LATEST NEWS
 
Ειδήσεις /Υγεία - ΠεριβάλλονΔημοσίευση: 11 Φεβρουαρίου 2021 21:45

Σύνδρομο Νυχτερινής Υπερφαγίας: συμβουλές για να το καταπολεμήσετε!

Γράφει η Κατερίνα Α. Χρέμου, Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, Υπεύθυνη Διαιτολογικού Τμήματος ΜΗΤΕΡΑ.

Φαγητό - Ψυγείο

Η νυχτερινή υπερφαγία, εντάσσεται στο πλαίσιο των διατροφικών διαταραχών με ψυχολογικό υπόβαθρο και πλήττει περισσότερο νεαρές γυναίκες, ηλικίας 28-40 ετών, ενώ η μεγάλη πλειοψηφία, των πασχόντων είναι άτομα υπέρβαρα ή παχύσαρκα που όμως είχαν για μεγάλο χρονικό διάστημα πριν την εμφάνιση της διαταραχής φυσιολογικό βάρος.

Από το σύνολο των διατροφικών διαταραχών (βουλιμία, ανορεξία, τσιμπολόγημα), η νυχτερινή πολυφαγία είναι αυτή που συνδέεται περισσότερο με το στρες. Το άτομο που πάσχει από αυτό καταναλώνει περισσότερο από το 50% του ημερήσιου φαγητού του μετά τις 8 το βράδυ και συνηθίζει να κάνει νυχτερινές επιδρομές στο ψυγείο.

Παρόλο που οι λόγοι που οδηγούν στην εκδήλωση του συνδρόμου ακόμη ερευνώνται, οι ειδικοί συμφωνούν ότι:

Επιθυμία για σάκχαρα και λιπαρά

Σε αντίθεση με τους βουλιμικούς και όσους υποφέρουν από υπερφαγική διαταραχή, αυτοί που ξυπνάνε και τρώνε κατά τη διάρκεια της νύχτας, δεν καταναλώνουν οποιοδήποτε φαγητό, αλλά επιλέγουν σάκχαρα, απλά ή σύνθετα (ψωμί, πίτσες, πατάτες, μπισκότα), καθώς και λιπαρά (μαγιονέζα, σάλτσες, τυριά, σοκολάτα). Αυτή η προτίμηση εξηγείται από το γεγονός ότι τα εν λόγω τρόφιμα ενεργοποιούν την κυκλοφορία της σεροτονίνης και της ενδορφίνης των δύο νευρομεταφορέων που βελτιώνουν την ψυχική διάθεση

Οι διατροφικές οδηγίες, οι οποίες μακροπρόθεσμα θα μπορούσαν να συμβάλλουν στην καταπολέμηση της νυχτερινής υπερφαγίας συνοψίζονται στα παρακάτω:

  • Μικρά και συχνά γεύματα, προκειμένου να καλύπτεται συνεχώς το αίσθημα της πείνας, να επέρχεται γρήγορος κορεσμός και να μειώνεται η ποσότητα φαγητού που καταναλώνεται το βράδυ.
  • Προσεκτική επιλογή τροφίμων: στο ψυγείο καλό είναι να υπάρχουν περισσότερο τρόφιμα με χαμηλές θερμίδες που αποδίδουν γρήγορα ενέργεια και κορεσμό, έτσι ώστε να μην προσλαμβάνουν πολλές θερμίδες. Τέτοια τρόφιμα είναι τα φρούτα, τα λαχανικά, τα γαλακτοκομικά και το αυγό.
  • Ελαφρύ γεύμα πριν τον ύπνο: η κατανάλωση ενός ποτηριού γάλα ή γιαουρτιού με μέλι, ή χαμομηλιού πριν πέσουμε για ύπνου έχει καταπραϋντικές ιδιότητες και μπορεί να μειώσει την πιθανότητα της νυχτερινής υπερφαγίας.
  • Να αποφεύγονται στο σπίτι δελεαστικές τροφές - πειρασμοί επεξεργασμένα γλυκίσματα και μικρά αρτοσκευάσματα τύπου βουτήματα
  • Να αποφεύγετε την υπερκατανάλωση καφεΐνης, αλκοόλ και νικοτίνης.
  • Κρατάτε ημερολόγιο με όσα τρώτε και τους λόγους που σας οδήγησαν στο φαγητό κάθε φορά. Σε αυτό, μπορείτε να σημειώνετε και την καθημερινή σωματική δραστηριότητα.
  • Ελέγχετε το βάρος σας μια φορά την εβδομάδα, έτσι ώστε να έχετε μία εικόνα.
  • Ρυθμίστε τη συχνότητα και την ποιότητα των γευμάτων σας.

Έτσι, θα μπορέσετε να φτάσετε να νιώθετε τα φυσιολογικά αισθήματα πείνας και κορεσμού.

  • Ασκηθείτε συστηματικά.
  • Εντοπίστε τις «επικίνδυνες» περιστάσεις.

