Ειδήσεις /Υγεία - ΠεριβάλλονΔημοσίευση: 02 Ιουνίου 2015 23:40

Τι "είπε" το DNA για τους Καλάς στο Πακιστάν που λένε ότι είναι απόγονοι του Μ. Αλεξάνδρου

Οι ερευνητές ανέλυσαν δείγματα DNA από 23 Καλάς, οι οποίοι ζούσαν σε τρεις διαφορετικές κοιλάδες, ενώ προχώρησαν και στην πλήρη ανάλυση του γονιδιώματος ενός ατόμου. Τι έδειξαν τα αποτελέσματα.

Πακιστάν - φυλή - Καλάς - Μέγας Αλέξανδρος

Οι Καλάς του Πακιστάν θεωρούν τους εαυτούς τους απογόνους του Μεγάλου Αλεξάνδρου, όμως μια νέα διεθνής επιστημονική έρευνα δεν βρήκε στο γενετικό υλικό τους ενδείξεις που να επιβεβαιώνουν κάτι τέτοιο.

Οι ερευνητές από τη Βρετανία, την Ιταλία και το Πακιστάν, με επικεφαλής τον Κασίμ Αγιούμπ του Ινστιτούτου Γενετικής Wellcome Trust Sanger του Κέμπριτζ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο αμερικανικό περιοδικό γενετικής "American Journal of Human Genetics", ανέλυσαν δείγματα DNA από 23 Καλάς, οι οποίοι ζούσαν σε τρεις διαφορετικές κοιλάδες, ενώ προχώρησαν και στην πλήρη ανάλυση του γονιδιώματος ενός ατόμου.

Η μελέτη φαίνεται να ενισχύει προηγούμενες αναλύσεις του χρωμοσώματος και του μιτοχονδριακού DNA των Καλάς, καθώς δεν επιβεβαιώνει τους ισχυρισμούς περί ελληνικής καταγωγής τους. Η νέα γενετική έρευνα υποστηρίζει ότι οι Καλάς ζουν ουσιαστικά απομονωμένοι εδώ και πολλές χιλιάδες χρόνια, αφότου αποκόπηκαν από έναν κοινό πρόγονο στην Ευρασία.

Η σύγκριση με το DNA αρχαίων κυνηγών-συλλεκτών και Ευρωπαίων αγροτών δείχνει ότι οι Καλάς έχουν μεγαλύτερη γενετική συγγένεια με παλαιολιθικούς κυνηγούς-συλλέκτες της Σιβηρίας. Είναι πιθανό ότι αποτελούν έναν αρχαίο λαό από τη βόρεια Ευρασία, πράγμα που μπορεί να παρανοήθηκε ότι παραπέμπει σε πιο πρόσφατη επιμιξία με σύγχρονους δυτικοευρωπαίους.

Οι Καλάς, μια θρησκευτική μειονότητα με εξωτικές πολιτισμικές παραδόσεις, είναι ένας αινιγματικός απομονωμένος πληθυσμός που επιβιώνει εν μέσω ισλαμικών λαών. Μιλά μια ινδοευρωπαϊκή γλώσσα και ζει εδώ και πολλούς αιώνες στην οροσειρά Ινδοκούς του βορειοδυτικού Πακιστάν, κοντά στα σύνορα με το Αφγανιστάν.

Από τότε που αποκόπηκαν από τους άλλους λαούς της Νότιας Ασίας, οι Καλάς έχουν διατηρήσει έναν πληθυσμό 2.300 έως 5.000 ατόμων και φαίνεται να μην έχουν προχωρήσει σε γενετικές επιμιξίες με τους γείτονές τους στο Πακιστάν ή στην ευρύτερη ευρασιατική περιοχή όπου ζουν.

Οι Καλάς είναι ίσως οι πρώτοι που διαχωρίστηκαν από τους άλλους πληθυσμούς της Κεντρικής και Νότιας Ασίας, κάτι που, σύμφωνα με τη νέα γενετική ανάλυση, εκτιμάται ότι συνέβη πριν από περίπου 11.000 χρόνια. Οι σημερινοί Καλάς αποτελούν τους απογόνους κάποιων πρώιμων μεταναστών από τη Βόρεια ή Δυτική Ασία, οι οποίοι εγκαταστάθηκαν στην ινδική υπο-ήπειρο (σημερινή Ινδία και Πακιστάν).

Πακιστάν - φυλή - Καλάς - Μέγας Αλέξανδρος

Μία παλαιότερη γενετική ανάλυση είχε φθάσει στην εκτίμηση ότι για κάποια περίοδο, μεταξύ 900 και 210 π.Χ., είχε συμβεί μια γενετική επιμιξία των Καλάς με δυτικούς Ευρασιάτες και είχε συσχετίσει αυτό με την εισβολή του Μεγάλου Αλεξάνδρου σε εκείνη την περιοχή το 327-326 π.Χ.

