LATEST NEWS
 
Κοινωνία /ΓενικάΔημοσίευση: 28 Σεπτεμβρίου 2015 22:35

Καθηγητής διδάσκει Πολιτική και Δίκαιο μέσω... facebook

Καθηγητής σε Λύκειο της Κεφαλονιάς ενσωμάτωσε το μέσο κοινωνικής δικτύωσης στη διδασκαλία και ...μάζεψε πολλά «like» από τους μαθητές του! 

facebook

Για ποιο θέμα μπορεί να κάνει αναρτήσεις ένας 17χρονος στο Facebook και τι μπορεί να σχολιάζουν, από κάτω, οι συμμαθητές του;

 Για τη... "διαφορά των κανόνων ηθικής και κανόνων Δικαίου", την "άσκηση και κατάχρηση του δικαιώματος" ή την "πολιτική ενοποίηση και τον Ευρωπαίο πολίτη", δεν είναι οι προφανείς απαντήσεις, που θα έδινε κάποιος στο ερώτημα...

Κι, όμως, τέτοια θέματα και σχετικοί διάλογοι και προβληματισμοί "μονοπωλούσαν" το ενδιαφέρον των μαθητών ενός τμήματος της Β' Λυκείου στην Κεφαλονιά, οι οποίοι συμμετείχαν στην πρωτότυπη έρευνα του καθηγητή τους, Ηρακλή Πλιάκη, για τη "δυνατότητα χρήσης του Facebook, ως εκπαιδευτικού εργαλείου στο Γενικό Λύκειο".

Η έρευνα διεξήχθη στο πλαίσιο του μαθήματος "Πολιτική και Δίκαιο" και συμμετείχαν σε αυτήν οι μαθητές της Θεωρητικής Κατεύθυνσης της Β' τάξης του Γενικού Λυκείου Ληξουρίου. Η διδακτική εφαρμογή πραγματοποιήθηκε κατά τη σχολική χρονιά 2013-2014, ενώ τα αποτελέσματά της αποτιμήθηκαν την επόμενη σχολική χρονιά, μέσω ερωτηματολογίου, που συμπλήρωσαν 25 μαθητές.

"Κύριε, τα sos που ποστάρατε ήταν πολλά"

Η αξιολόγηση των μαθητών κρίνεται θετική, καθώς το 84% αυτών θεωρεί, ότι η συγκεκριμένη διδακτική προσέγγιση βελτίωσε το μάθημα και την επικοινωνία τους με τον καθηγητή. "Χρησιμοποίησα το facebook ως διδακτικό εργαλείο, για τα διαδικαστικά θέματα του μαθήματος, θέματα σχετικά με την ύλη, τα διαγωνίσματα και βοηθητικό υλικό. Τα σχόλια πάνω στην ύλη ήταν πολλά, ενώ είδαμε πως στις ερωτήσεις μαθητών απαντούσαν και οι συμμαθητές τους", ανέφερε ο κ. Πλιάκης, παρουσιάζοντας τα αποτελέσματα της μελέτης του, στο Διεθνές Συνέδριο "Για να ξαναφανταστούμε το σχολείο", που διοργάνωσε το προηγούμενο τριήμερο το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας.

“Από τις απαντήσεις των μαθητών στο ερωτηματολόγιο διαπιστώθηκε, ότι οι περισσότεροι πιστεύουν, πως το Facebook κάνει πιο ενδιαφέρον το μάθημα, καθώς και ότι βελτιώνει την επικοινωνία με τον εκπαιδευτικό" ανέφερε ο κ. Πλιάκης.

Από άλλες απαντήσεις των μαθητών προέκυψε ότι "το Facebook τους βοήθησε να ενημερωθούν για θέματα της πραγματικότητας περισσότερο ή πολύ περισσότερο από ό,τι ένα μάθημα, που δεν θα το χρησιμοποιούσε", καθώς και ότι "η χρήση του Facebook τους βοήθησε πολύ ή πάρα πολύ, να κατανοήσουν καλύτερα το μάθημα" και "να εκφραστούν καλύτερα στην τάξη". Οι μαθητές δήλωσαν, επίσης, ότι "θα ήθελαν περισσότερα ποσταρίσματα σχετικά με το μάθημα", αν και ο καθηγητής τους παραδέχθηκε, πως "προσπάθησα να συγκρατηθώ σε αυτόν τον τομέα, επειδή δεν ήθελα να βαρεθούν".

