Ειδήσεις /Τεχνολογία - ΕπιστήμηΔημοσίευση: 13 Απριλίου 2021 17:29

Γονίδια “ζόμπι” συνεχίζουν να αναπτύσσονται μετά τον θάνατό μας

Πώς και γιατί αναπτύσσονται μετά θάνατον τα συγκεκριμένα γονίδια. Σημαντική επιστημονική ανακάλυψη. Ποιες οι συνέπειές της.

Εγκέφαλος - μυαλό - γονίδια - μνήμη - προσοχή - σκέψη - λογική

Τις ώρες μετά το θάνατό μας, ορισμένα κύτταρα στον ανθρώπινο εγκέφαλο εξακολουθούν να είναι ενεργά. Μερικά κύτταρα αυξάνουν ακόμη και τη δραστηριότητά τους και μεγαλώνουν σε τεράστια αναλογία, σύμφωνα με νέα έρευνα από το Πανεπιστήμιο του Ιλινόις του Σικάγο.

Σε μια πρόσφατα δημοσιευμένη μελέτη στο περιοδικό Scientific Reports, οι ερευνητές του UIC ανέλυσαν την ανάπτυξη γονιδίων σε φρέσκο εγκεφαλικό ιστό, ο οποίος συλλέχθηκε κατά τη διάρκεια χειρουργικής επέμβασης. Διαπίστωσαν ότι η δραστηριότητα των γονιδίων σε ορισμένα κύτταρα αυξήθηκε σημαντικά μετά το θάνατο.

Αυτά τα «γονίδια ζόμπι» εντοπίζονται σε έναν συγκεκριμένο τύπο κυττάρου: στα φλεγμονώδη κύτταρα που ονομάζονται γλοιακά κύτταρα. Οι ερευνητές παρατήρησαν ότι τα νευρογλοιακά κύτταρα αναπτύσσονται για πολλές ώρες μετά το θάνατο.

"Αυτά τα γλοιακά κύτταρα μεγεθύνονται μετά το θάνατο. Δεν είναι πολύ περίεργο δεδομένου ότι είναι φλεγμονώδη και η δουλειά τους είναι να καθαρίσουν μετά από εγκεφαλικούς τραυματισμούς όπως στέρηση οξυγόνου ή εγκεφαλικό επεισόδιο", δήλωσε ο Δρ. Ο Jeffrey Loeb, καθηγητής του John S. Garvin.

Αυτό που είναι σημαντικό, είπε ο Loeb, είναι οι συνέπειες αυτής της ανακάλυψης: οι περισσότερες μελέτες που χρησιμοποιούν ανθρώπινους εγκεφαλικούς ιστούς, μετά το θάνατο του δότη, για να βρουν θεραπείες σε ασθένειες όπως ο αυτισμός, η σχιζοφρένεια και η νόσος του Αλτσχάιμερ, δεν λαμβάνουν υπόψιν τη μεταθανάτια γονιδιακή έκφραση ή κυτταρική δραστηριότητα.

"Οι περισσότερες μελέτες υποθέτουν ότι όλα στον εγκέφαλο σταματούν όταν η καρδιά σταματά να χτυπά, αλλά αυτό δεν συμβαίνει», δήλωσε ο Loeb. «Τα ευρήματά μας θα είναι απαραίτητα για την ερμηνεία της έρευνας σε ανθρώπινους εγκεφαλικούς ιστούς. Απλώς δεν έχουμε ποσοτικοποιήσει αυτές τις αλλαγές μέχρι τώρα" σημείωσε.

"Το καλό νέο από την ανακάλυψή μας είναι πως γνωρίζουμε ποια γονίδια και ποιοι τύποι κυττάρων είναι σταθεροί, ποιοι υποβαθμίζονται και ποιοι αυξάνονται με το πέρασμα του χρόνου, έτσι ώστε τα αποτελέσματα από τις μετά θάνατον μελέτες εγκεφάλων να κατανοηθούν καλύτερα" κατέληξε.

