Ειδήσεις /Τεχνολογία - ΕπιστήμηΔημοσίευση: 12 Ιουνίου 2020 10:38

Κροκόδειλοι: Πιθανόν κάποτε να περπατούσαν στα δύο πόδια

Δίποδοι κροκόδειλοι

Οι κροκόδειλοι πιθανώς περπατούσαν κάποτε στα δύο πόδια τους όπως οι δεινόσαυροι και όχι στα τέσσερα, σύμφωνα με επιστήμονες που ανακάλυψαν στη Νότια Κορέα πατημασιές ηλικίας 110 έως 120 εκατομμυρίων ετών. Η ανακάλυψη ίσως αλλάξει την εικόνα που υπάρχει για το παρελθόν των κροκόδειλων.

Στην αρχή οι ερευνητές, οι οποίοι έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό “Scientific Reports”, σύμφωνα με το BBC και το New Scientist, νόμιζαν ότι επρόκειτο για χνάρια από γιγάντιους ιπτάμενους δίποδους πτερόσαυρους, όπως είχαν θεωρηθεί παρόμοια απολιθώματα που είχαν βρεθεί το 2012 σε απόσταση 50 χιλιομέτρων. Αλλά μετά από προσεκτικότερη εξέταση, οι επιστήμονες κατέληξαν ότι οι πατημασιές προέρχονταν από προγόνους των σύγχρονων κροκόδειλων (κροκοδειλόμορφους) μήκους περίπου τριών μέτρων που περπατούσαν μόνο στα δύο πίσω πόδια τους – ένα συμπέρασμα που αναμένεται να πυροδοτήσει επιστημονικές διαμάχες.

«Ο διποδισμός συνέβη νωρίς στην εξέλιξη των κροκοδείλων, ακόμη νωρίτερα και από τους δεινόσαυρους», ανέφερε ο Αυστραλός παλαιοντολόγος Άντονι Ρομίλιο του Πανεπιστημίου της Κουίνσλαντ. Οι σχεδόν 100 πατημασιές έχουν διατηρηθεί σε αξιοσημείωτο βαθμό και έχουν μήκος 18 έως 24 εκατοστών, δηλαδή όσο περίπου το ανθρώπινο πόδι.

«Οι άνθρωποι τείνουν να σκέφτονται τους κροκόδειλους ως ζώα που δεν κάνουν και πολλά πράγματα. Τεμπελιάζουν απλώς όλη μέρα στις όχθες κάποιου ποταμού ή λίμνης. Κανένας δεν διανοείται ότι κάποτε μπορεί ο κροκόδειλος να ήταν δίποδος και ότι μπορούσε να τρέχει όπως η στρουθοκάμηλος ή ο Τυραννόσαυρος Ρεξ», δήλωσε ο ομότιμος καθηγητής του Πανεπιστημίου του Κολοράντο Μάρτιν Λόκλεϊ.

Ασφαλώς δεν πρόκειται όλοι οι επιστήμονες να αποδεχθούν την ερμηνεία που έδωσαν οι ερευνητές στα νοτιοκορεατικά ευρήματα και οι οποίοι ήδη ονόμασαν “Batrachopus grandis” τον αρχαίο κροκόδειλο που έκανε τις πατημασιές, αν και δεν έχουν –ακόμη τουλάχιστον- βρεθεί καθόλου δικά του απολιθώματα.

Ο καθηγητής του Πανεπιστημίου του Μάντσεστερ Φιλ Μάνιγκ, ο οποίος δεν συμμετείχε στην ερευνητική ομάδα, χαρακτήρισε «πολύ ενδιαφέροντα» τα ευρήματα, αλλά αμφισβήτησε την ερμηνεία τους, θεωρώντας πιθανότερο ότι προέρχονται από κάποιο δεινόσαυρο. Αμφιβολίες εξέφρασαν και άλλοι επιστήμονες, όπως η Μικέλα Τζόνσον του Πανεπιστημίου του Εδιμβούργου και ο Πέδρο Γκοντόι του Πανεπιστημίου Stony Brook της Νέας Υόρκης.

