Παραγωγή αιολικής ενέργειας από την επιτάχυνση των τρένων
Η νεοσύστατη εταιρεία της 27χρονης Σάρλοτ Σλίνγκσμπι επιδιώκει να παράγει ηλεκτρική ενέργεια, εκμεταλλευόμενη την ένταση των ανέμων εντός υφιστάμενων υποδομών όπως γέφυρες και σήραγγες από όπου περνούν τρένα. Η βρετανική εταιρεία χρησιμοποιεί ένα ελαφρύ υλικό για την συγκομιδή αιολικής ενέργειας χαμηλής ισχύος και κατασκευάζει ένα πιλοτικό έργο στη νέα γραμμή τρένου του Λονδίνου, London Crossrail.
Η Σλίνγκσμπι ίδρυσε την εταιρεία Moya Power ως μέρος των μεταπτυχιακών σπουδών της στο Imperial College και το Royal College of Art του Λονδίνου. Η επίσημη ανακοίνωση στον δικτυακό τόπο της εταιρείας περιγράφει το στόχο συγκομιδής αιολικής ενέργειας σε διάφορες τοποθεσίες, όπως γέφυρες ή προσόψεις κτιρίων, όπως γράφει η Ναυτεμπορική. Τα τυπωμένα, ημιδιαφανή φύλλα που χρησιμοποιούνται είναι ελαφρά, χαμηλού κόστους, ευέλικτα και με δυνατότητα εφαρμογής σε μεγάλη κλίμακα.
Το υλικό έχει σχεδιαστεί για την χαμηλή παραγωγή αιολικής ενέργειας, η οποία βρίσκεται σε αφθονία γύρω από υπάρχουσες υποδομές. Αυτό περιλαμβάνει δονήσεις και ανέμους χαμηλής ταχύτητας που παράγουν ενέργεια 24 ώρες την ημέρα, οι οποίες μπορούν να αξιοποιηθούν σε διαφορετικά αχρησιμοποίητες επιφάνειες, κρυμμένες από το κοινό, αναφέρει η εταιρεία.
Μία από αυτές τις υποδομές είναι το σιδηροδρομικό δίκτυο του London Crossrail. Το υλικό Moya έχει εγκατασταθεί σε σήραγγες, όπου ο αέρας από τις αμαξοστοιχίες που περνούν προκαλεί την κίνηση των προεξοχών στα φύλλα και την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας. Το σύστημα είναι σε θέση να παράγει το 10% της ισχύος ανά τετραγωνικό μέτρο που παράγει ένας ηλιακός συλλέκτης. Η Σλίνγκσμπι θεωρεί το προϊόν της ως ένα κομμάτι ενός μελλοντικού μείγματος αστικών πηγών ενέργειας.
«Όλοι ζούμε σε πόλεις που χρειάζονται ηλεκτρική ενέργεια, και πρέπει να αναζητήσουμε νέους, δημιουργικούς τρόπους για να την παράγουμε. Ήθελα να δημιουργήσω κάτι που λειτουργεί σε διαφορετικές καταστάσεις και μπορεί να προσαρμοστεί ευέλικτα σε κάθε αστική δομή», δήλωσε σε συνέντευξή της η Σλίνγκσμπι.