Eιδήσεις σήμερα:

Τροχαίο στη Γαύδο - συγκλονίζει ο συνοδηγός: μακάρι να γύριζα την Κορίνα πίσω (βίντεο)

Μαρία Αλεξάνδρου: Καταγγελία για ασέλγεια σε βάρος της από τρεις άνδρες

Self test για Πάσχα στο χωριό: το σχέδιο της Κυβέρνησης

Πηγή: neurosciencenews.com

Σημαντικότερες ειδήσεις στη κατηγορίαΓυναικοκτονία στην Ρόδο: Ο δράστης και το “βεβαρυμμένο παρελθόν” τουΣήμερα 09:03 | Ειδήσεις

Σε πλήρη εξέλιξη η αστυνομική έρευνα για την δολοφονία της εκπαιδευτικού. Ανατριχιαστικά στοιχεία έρχονται στο φως για τον δράστη και αυτόχειρα.

Εικονικός εμβολιασμός - Κορμπάκης: η γιατρός έχει κάνει και τις δύο δόσεις (βίντεο)Σήμερα 09:36 | Ειδήσεις

Τι υποστηρίζει ο συνήγορος της γιατρού και της γραμματέως της, που συνελήφθησαν, μετά και από αξιοποίηση βίντεο – ντοκουμέντου.

Μακρακώμη - Σχολικό Λεωφορείο: Τι είπε η μητέρα των παιδιών στον ΑΝΤ1 (βίντεο)Σήμερα 08:11 | Τοπικά Νέα

Φοβισμένα τα παιδάκια, που τα έβαλαν σε λάθος λεωφορείο, δεν θέλουν να πάνε ξανά στο σχολείο.

Μητσοτάκης: ο Ινφαντίνο του έδωσε τη φανέλα με το 9Σήμερα 05:52 | Ειδήσεις

Οι εξελίξεις στο ελληνικό ποδόσφαιρο βρέθηκαν στο επίκεντρο της συνάντησης του Πρωθυπουργού με τον Πρόεδρο της FIFA, στη Νέα Υόρκη.

Πλεύρης: “Βολές” κατά ΣΥΡΙΖΑ για τα μονοκλωνικά αντισώματα09:51Εικονικός εμβολιασμός - Κορμπάκης: η γιατρός έχει κάνει και τις δύο δόσεις (βίντεο)09:39Κορονοϊός - Πανεπιστήμια: αντιδράσεις καθηγητών για την δια ζώσης διδασκαλία09:26Δένδιας: Επαφές με Άραβες για επενδύσεις και Τουρκία (εικόνες)09:13Γυναικοκτονία στην Ρόδο: Ο δράστης και το “βεβαρυμμένο παρελθόν” του09:01Καιρός - Αρνιακός: Φθινοπωρινή “παρένθεση” με βροχές και καταιγίδες (βίντεο)08:48Αρνητές κορονοϊού - Δημητρακόπουλος: θεσμική ντροπή οι προσαγωγές εκπαιδευτικών (βίντεο)08:36Μακρακώμη - Σχολικό Λεωφορείο: Τι είπε η μητέρα των παιδιών στον ΑΝΤ1 (βίντεο)08:23Οι έξι Αφγανές βουλευτές που φιλοξενούνται στην Ελλάδα (εικόνες)08:10Γυναικοκτονία στη Ρόδο: Αυτόπτης μάρτυρας μιλά στον ΑΝΤ1 (βίντεο)07:58Κορονοϊός: Γρονθοκόπησε νοσοκόμα επειδή εμβολίασε τη σύζυγό του07:44Αυξήσεις στο Ρεύμα: Ταμείο στήριξης των νοικοκυριών προτείνει η κυβέρνηση στην ΕΕ07:30Δένδιας: Πρώτη συμμετοχή σε υπουργική διάσκεψη για τη Λιβύη07:17Σάμος - KYT: Γκρέμισαν τα “απομεινάρια” στο Βαθύ (εικόνες)07:05Λιγκ Καπ Αγγλίας: Αποκλεισμός της Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ06:52Καλλιθέα: Επίθεση σε πολυκατοικία (βίντεο)06:41Κορονοϊός - ΕΟΔΥ: rapid test δωρεάν την Πέμπτη σε 167 σημεία06:28Μητσοτάκης: ο Ινφαντίνο του έδωσε τη φανέλα με το 906:16Καιρός: κρύο, ισχυρές καταιγίδες και βοριάδες την Πέμπτη06:03Έκρηξη υπερκαινοφανούς αστέρα άνοιξε γιγάντια τρύπα στο Διάστημα23:59