LATEST NEWS
 
Με υπογραφή... /ΠΕΛΑΓΙΔΗΣ ΘΟΔΩΡΗΣΔημοσίευση: 13 Απριλίου 2019 14:44

Πειραιάς και Cosco: Η ευκαιρία είναι μεγαλύτερη από ότι πιστεύουμε

*Ο Θοδωρής Πελαγίδης είναι Καθηγητής Οικονομικής Ανάλυσης στο Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πειραιώς, ανώτερος εταίρος στο Brookings Institution και Σύμβουλος Μακροοικονομίας του Προέδρου της ΝΔ.

ΠΕΛΑΓΙΔΗΣ ΘΟΔΩΡΗΣ

Οι Κινέζοι υπέγραψαν με την Ιταλία ένα μνημόνιο συνεργασίας που μπορεί μεν να ανοίγει δρόμους για το μέλλον, αλλά προς το παρόν, στην πράξη, δεν σημαίνει και πολλά. Απ' ότι φαίνεται αυτό περιλαμβάνει τελωνειακές διευκολύνσεις, διευκολύνσεις προσβασιμότητας και συνεργασίας με τους Κινέζους και γενικότερα κάποια υπόσχεση για εξομάλυνση των συγκεκριμένων διαδικασιών στα λιμάνια της Ιταλίας.

Η ελληνική περίπτωση είναι κάτι πολύ διαφορετικό, καθώς η Cosco βρίσκεται στον Πειραιά αρκετά χρόνια πλέον. Έχει επενδύσει σοβαρά και έχει προχωρήσει με τις ιδιωτικοποιήσεις στην εξαγορά μεγάλου κομματιού του λιμανιού και των υποδομών του. Ως γνωστόν, κατέθεσε ένα master plan για την επέκταση των επενδύσεων της, καθώς στοχεύει να κάνει τον Πειραιά, ξεπερνώντας τα 5 εκατομμύρια κοντέινερ ετησίως, το πρώτο λιμάνι της Μεσογείου, στο πλαίσιο του «Δρόμου του Μεταξιού» που σχεδιάζει. Σήμερα, ο αριθμός αυτός είναι στα 4,9 εκατ. TEU (σημ: (ένα TEU ισοδυναμεί με ένα τυποποιημένο εμπορευματοκιβώτιο μήκους 20 ποδών).

Το Κεντρικό Αρχαιολογικό συμβούλιο εξέδωσε την γνωστή απόφαση, η οποία δεσμεύει περισσότερο πολιτικά την κυβέρνηση. Μέσα στην κυβέρνηση υπάρχει μια μερίδα, ίσως μικρή, που επιθυμεί την επένδυση και για λόγους πολιτικούς και ιδεολογικούς, καθώς τα χρήματα θα έρθουν από την Κίνα. Είναι η ψευδαίσθηση ενός άλλοθι ό,τι δήθεν η Κίνα είναι μια χώρα αριστερή και άρα μια επένδυση από μια αριστερή χώρα είναι κάτι διαφορετικό!

Υπάρχει ένα άλλο κομμάτι που αντιτίθεται σε κάθε επένδυση στην οποία δεν συμμετέχει το Κράτος και το πολιτικό σύστημα για ευνόητους λόγους. Στην κοινωνία συμβαίνει το ίδιο. Υπάρχουν τα μικροσυμφέροντα που για να γίνει κάτι πρέπει να πάρουν το δικό τους μερτικό ή στη χειρότερη περίπτωση δεν θέλουν να γίνει τίποτα, αδιαφορώντας πλήρως για την πατρίδα, το μέλλον και τα παιδιά.

Το ζήτημα είναι ότι, αυτή τη φορά, η κινεζική εταιρία, ο κινέζικος αυτός κολοσσός επιθυμεί να επενδύσει ευρύτερα, περιλαμβάνοντας υποδομές για την κρουαζιέρα και επομένως κέντρα εμπορίου και αναψυχής και τα λοιπά. Η σημασία του να γίνει ο Πειραιάς λιμάνι αρχικής αναχώρησης για την κρουαζιέρα είναι μεγάλη. Αυτό, γιατί θα ωθήσει τις εταιρείες που ξεκινούν το ταξίδι από δω να αρχίσουν να ψάχνουν εγχώριους προμηθευτές για τους χιλιάδες επιβάτες που φιλοξενούν για πολλές μέρες. Αυτό μπορεί να δώσει ώθηση στην εγχώρια παραγωγή και όχι μόνο στην οικονομία του Πειραιά ή της Αττικής. Άρα έχει μεγάλη σημασία, πρόκειται για επένδυση με πολλαπλασιαστικές επιδράσεις σοβαρές και μακροχρόνιες.

