Έρευνα-έκπληξη: Τέσσερις ημέρες σχολείο για καλύτερες επιδόσεις!
Όλοι οι μαθητές γκρινιάζουν για τις ώρες που περνάνε στο σχολείο. Για πρώτη φορά, όμως, αμερικανική μελέτη, φαίνεται πως συντάσσεται υπέρ της επιθυμίας των μαθητών για λιγότερες ώρες διδασκαλίας σε εβδομαδιαία βάση, υποστηρίζοντας πως όχι μόνο δεν έχουν αρνητική επίδραση στις ακαδημαϊκές τους επιδόσεις, αλλά μπορεί και να τις ενισχύουν…
Η μελέτη, που δημοσιεύεται στο περιοδικό Education, Finance and Policy, εξέτασε την επίδραση που έχει η μείωση των σχολικών ημερών -από πέντε σε τέσσερις-, σε μαθήματα όπως ανάγνωση και μαθηματικά. Ενώ, η «συρρικνωμένη» σχολική εβδομάδα δεν φάνηκε να συνδέεται με αλλαγές στην ικανότητα ανάγνωσης των μαθητών, εντούτοις οι επιδόσεις στα τεστ μαθηματικών ήταν σημαντικά υψηλότερες.
«Το ενδιαφέρον με αυτή την έρευνα, είναι ότι τα αποτέλεσμα ήταν ακριβώς τα αντίθετα από αυτά που περιμέναμε», δηλώνει η Mary Beth Walker, μία εκ των ερευνητών από το Πανεπιστήμιο Georgia State. «Πιστεύαμε ότι οι λιγότερες ημέρες διδασκαλίας σε παιδιά δημοτικού θα είχε αρνητική επίδραση στις επιδόσεις τους λόγω διάσπασης της προσοχής. Επίσης, φοβόμασταν ότι τα παιδιά λόγω του «διευρυμένο σαββατοκύριακου» θα ξεχνούσαν όσα είχαν ήδη μάθει». Αλλά τα αποτελέσματα έδειξαν το αντίθετο.
Προφανώς, η μελέτη- σύμφωνα με το stogiatro.gr- δείχνει μόνο μια συσχέτιση μεταξύ των τεσσάρων ημερών σχολείο και των καλύτερων επιδόσεων και δεν αποδεικνύει ότι οι μειωμένες ημέρες επηρεάζουν άμεσα τις βαθμολογίες των τεστ.
Οι ερευνητές παραδέχονται, επίσης, ότι δεν μπορούν ακόμα να εξηγήσουν πώς ακριβώς ένα τριήμερο ξεκούρασης μπορεί να ωφελήσει τις επιδόσεις των παιδιών. Εικάζουν βέβαια πως και οι εκπαιδευτικοί είναι πιο ενθουσιώδεις με τις λιγότερες ώρας που κάνουν καλύτερη και πιο παραγωγική δουλειά...