Όμως κατοπινές γενετικές έρευνες -και η νέα μελέτη- δεν φαίνεται να επιβεβαιώνουν κάποια επιμιξία με πληθυσμούς ευρωπαϊκής καταγωγής (π.χ. ελληνικής). Οι ερευνητές τονίζουν ότι αν και αρκετές προφορικές παραδόσεις αναφέρουν πως οι Καλάς είναι απόγονοι των στρατιωτών του Μεγάλου Αλεξάνδρου, η νέα ανάλυση δεν δείχνει κάτι τέτοιο.

Σημαντικότερες ειδήσεις στη κατηγορίαΟ Τσίπρας κατέθεσε πρόταση μομφής κατά της ΚυβέρνησηςΣήμερα 12:39 | Ειδήσεις

Δριμύ κατηγορώ του Προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ για την διαχείριση της κακοκαρίας. Τι απάντησε το Μαξίμου. Τα σχόλια των άλλων κομμάτων της αντιπολίτευσης.

Κορονοϊός: Χαλάρωση μέτρων στην εισήγηση της ΕπιτροπήςΣήμερα 15:20 | Ειδήσεις

Ποια μέτρα προτάθηκε να καταργηθούν και ποια να συνεχιστούν. Σε ποια περίτπωση υπάρχει μεταβολή επι τα βελτίω.

Παγκράτι: Διαρροή σε αγωγό αερίουΣήμερα 15:34 | Ειδήσεις

Εκκενώνονται πολυκατοικίες, ενώ έχει αποκλειστεί το σημείο. Πού έχει διακοπεί ηη κυκλοφορία.

“Ελπίδα” - Αττική: Εισαγγελική έρευνα για τις διακοπές ρεύματοςΣήμερα 14:47 | Ειδήσεις

Εισαγγελέας για τις διακοπές ρεύματος στην Αττική, μετά τη «χιονοστιβάδα» καταγγελιών από πολίτες. Ανοικτό το ενδεχόμενο αποζημιώσεων από την Κυβέρνηση.

Στέφανος Μάνος για εγκλωβισμένους στην Αττική Οδό: Να πληρώσουν 2000 ευρώ16:49Μητσοτάκης: Η επένδυση της JP Morgan αποτελεί ψήφο εμπιστοσύνης στην Ελλάδα16:35“Ελπίδα” – Αθήνα και Αττική Οδός από το δορυφόρο (εικόνες)16:22Ημέρα Μνήμης Θυμάτων του Ολοκαυτώματος: Απόδοση τιμών από την Σακελλαροπούλου (εικόνες)16:08Κόμπι Μπράιαντ: Άγαλμα με τον θρύλο του NBA και της κόρης του στο σημείο της τραγωδίας15:55Παγκράτι: Διαρροή σε αγωγό αερίου 15:43“To Πρωινό”: η Κρίστυ Λυκοπούλου για το εγκεφαλικό που υπέστη (βίντεο)15:31Κορονοϊός: Χαλάρωση μέτρων στην εισήγηση της Επιτροπής15:18“Ελπίδα” - Αττική: Εισαγγελική έρευνα για τις διακοπές ρεύματος 15:04“Το Πρωινό” - Καίτη Φίνου: γνωστός ηθοποιός με πήρε τηλέφωνο και… αυνανιζόταν (βίντεο)14:50Κρίση στα Ίμια: όταν δημοσιογράφοι της Χουριέτ υπέστειλαν την ελληνική σημαία14:37“Ελπίδα” - Διόνυσος: Έγκυος χωρίς ρεύμα και νερό για 4 μέρες (βίντεο)14:23Σεισμός στην Τόνγκα14:10Αττική Οδός: “Γέννησε πρόωρα η γυναίκα μου από το άγχος, εγκλωβισμένη κι αβοήθητη”13:58Rafale: ενόχληση Ερντογάν για τα ελληνικά αεροσκάφη13:45Θεμιστοκλής Μπουρολιάς: Ποιος είναι ο νέος Αρχηγός ΓΕΑ13:32ΣΤΑΣΥ – Ηλεκτρικός: Ταλαιπωρία και καθυστερήσεις δρομολογίων13:20Ζώδια - Λίτσα Πατέρα: ο Ερμής, ο Πλούτωνας και οι… μετατοπίσεις (βίντεο)13:06Βιασμός ανήλικης - Ιερέας στον ΑΝΤ1: αδίκως διασύρομαι, δεν την “πείραξα” (βίντεο)12:52Ο Τσίπρας κατέθεσε πρόταση μομφής κατά της Κυβέρνησης12:39