Μορφή χιονοστιβάδας παίρνουν οι αποκαλύψεις για το σκάνδαλο Facebook
Μορφή χιονοστιβάδας για το “χρυσό παιδί” του διαδικτύου, τον Μαρκ Ζούκερμπεργκ, ιδρυτή του Facebook, παίρνουν οι αποκαλύψεις για τον ρόλο που έπαιξαν τα δεδομένα των χρηστών του στην προεκλογική εκστρατεία του Αμερικανού Προέδρου.
Το μέγεθος των αποκαλύψεων είναι τόσο ισχυρό ώστε, μέσα σε δυο μέρες, η εταιρία-κολοσσός έχασε το 10% της χρηματιστηριακής της αξίας, ήτοι περίπου 48 δισεκατομμύρια ευρώ. Όσο για την προσωπική του περιουσία έχει χάσει πάνω από 7 δισεκατομμύρια ευρώ.
Σε ανακοίνωση που εξέδωσε, το Facebook δηλώνει ότι η εταιρεία είναι «σοκαρισμένη που εξαπατήθηκε» για την χρήση των προσωπικών δεδομένων των χρηστών της από την Cambridge Analytica και ότι «κατανοεί τη σοβαρότητα του προβλήματος».
Στην πρώτη του τοποθέτηση μετά την αποκάλυψη του σκανδάλου διαρροής προσωπικών δεδομένων, o διευθύνων σύμβουλος της Facebook Inc., Μαρκ Ζούκερμπεργκ, δήλωσε σήμερα ότι η εταιρεία-κολοσσός των social media υπέπεσε σε σφάλματα, που επέτρεψαν δεδομένα χρηστών να καταλήξουν στην εταιρεία αναλύσεων Cambridge Analytica, ενώ δεσμεύτηκε ότι θα προχωρήσει σε αλλαγές. Σε ανάρτηση που έκανε στον προσωπικό του λογαριασμό στο Facebook, ο Ζούκερμπεργκ έγραψε ότι «έγιναν λάθη, υπάρχουν πολλά που πρέπει να κάνουμε και πρέπει να επιταχύνουμε (τους ρυθμούς μας) και να τα κάνουμε».
Το βρετανικό τηλεοπτικό δίκτυο Channel 4 μετέδωσε ρεπορτάζ όπου ο αποπεμφθείς διευθύνων σύμβουλος της βρετανικής Cambridge Analytica, που κατηγορείται ότι απέκτησε και χρησιμοποίησε παράνομα τα στοιχεία εκατομμυρίων χρηστών του Facebook, φέρεται να ισχυρίζεται, σε ένα βίντεο που τραβήχτηκε κρυφά, ότι η εταιρεία του έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην προεκλογική εκστρατεία του Ντόναλντ Τραμπ, για τις προεδρικές εκλογές του 2016.
Οι εισαγγελικές αρχές της Μασαχουσέτης και της Νέας Υόρκης, με επιστολή τους προς την εταιρεία Facebook Inc., ζητούν να τους παρασχεθούν πληροφορίες για τα προσωπικά δεδομένα που κατέληξαν στα χέρια της εταιρείας Cambridge Analytica. Εάν επιβεβαιωθούν τα κενά στην ασφάλεια, το Facebook καλείται να πληρώσει 40.000 δολάρια για κάθε περίπτωση, που σημαίνει στο σύνολο περίπου δυο τρισεκατομμύρια δολάρια.