Ειδήσεις /Τεχνολογία - ΕπιστήμηΔημοσίευση: 26 Ιανουαρίου 2022 18:54

Aνακάλυψη: φωτεινό αντικείμενο στον γαλαξία που δεν μοιάζει με κανένα άλλο (εικόνες)

Διαβάστε τι λένε οι αστρονόμοι για το μυστηριώδες, πολύ φωτεινό αντικείμενο στον γαλαξία μας, που παρόμοιο του δεν έχουν ξαναδεί.

Αστρονομία - φωτεινό αντικείμενο

Οι αστρονόμοι που χαρτογραφούν τα ραδιοκύματα στο σύμπαν, ανακάλυψαν ένα μυστηριώδες αντικείμενο στον γαλαξία μας, το οποίο για ένα χρονικό διάστημα εξέπεμπε μια γιγάντια ποσότητας ενέργειας με συχνότητα τρεις φορές μέσα σε μια ώρα. Δεν μοιάζει με οτιδήποτε έχουν δει οι αστρονόμοι έως τώρα, αν και απέκλεισαν την πιθανότητα να πρόκειται για εξωγήινο κατασκεύασμα.

Μια πιθανή εξήγηση, σύμφωνα με τους επιστήμονες που το βρήκαν, είναι ότι πρόκειται για ένα άστρο νετρονίων ή ένα άστρο λευκό νάνο με άκρως ισχυρό μαγνητικό πεδίο. Καθώς περιστρεφόταν στο διάστημα, το ασυνήθιστο αντικείμενο έστελνε μια ισχυρή ακτίνα ακτινοβολίας που γινόταν ορατή από τη Γη για χρονική διάρκεια ενός λεπτού, κάθε 20 λεπτά της ώρας, οπότε και μετατρεπόταν σε μια από τις φωτεινότερες ραδιοπηγές στον ουρανό.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής την αστροφυσικό Νατάσα Χέρλεϊ-Γουόκερ του αυστραλιανού Πανεπιστημίου Κέρτιν και του Διεθνούς Κέντρου Έρευνας Ραδιοαστρονομίας (ICRAR), οι οποίοι έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό «Nature», πραγματοποίησαν την ανακάλυψη με το τηλεσκόπιο MWA στη Δυτική Αυστραλία.

Όπως είπε η Χέρλεϊ-Γουόκερ, «το αντικείμενο φαινόταν και εξαφανιζόταν στη διάρκεια λίγων ωρών των παρατηρήσεων μας. Ήταν κάτι τελείως απρόσμενο. Ήταν κάτι αλλόκοτο για έναν αστρονόμο, επειδή δεν υπάρχει τίποτε γνωστό στον ουρανό που να κάνει κάτι τέτοιο. Και μάλιστα βρίσκεται πραγματικά αρκετά κοντά μας, σε απόσταση περίπου 4.000 ετών φωτός, δηλαδή στη γαλαξιακή "πίσω αυλή" μας».

Αστρονομία - φωτεινό αντικείμενο

Η αστροφυσικός Γκέμα 'Αντερσον ανέφερε ότι κάτι που γίνεται φωτεινό για ένα λεπτό κάθε μερικά λεπτά, είναι κάτι πραγματικά παράξενο. Το μυστηριώδες αντικείμενο, όπως είπε, είναι απίστευτα φωτεινό και μικρότερο από τον Ήλιο, εκπέμποντας άκρως πολωμένα ραδιοκύματα, κάτι που δείχνει ότι διαθέτει πολύ ισχυρό μαγνητικό πεδίο.

Οι ερευνητές θεωρούν ότι το «προφίλ» του ταιριάζει με εκείνο ενός «μάγναστρου πολύ μακράς περιόδου», ενός βραδέως περιστρεφόμενου άστρου νετρονίων που είχε προβλεφθεί θεωρητικά, αλλά ποτέ έως τώρα δεν είχε παρατηρηθεί. Σύμφωνα με τη δρα Χέρλεϊ-Γουόκερ, «με κάποιο τρόπο μπορεί να μετατρέπει τη μαγνητική ενέργεια του σε ραδιοκύματα πολύ πιο αποτελεσματικά από οτιδήποτε άλλο έχουμε δει στο παρελθόν», κάτι που εξηγεί την τρομερή φωτεινότητα του.

Οι αστρονόμοι βρίσκονται σε εγρήγορση για να δουν αν το αντικείμενο θα αρχίσει να αναβοσβήνει ξανά.