Μάθετε να ξεπερνάτε με τη βοήθεια εναλλακτικών ευχάριστων δραστηριοτήτων. Υπάρχουν πολλά πράγματα που μπορείτε να σκεφτείτε και να κάνετε για να αποσπάσετε την προσοχή σας από το φαγητό.

  • Εφαρμόστε την τεχνική επίλυσης προβλημάτων.

Η τεχνική αυτή συνιστάται στην αξιολόγησή τους, την εμβάθυνση στις αιτίες και την επιλογή πιθανών τρόπων αντιμετώπισης.

  • Μάθετε να διατηρήστε σε ένα «λογικό» βάρος.

Αυτό που θεωρείται φυσιολογικό για τις σωματικές σας αναλογίες.

Οι παραπάνω οδηγίες αποτελούν συστάσεις για τον γενικό πληθυσμό που παρουσιάζει την διαταραχή. Καλό θα είναι να απευθυνθείτε σε διαιτολόγο που εξειδικεύεται στις διατροφικές διαταραχές μιας και το πρόβλημα είναι πλέον πολυετές  και να αναζητήστε και ψυχολογική διαχείριση των πιθανών αιτίων.

 Metropolitan - Χρέμου



*Άρθρο της Κατερίνας Α. Χρέμου, Κλινικής Διαιτολόγου - Διατροφολόγου, Υπεύθυνης Διαιτολογικού Τμήματος ΜΗΤΕΡΑ.

Σημαντικότερες ειδήσεις στη κατηγορίαΦονική συμπλοκή με αστυνομικούς (εικόνες)Σήμερα 06:39 | Ειδήσεις

Αυτοκίνητο εμβόλισε μηχανή της ΔΙ.ΑΣ. και οι αστυνομικοί πυροβόλησαν. Νεκρός φέρεται να είναι ένας από τους άνδρες που δεν σταμάτησαν για έλεγχο.

Παρέλαση: υποχρεωτικά με μάσκα οι θεατέςΧθες 18:11 | Ειδήσεις

Πότε θα φορούν μάσκα και όσοι μετέχουν στην παρέλαση. Τι αναφέρει το Υπ. Υγείας για τα μέτρα που ισχύουν για τους εξωτερικούς χώρους, όπου υπάρχει συνωστισμός. 

Άλεκ Μπάλντουιν: υποστήριξη στον σύζυγο της Χαλίνα ΧάτσινςΧθες 20:18 | Ειδήσεις

Σοκ και λύπη εκφράζει ο Άλεκ Μπάλντουιν για το θάνατο της συνεργάτιδάς του κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων ταινίας.

Ο Εβρά και η σεξουαλική κακοποίηση από τον δάσκαλο τουΧθες 23:30 | Ειδήσεις

Αίσθηση προκαλεί η αποκάλυψη του παίκτη, ότι είχε κακοποιηθεί σεξουαλικά, σε τρυφερή ηλικία. Πως είχε αντιδράσει η μητέρα του. 

Pοή στη κατηγορία: Ειδήσεις
Ο Εβρά και η σεξουαλική κακοποίηση από τον δάσκαλο του07:01Καιρός: τοπικές βροχές το Σάββατο06:49Φονική συμπλοκή με αστυνομικούς (εικόνες)06:36Αντέλ: Το “Easy On Me” σπάει τα ρεκόρ00:01Ινδία: Μαϊμού πέταξε τούβλο από τον 2ο όροφο και σκότωσε άνδρα23:50Ληστεία σε κοσμηματοπωλείο: γυναίκα μεταξύ των δραστών23:39Ενεργειακή κρίση – Μολδαβία: σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης23:27“Υγεία πάνω απ’όλα”: προστάτης, light προϊόντα και εμμονές23:14“Ψέμα” το μαχαίρωμα ανήλικου από ληστή (εικόνες)23:02Λαμία: Φοιτήτρια παρασύρθηκε από αυτοκίνητο (εικόνες)22:49Φυλακές Ιωαννίνων: έστησαν… εργαστήριο αλκοόλ (εικόνες)22:37Κίνημα Αλλαγής: Επισήμως έξι υποψήφιοι για την ηγεσία22:23Euroleague: ο Ολυμπιακός προδόθηκε από την άμυνα του22:10Easy 97.2: επιτυχημένος ο “Μαραθώνιος της Μαρίας” για την “Φλόγα” (βίντεο)21:59Καναδάς: Μεταφορά μοσχεύματος με drone21:46Νεκρός από πτώση φορτηγού σε γκρεμό (εικόνες)21:33Δακτύλιος: οδηγός για τα νέα μέτρα21:20“Ήλιος”: συγκλονιστικά τα νέα επεισόδια (εικόνες)21:07Πάπας Φραγκίσκος: πότε θα βρεθεί σε Ελλάδα και Κύπρο20:55Φλώρος: η πτήση με Rafale και το… δέος (εικόνες)20:41
Δεν υπάρχει καταχώρηση
BlogsΔεν υπάρχει περιεχόμενο