Τεχνολογία - Επιστήμη /ΑνακαλύψειςΔημοσίευση: 25 Ιουλίου 2018 21:33

Επιστήμονες ανακάλυψαν τεράστια λίμνη νερού στον Άρη

Oι επιστήμονες χρησιμοποίησαν τα στοιχεία του ραντάρ MARSIS, στο διαστημικό σκάφος Mars Express.

ΑΡΗΣ -  ΛΙΜΝΗ ΝΕΡΟΥ

Μία τεράστια λίμνη νερού στο υπέδαφος του πλανήτη Άρη, φαίνεται πως ανακάλυψαν ερευνητές με επικεφαλής τον δρ. Ρομπέρτο Οροσέι, από το Εθνικό Ινστιτούτο Αστροφυσικής της Μπολόνια.

Εξέτασαν τα δεδομένα που είχαν συλλεχθεί από τον Μάιο του 2012 έως τον Δεκέμβριο του 2015 και βρήκαν μία απότομη αλλοίωση των μετρήσεων με ραδιοσήματα στο νότιο πόλο του πλανήτη. Για την έρευνά τους  χρησιμοποίησαν τα στοιχεία του ραντάρ MARSIS που βρισκόταν πάνω στο διαστημικό σκάφος Mars Express.

Η λίμνη, που βρίσκεται κάτω από στρώμα πάγου, έχει διάμετρο περίπου 20 χλμ. και το σχήμα ενός στρογγυλεμένου τριγώνου, δημιουργεί την ελπίδα για την παρουσία και άλλου νερού, ακόμη και ζωής, στον κόκκινο πλανήτη, σύμφωνα με άρθρο που δημοσιεύεται στην αμερικανική επιθεώρηση Science.

«Ανακαλύψαμε νερό στον Άρη», λέει ο καθηγητής Οροσέι και προσθέτει πως «είναι δελεαστικό να σκεφτεί κανείς πως σε αυτό το σημείο ενδεχομένως να υπάρχει ακόμα ζωή στον Άρη».

ΑΡΗΣ -  ΛΙΜΝΗ ΝΕΡΟΥ

Τα δεδομένα είναι παρόμοια με εκείνα των ραντάρ, όταν σκανάρουν λίμνες νερού κάτω από την Ανταρκτική και τη Γροιλανδία. Οι επιστήμονες της NASA συνδέουν άρρηκτα την πιθανότητα μικροβιακής ζωής με το υγρό στοιχείο, σε πλανήτες αλλά και δορυφόρους πλανητών .

«Αν οι ερευνητές βγουν αληθινοί, θα έχουμε μια τεράστια ποσότητα νερού στον πλανήτη», λέει η Κάσι Στέρμαν γεωφυσικός του πανεπιστημίου του Τέξας, που το 2016 είχε επισημάνει ίχνη πάγου στον Άρη.

Στο παρελθόν, ο πλανήτης Άρης είχε πιο ζεστό και πιο υγρό κλίμα - με μεγάλους όγκους νερού εκεί που τώρα οι επιστήμονες βρίσκουν ίχνη από αρχέγονες λίμνες και ποταμούς.

Έλενα Χριστοπούλου: στο “Ελλάδα έχεις ταλέντο” δεν θα επισκιαστώ από κανέναν (βίντεο)14:07Κορονοϊός - Οικονόμου: “Όχι” lockdown στην Θεσσαλονίκη 13:55Ιωάννινα - Κλεμμένες εικόνες: Στο εδώλιο αρχιμανδρίτης13:42Χάρτη με τουρκικά πολεμικά στην Κρήτη έδειξε ο Δένδιας στην ΕΕ13:31“Nautical Geo”: NAVTEX για την παράταση των ερευνών του13:1911 γυναικοκτονίες μέσα στο 2021: Από την Καρολάιν και την Σταυρούλα έως… τη Δώρα13:07Άρειος Πάγος - αντιεμβολιαστές: στοπ στο αυτόφωρο δημόσιων λειτουργών12:56Game Of Chefs: Οι κριτές όπως δεν τους έχετε ξαναδεί (βίντεο)12:44Λίτσα Πατέρα - Ζώδια: Ερμής και Αφροδίτη δίνουν “μάχη” (βίντεο)12:32Πετρούνιας στο “Πρωινό”: Ο θρησκευτικός γάμος και το νέο γυμναστήριο (βίντεο)12:22Λιμάνι Πειραιά - Cosco: Τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης12:11Γυναικοκτονία στην Ρόδο - Θεία Ντόρας: ο δολοφόνος ήθελε να ελέγχει την ζωή της (βίντεο)11:58Τροχαίο στην Σπάρτη: Νεκρή 22χρονη - Είχε χάσει και τη μητέρα της11:45Η Ρεάλ Μαδρίτης έβγαλε “εξάσφαιρο” κόντρα στη Μαγιόρκα11:31Ντάνιελ Κρεγκ: Ο επόμενος Τζέιμς Μποντ δεν πρέπει να είναι γυναίκα11:19Γυναικοκτονία στην Ρόδο: η εξομολόγηση του θύματος για τα “μαρτύρια” που πέρασε (βίντεο)11:06“Ελλάδα έχεις Ταλέντο”: Τα μέλη της κριτικής επιτροπής (βίντεο)10:52Γυναικοκτονία στην Ρόδο: “η Ντόρα μου έλεγε ότι... θα γίνει θέμα στις ειδήσεις” (βίντεο)10:40Κορονοϊός – Πανεπιστήμια: Η Σύνοδος των Πρυτάνεων υπέρ της δια ζώσης διδασκαλίας10:28Κύκλωμα διακίνησης μεταναστών: Συνελήφθη λιμενικός10:16