"Η γενική εικόνα είναι θετική, συχνά το Facebook λειτουργούσε παράλληλα με το μάθημα, ενώ οι μαθητές συμμετείχαν πιο ενεργά μέσα και από αναρτήσεις σχετικές με το μάθημα, αλλά εκτός της ύλης, όπως π.χ. ταινίες. Ακόμη και όταν κάποιοι μαθητές έκαναν πολιτικά σχόλια, δεν υπήρξαν έντονες συζητήσεις, παρά το ότι βλέπουμε συχνά χρήστες του facebook να 'πλακώνονται' για κοινωνικά θέματα" σημείωσε ο κ. Πλιάκης.

Όσον αφορά τη χρησιμότητα του Facebook ως εκπαιδευτικού εργαλείου, ο κ. Πλιάκης εξήγησε ότι "μπορεί να βοηθήσει τους μαθητές να ενημερωθούν για θέματα της εξωσχολικής πραγματικότητας και της τρέχουσας ειδησεογραφίας, που είναι ένας από τους βασικούς τρόπους να συνδεθεί το μάθημα με την κοινωνική πραγματικότητα".

"Προσοχή στην αλλαγή της σχέσης καθηγητή-μαθητή"

Παρά τις θετικές διαπιστώσεις, η χρήση της εναλλακτικής μορφής επικοινωνίας στο μάθημα εμπεριέχει και κάποιες δυσκολίες, αλλά και κινδύνους. "Το Facebook είναι για να περνάμε καλά, δεν μπορώ να φεύγω από το σχολείο και να το χρησιμοποιώ για το μάθημα" είναι μία πιθανή δυσκολία στην προσέγγιση του μαθητή, που θα μπορούσε να συναντήσει ένας εκπαιδευτικός, σύμφωνα με τον κ. Πλιάκη.

Η λανθασμένη χρήση του Facebook είναι ο πιο σοβαρός κίνδυνος, που ενέχει η ενσωμάτωση του μέσου στη διδασκαλία. "Πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί, επειδή η επικοινωνία μέσω του Facebook αλλάζει τη σχέση καθηγητή- μαθητή, σπάει την απόσταση. Αυτό μπορεί να είναι θετικό, αλλά μπορεί να έχει και αρνητικές συνέπειες, μπορεί να χαλαρώσει υπερβολικά τη σχέση του εκπαιδευτικού με τον μαθητή" εξήγησε ο κ. Πλιάκης, διευκρινίζοντας ότι "χρησιμοποίησα το Facebook ως εκπαιδευτικό εργαλείο, σε έναν χώρο, που με ήξεραν όλοι οι γονείς, μία μικρή πόλη, επαρχιακή".

Ως συμπέρασμα της έρευνάς του, ο κ. Πλιάκης ανέφερε, ότι "παρέχει ενδείξεις πως η χρήση του Facebook στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση μπορεί να έχει θετικά αποτελέσματα, ωστόσο για να γενικευθούν τα συμπεράσματα απαιτείται πραγματοποίηση αντίστοιχης έρευνας σε ευρύτερο δείγμα".