Ειδήσεις σήμερα:

Βιασμός ανήλικης – Ιερέας στον ΑΝΤ1: Είμαι αθώος (βίντεο)

Τροχαίο - Κως: Νεκροί μαθητές του ΕΠΑΛ (εικόνες)

Κορονοϊός - Εμβολιασμοί: Ποιοι αναβάλλονται την Πέμπτη

Σημαντικότερες ειδήσεις στη κατηγορίαΚογκρέσο - Μητσοτάκης: Δεν θα ανεχθούμε παραβιάσεις της κυριαρχίας μας - Να σταματήσουν οι υπερπτήσειςΧθες 18:17 | Ειδήσεις

Ιστορική ομιλία του Πρωθυπουργού στο Κογκρέσο. Οι σχέσεις των δυο χωρών, οι αναφορές στην Ουκρανία και τα μηνύματα στην Τουρκία.

Κομισιόν: Το σχέδιο για εξοικονόμηση ενέργειαςΧθες 22:59 | Ειδήσεις

Με στόχο την απεξάρτηση από τη Ρωσία και το ξαφνικό σοκ από πιθανή διακοπή, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κατάρτησε σχέδιο «διαφυγής».

Κάτω Πατήσια - Αυτοκτονία εφήβου: Συγκλονίζουν η γιαγιά και οι συμμαθητές του (βίντεο)Χθες 20:17 | Ειδήσεις

Ασφυκτικός ο θάνατός του σύμφωνα με τον ιατροδικαστή. Στο μικροσκόπιο το κινητό του 14χρονου. Τι ψάχνουν οι Αρχές.

Γλυφάδα: Συνελήφθη ο πρώην δήμαρχος ΒουκουρεστίουΧθες 21:33 | Ειδήσεις

Στην Αθήνα συνελήφθη ο πρώην δήμαρχος της ρουμανικής πρωτεύουσας, Σορίν Οπρέσκου, σε βάρος του οποίου εκκρεμούσε ευρωπαϊκό ένταλμα.

“The 2Night Show” - Νικολαϊδη: Η πρώτη Ελληνίδα σεφ αποκαλύπτεται (βίντεο)07:15Θεσσαλονίκη: Έβαλε 133 ευρώ βενζίνη και... “τρέλανε” τους υπαλλήλους!07:02Φοιτητικές εκλογές: Κάλπες μετά από 3 χρόνια06:48Μητσοτάκης: Το “ευχαριστώ” στους Ελληνοαμερικανούς και η υπερηφάνεια για την ομιλία στο Κογκρέσο06:35Κορονοϊός: Δωρεάν rapid test την Τετάρτη σε 182 σημεία06:21Καιρός: καταιγίδες, ισχυροί άνεμοι και πτώση θερμοκρασίας την Τετάρτη06:08Κογκρέσο - Πελόζι για Μητσοτάκη: Μοναδικής έμπνευσης η ομιλία του00:02Μεξικό: τούνελ χιλιομέτρων για μεταφορά ναρκωτικών στις ΗΠΑ (εικόνες)23:51Pricefox: Εξοικονόμησε μέχρι και 500 ευρώ από την σπατάλη του ρεύματος23:43Εξαφάνιση Θύμιου: καταγγελία για ολιγωρία των Αρχών23:33Αμφιλοχία: Μαχαίρωσαν ένα άτομο σε συμπλοκή 23:21Κομισιόν: Το σχέδιο για εξοικονόμηση ενέργειας23:10Πόλεμος στην Ουκρανία: Η Μαριούπολη “έπεσε” μετά από 83 ημέρες22:58Ενδοβρογχικό υπερηχογράφημα: Η πλέον αξιόπιστη τεχνική για διάγνωση καρκίνου του πνεύμονα22:47Επίσκεψη Μητσοτάκη στις ΗΠΑ – Κυβερνητικές πηγές: Η Ελλάδα επέστρεψε δυναμικά22:35ΠΑΟΚ - Παναθηναϊκός: Επιστροφή στις νίκες για τον “Δικέφαλο του Βορρά”22:23Άρης: Τρία γκολ στα Γιάννενα και 3η θέση22:10ΑΕΚ - Ολυμπιακός: O Ελ Αραμπί “σκόρπισε” την Ένωση 21:58Δένδιας - Μπλίνκεν: Ουκρανία και ανατολική Μεσόγειος στην ατζέντα 21:46Γλυφάδα: Συνελήφθη ο πρώην δήμαρχος Βουκουρεστίου21:33