Οι ερευνητές δηλώνουν βέβαιοι για την εκτίμηση τους περί δίποδων κροκοδείλων. «Κινούνταν με τον ίδιο τρόπο όπως πολλοί δεινόσαυροι, όμως τα αποτυπώματα αυτά δεν έγιναν από δεινόσαυρους. Οι δεινόσαυροι και οι πρόγονοι των πουλιών περπατούσαν στα δάχτυλα των ποδιών τους, ενώ οι κροκόδειλοι περπατούσαν με όλη την πατούσαν τους αφήνοντας σαφή αποτυπώματα όπως οι άνθρωποι», δήλωσε ο Νοτιοκορεάτης καθηγητής Κιούνγκ Σου Κιμ.

Σημαντικότερες ειδήσεις στη κατηγορίαΚορονοϊός: πέφτει ο δείκτης θετικότητας - τι “βλέπουν” οι ειδικοίΧθες 20:37 | Ειδήσεις

Τα αυξημένα τεστ, οι μετρήσεις στα λύματα και το ιικό φορτίο στην Αττική. "Ανάσα" παρά το ρεκόρ θανάτων και τα νέα κρούσματα της Τρίτης. Πιο κοντά το... Πάσχα στο χωριό.

Εμβόλιο Johnson & Johnson: σήμερα έρχονται οι πρώτες δόσεις στη χώρα μαςΣήμερα 06:17 | Ειδήσεις

Γιατί η εταιρεία θα καθυστερήσει τις παραδόσεις στην ΕΕ, σύμφωνα με ανακοίνωση της. Πόσες δόσεις εμβολίων περιμένουμε από τις υπόλοιπες εταιρείες.

Ισχυρός σεισμός στην ΤήλοΧθες 23:33 | Τοπικά Νέα

Τρόμος από τον ισχυρό σεισμό που επηρέασε την Τήλο, τη Νίσυρο αλλά και την Κω.

Δεκάδες παιδιά έχασαν τη ζωή τους μετά από φωτιά σε σχολικά κτίριαΣήμερα 06:37 | Ειδήσεις

Ανείπωτη τραγωδία στον Νίγηρα. Σε μια από τις φτωχότερες χώρες του κόσμου τα παιδιά κάνουν μάθημα κάτω από ψάθινες στέγες!

Τσέλσι και Παρί Σεν Ζερμέν στους “4” του Champions League06:52Δεκάδες παιδιά έχασαν τη ζωή τους μετά από φωτιά σε σχολικά κτίρια06:40Εμβόλιο Johnson & Johnson: σήμερα έρχονται οι πρώτες δόσεις στη χώρα μας06:27La Repubblica για ελληνικά νησιά: Θα έχουν εμβολιαστεί οι κάτοικοι μέχρι τέλη Απριλίου06:15Καιρός: νεφώσεις και τοπικές βροχές την Τετάρτη06:03Kim Kardashian - Kanye West: τι θα γίνει με την επιμέλεια των παιδιών23:59Οι τροφές που αγαπάνε τα μαλλιά σου23:55Συναγερμός στο Λονδίνο: Άνδρας με τσεκούρι κοντά στο Παλάτι23:48Γλυκό πριν ή μετά το φαγητό;23:39Ισχυρός σεισμός στην Τήλο23:33Λευτέρης Γκιωνάκης: Έπινα 3 γραμμάρια κοκαΐνη την ημέρα!23:27Κορονοϊός: Johnson & Johnson και AstraZeneca προκαλούν παγκόσμιο συναγερμό23:18Μιλλούση – Πετρούνιας: οι προετοιμασίες για την βάπτιση και οι νονοί (εικόνες)23:09Ολυμπία Χοψονίδου: η περιπέτεια με την υγεία της και οι αποκαλύψεις23:00Κορονοϊός - Τζένιφερ Λόπεζ: παγκόσμιο streaming για δίκαιη και ισότιμη πρόσβαση στα εμβόλια22:54Στέφανος Τσιτσιπάς: οργισμένη επίθεση σε διαιτητή (βίντεο)22:45ΗΠΑ: Παραιτήθηκε η αστυνομικός που σκότωσε τον 20χρονο Αφροαμερικανό22:37Προμαχώνας: Ουρές χιλιομέτρων και ταλαιπωρία στο τελωνείο (βίντεο)22:28Σκύλος τραυμάτισε σοβαρά παιδί που έπαιζε σε πλατεία22:19Γονίδια “ζόμπι” συνεχίζουν να αναπτύσσονται μετά τον θάνατό μας22:10