Να “χτυπήσει” το YouTube επιχειρεί η Amazon
Τον ανταγωνιστή του YouTube λάνσαρε η Amazon: Το Amazon Video Direct. Μια on line υπηρεσία που θα επιτρέπει στους χρήστες να ανεβάζουν βίντεο και να έχουν έσοδα υπό τη μορφή royalties. Επίσης, θα υπάρχει η δυνατότητα αγοράς και ενοικίασης υλικού, καθώς και θέασης χωρίς διαφημίσεις.
Σε πρώτη φάση, τα βίντεο θα είναι διαθέσιμα σε ΗΠΑ, Γερμανία, Αυστρία, Ιαπωνία και Μ. Βρετανία. Όπως μεταδίδει το BBC, η εταιρεία έχει ήδη πρόσβαση σε τηλεοπτικές σειρές και ταινίες μέσω του Prime Video- που με τη σειρά του αποτελεί ανταγωνιστή του Netflix- ενώ επίσης κάνει streaming βίντεο από βιντεοπαιχνίδια από το Twitch.
«Υπάρχουν περισσότερες επιλογές διανομής από ποτέ άλλοτε, και με το Amazon Video Direct, για πρώτη φορά, υπάρχει επιλογή self-service για παρόχους βίντεο για να περάσουν το υλικό τους σε μία premium streaming συνδρομητική υπηρεσία» δήλωσε ο Τζιμ Φρίμαν, αντιπρόεδρος του Amazon Video.
Σύμφωνα με το Reuters, η Amazon θα αποδίδει στους δημιουργούς content τα μισά από τα έσοδα από την πώληση ή την ενοικίαση βίντεο. Το πρόγραμμα loyalty του Prime ήδη προσφέρει πρωτότυπο τηλεοπτικό υλικό και πρόσβαση σε προϊόντα όπως το Prime Music και το Prince Video, καθώς και παράδοση παραγγελιών μέσα σε μια ημέρα, για ετήσια συνδρομή 99 δολαρίων. Το YouTube, από την πλευρά του, προσφέρει μία δωρεάν, με διαφημίσεις υπηρεσία, που χρησιμοποιεί τεράστιο ποσοστό των χρηστών του Ίντερνετ, καθώς μια συνδρομητική επιλογή δέκα δολαρίων τον μήνα, το YouTube Red.
Πολλοί εκφράζουν, πάντως, αμφιβολίες κατά πόσον η Amazon θα μπορέσει να «χτυπήσει» την κυριαρχία του YouTube. Η Amazon, όμως, διαθέτει τεράστια βάση πελατών, την τεχνογνωσία και τους οικονομικούς πόρους για να αποτελέσει αξιόλογο ανταγωνιστή σε οποιονδήποτε τομέα επιλέξει να δραστηριοποιηθεί. Η εταιρεία πάντως δείχνει να επικεντρώνεται στον τομέα του βίντεο, με τον αναλυτή Κάρλος Κίρζνερ της Bernstein να εκτιμά πως θα δαπανήσει 2,9 δισ. δολάρια σε video content για το Amazon Prime το 2016.