επιστημόνων, οι οποίοι βασίστηκαν σε γενετική ανάλυση σκύλων και διαπίστωσαν ότι τα νεαρά σκυλάκια γερνάνε πολύ πιο γρήγορα από ό,τι τα γερασμένα.

Με βάση τα ευρήματά τους, ένας σκύλος ενός έτους έχει «ανθρώπινη» ηλικία περίπου 30 ετών (και όχι επτά ετών με βάση την παραδοσιακή μέθοδο), ένας τετράχρονος σκύλος αντιστοιχεί σε έναν άνθρωπο 52 ετών (και όχι 28 ετών), ενώ ένας γέρικος σκύλος 14 ετών έχει την ηλικία ενός 75χρονου ανθρώπου. Η σχέση σκυλίσιας και ανθρώπινης ηλικίας περιγράφεται από τη φόρμουλα: ανθρώπινη ηλικία = 16 λογάριθμος ηλικίας σκύλου + 31.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον καθηγητή Τρέι Άϊντεκερ της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια-Σάντα Κρουζ, οι οποίοι μελέτησαν 105 «Λαμπραντόρ Ριτρίβερ» και έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό κυτταρικής βιολογίας Cell Systems, βασίζουν τη νέα μέθοδο στις λεγόμενες επιγενετικές αλλαγές που συμβαίνουν στο DNA, δηλαδή στις χημικές τροποποιήσεις στο γονιδίωμα που δεν μεταβάλλουν την αλληλουχία του DNA, αλλά μπορούν να ενεργοποιήσουν ή να αδρανοποιήσουν κάποια γονίδια.

AP - ζώα - σκυλάκια - σκυλιά - κουτάβια - κουτάβι

Τα σκυλιά, κατά το πρώτο έτος της ζωής τους, εμφανίζουν ταχύτερες και άρα περισσότερες επιγενετικές αλλαγές στο γονιδίωμα τους από ό,τι οι άνθρωποι, πράγμα που δείχνει ότι γερνάνε με πιο γρήγορο ρυθμό. Καθώς όμως περνάνε τα χρόνια, επιβραδύνεται ο ρυθμός γήρανσης των σκύλων, σε σχέση με τον αντίστοιχο ρυθμό των ανθρώπων.

Πάντως άλλοι επιστήμονες επεσήμαναν ότι είναι δύσκολο να «μεταφραστούν» απόλυτα τα χρόνια των σκύλων σε ανθρώπινα, καθώς, πέρα από τις βιολογικές αλλαγές στο «επιγενετικό ρολόι», υπεισέρχονται θέματα ορμονικά και συμπεριφοράς. Έτσι, ένα σκύλος ενός έτους, που υποτίθεται ότι είναι 30 χρονών (αν ήταν άνθρωπος), στην πραγματικότητα συμπεριφέρεται μάλλον ως έφηβος.

Σημαντικότερες ειδήσεις στη κατηγορίαΈγκλημα στη Δάφνη: Σκότωσε τη σύζυγό του και παραδόθηκεΣήμερα 13:39 | Ειδήσεις

Κατόπιν υπόδειξης του καθ’ ομολογίαν συζυγοκτόνου, οι αστυνομικοί βρήκαν νεκρή την άτυχη γυναίκα μέσα στο διαμέρισμά της.

Καύσωνας: Τα μέτρα προστασίας για τους εργαζόμενουςΣήμερα 13:49 | Ειδήσεις

Με εγκύκλιο ορίζονται τα μέτρα προστασίας που θα πρέπει να εφαρμόσουν οι επιχειρήσεις για την προστασία των εργαζομένων από τον καύσωνα.

Καύσωνας – Χρυσοχοΐδης: να συνεργαστούμε για να προλάβουμε τα δυσάρεσταΣήμερα 14:15 | Ειδήσεις

Σε ετοιμότητα ο κρατικός μηχανισμός για το κύμα καύσωνα. Περιπολίες από Πυροσβεστική και Αστυνομία.

Ολυμπιακοί Αγώνες - Κωπηλασία: Ο Στέφανος Ντούσκος κατέκτησε το χρυσό μετάλλιο (βίντεο)Σήμερα 06:46 | Ειδήσεις

Χρυσός Ολυμπιονίκης στο απλό σκιφ, με Ολυμπιακό ρεκόρ. Το πρώτο μετάλλιο της Ελλάδας στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Τόκιο.

Θεσσαλονίκη: συλλήψεις για παράνομη διακίνηση αλλοδαπών16:54Εγνατία Οδός: απαγόρευση κυκλοφορίας σε νταλίκες16:41Καύσωνας: δωρεάν είσοδος σε οργανωμένες παραλίες16:27Δένδιας σε Ακάρ: η Τουρκία χρησιμοποιεί κάθε εργαλείο αποσταθεροποιήσεων16:14Ζάκυνθος: απείλησε με μαχαίρι πυροσβέστη16:01Εθνική Τράπεζα: νέος Πρόεδρος ο Γκίκας Χαρδούβελης15:47Αντετοκούνμπο: Ανανεώθηκε το γήπεδο μπάσκετ στα Σεπόλια15:34Θεσσαλονίκη: ληστεία με σφυρί σε μίνι μάρκετ (βίντεο )15:20Καύσωνας – Χρυσοχοΐδης: να συνεργαστούμε για να προλάβουμε τα δυσάρεστα15:07Παναθηναϊκός: Ανακοινώθηκε ο Σάρλια (εικόνες)14:54Ολυμπιακοί Αγώνες - Κολύμβηση: Ο Γκολομέεβ άνετα στον ημιτελικό των 50 μ. ελεύθερο (βίντεο)14:40Καύσωνας – ΓΓΠΠ: συστάσεις προς τους πολίτες14:27Ολυμπιακοί Αγώνες - Τριπλούν: Η Βούλα Παπαχρήστου έμεινε εκτός τελικού (βίντεο)14:14Καύσωνας: Τα μέτρα προστασίας για τους εργαζόμενους14:00Έγκλημα στη Δάφνη: Σκότωσε τη σύζυγό του και παραδόθηκε13:47Δένδιας: Τι συζήτησε με την ΥΠΕΞ του Λιβάνου13:35Κορονοϊός - Ισραήλ: Η μετάλλαξη Δέλτα “χτυπά” τους εμβολιασμένους υγειονομικούς13:22Γεννηματά για Ταμείο Ανάκαμψης: Να γίνει δίκαιη κατανομή των πόρων13:08Κορονοϊός - Εμβολιασμός: Άνοιξε η πλατφόρμα για παιδιά άνω των 12 ετών12:53Καύσωνας: Μέτρα προστασίας για καρδιοπαθείς12:39