Σε κάθε περίπτωση, όλα αυτά θα προχωρήσουν, όπως πιστεύω, με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, μετά τις εκλογές, όπου η νέα κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας αναμένεται να είναι, και φυσικά θα είναι, πολύ περισσότερο πραγματιστική και φιλική στις δουλειές. Το ζήτημα όμως είναι, όπως είπα και παραπάνω ό,τι πρέπει με την ευκαιρία των μεγάλων αυτών υποδομών η επόμενη κυβέρνηση να φροντίσει έτσι ώστε η χώρα να συμμετέχει με τις δικές της προστιθέμενες αξίες, τις δικές της επιχειρήσεις, τους δικούς της προμηθευτές, τους δικούς της λιανεμπόρους. Αυτό έχει μεγάλη σημασία, όχι μόνο να πουλάμε. Άρα, η όποια διαπραγμάτευση με τους Κινέζους πρέπει να γίνει σε αυτή τη βάση.

Στο πλαίσιο αυτό, η απόφαση του ΚΑΣ πρέπει να ληφθεί υπόψη, να “αξιοποιηθεί“ και να χρησιμοποιηθεί, αλλά μέχρι εκεί. Προσωπικά, στην πράξη, δεν πιστεύω ότι οι Κινέζοι θα έκαναν κάτι ποτέ που θα υποβάθμιζε την αρχαιολογική αξία της περιοχής. Αλλά αυτό είναι μια προσωπική άποψη. Άλλωστε, πάντα πρέπει να υπάρχουν δεσμεύσεις και στο χαρτί…

Pοή στη κατηγορία: Με υπογραφή...
ΕΦΚΑ - ΔΥΠΑ: Οι πληρωμές έως τις 11 Απριλίου 06:39Σημεία για rapid test δωρεάν την Δευτέρα 06:26Καιρός: Σταδιακή επιδείνωση την Δευτέρα06:12Το Φεστιβάλ Γλυπτικής στην Άμμο επιστρέφει μετά από 15 χρόνια23:59Παναθηναϊκός – ΑΕΚ: Θρίαμβος για το “τριφύλλι”23:47Αίγυπτος: Καρέ καρέ η επίθεση τίγρη σε ακροβάτη τσίρκου (βίντεο) 23:35Πάτρα: Σύλληψη Αμερικανού στρατιωτικού για σεξουαλική παρενόχληση23:24Κίλιαν Μέρφι: Ένα μουσικό ταξίδι για την άνοιξη…23:12Απεργία 9 Απριλίου: Πως θα κινηθούν λεωφορεία και τρόλεϊ22:59Μόντε Κάρλο: Οι αδερφοί Τσιτσιπά πέρασαν με ανατροπή στον δεύτερο γύρο22:43Μετρό: Διακοπή κυκλοφορίας στη γραμμή 222:28Σεισμός στα Καλάβρυτα22:14Απεργία – Ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας: Ποιες πτήσεις θα εξυπηρετηθούν κατ’ εξαίρεση21:59ΠΑΟΚ – Ολυμπιακός: Σπουδαία νίκη για τον “Δικέφαλο”21:46ΔΣΑ: Καθολική αποχή των δικηγόρων την Δευτέρα 7 Απριλίου21:31Παναθηναϊκός – Περιστέρι: Πάτησαν γκάζι στο τέλος οι “πράσινοι”21:17Κόρινθος – Συναγερμός: Βρέθηκε πτώμα γυναίκας στον Ισθμό21:02Βόλος – Παναιτωλικός: Κόλλησαν… στο μηδέν20:48Τουρκίγε: Η Άγκυρα αντιδρά στο ηλεκτρικό καλώδιο Ελλάδας - Κύπρου - Ισραήλ20:35Ολυμπιακός – Πανιώνιος: Αγρίεψαν… στην επανάληψη οι Πειραιώτες20:21
Δεν υπάρχει καταχώρηση
BlogsΔεν υπάρχει περιεχόμενο