 

Σημαντικότερες ειδήσεις στη κατηγορία
Pοή στη κατηγορία: Ειδήσεις
Τήνος: Ιστιοφόρο έδωσε μάχη με τα κύματα και τους θυελλώδεις ανέμους (βίντεο)23:59Μαρινάκης για Τσίπρα: Έχει δικαίωμα να κάνει όσο rebranding επιθυμεί, αλλά την ιστορία δεν θα την ξαναγράψει23:43Ασπροβάλτα: 60χρονος έχασε τη ζωή του ενώ κολυμπούσε 23:28Τσίπρας: Ποιος φοβάται την αλήθεια για το ’15;23:13Τουρκία: Μεγάλη πυρκαγιά απειλεί σπίτια στη Σμύρνη - Στην Πάτμο έφτασαν οι καπνοί22:57Φωτιά σε εργοστάσιο στον Πειραιά – Έντονη οσμή καπνού στην ατμόσφαιρα (βίντεο)22:43Τασούλας: Στη φρεγάτα "ΣΠΕΤΣΑΙ" την Δευτέρα για να επιθεωρήσει εν πλω τα πολεμικά πλοία του στόλου22:28Τροποποιήσεις στα ακτοπλοϊκά δρομολόγια από τα λιμάνια της Αττικής λόγω ισχυρών ανέμων22:12Χαλκιδική: Νεκρή συνεπιβάτιδα μηχανής μετά από σφοδρή σύγκρουση με ΙΧ21:58Η Ευρώπη σε κλοιό καύσωνα: "Καμίνια" οι πόλεις με 40άρια 21:44Εύβοια: Αστυνομικός έσωσε με αυτοθυσία μητέρα και κόρη που παρασύρθηκαν από τα ρεύματα στη θάλασσα21:30Μουντιάλ Συλλόγων: Η υπερηχητική Παρί Σεν Ζερμέν «σκόρπισε» την παρέα του Μέσι και περιμένει... Μπάγερν21:16Τηλεφωνική επικοινωνία Γεραπετρίτη με την Παλαιστίνια ΥΠΕΞ21:02112 αγροτοδασικές πυρκαγιές το τελευταίο εικοσιτετράωρο σε όλη τη χώρα20:47Τροχαίο στη Χαλκιδική: 19χρονος έχασε τη ζωή του20:33Φθιώτιδα: Κατέρρευσε σε γλέντι και πέθανε μέσα στο ασθενοφόρο20:19Γαλλία: Τσιγάρο τέλος σε παραλίες και πάρκα 20:05WRC-Ράλι Ακρόπολις: Κατέκτησε την πρώτη θέση ο Τάνακ19:50Ντόναλντ Τραμπ: Βρήκα αγοραστή για το Tik Tok19:36Κρήτη: Σε εξέλιξη επιχείρηση έρευνας και διάσωσης για τον εντοπισμό χειριστή κανό - Σηκώθηκε drone19:21
00:02:36Θεσσαλονίκη: πήγαν να κλέψουν βρέφος από την αγκαλιά της μητέρας του22-03-2019 07:54 
00:02:12 
Νέες πληροφορίες για την έκρηξη στο Ρωσικό προξενείο22-03-2019 09:27
00:02:05 
Επέστρεψε στην Ελλάδα η Ειρήνη, μετά την αθώωση της για την μεταφορά ναρκωτικών στο Χονγκ Κονγκ20-03-2019 20:46
00:05:21 
Συγκλονιστικές μαρτυρίες στον ΑΝΤ1 για την τραγωδία στον Νέο Κόσμο20-03-2019 20:05
00:04:59 
Κύμα αντιδράσεων από τις μαρτυρίες για την Αφή του Αγίου Φωτός20-03-2019 21:48
00:05:18 
Μαρτυρία στον ΑΝΤ1 από θύμα του κυκλώματος που έσπρωχνε γυναίκες στην πορνεία20-03-2019 20:47
00:03:34 
Μάνδρα: ποινικές διώξεις σε βαθμό πλημμελήματος για την πολύνεκρη τραγωδία19-03-2019 19:55
00:02:09 
Αιχμές κατά των Ιεραρχών, αλλά και αυτοκριτική για τους χειρισμούς του, έκανε ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος19-03-2019 20:46
00:02:30 
Ασύλληπτη τραγωδία στον Νέο Κόσμο19-03-2019 19:57
00:01:33 
Η αντίδραση των κατοίκων της Μάνδρας μετά τις διώξεις που ανακοινώθηκαν19-03-2019 19:56
00:02:37 
Έναν Γολγοθά χωρίς τέλος ανεβαίνει η Βαρβάρα Φύτρου19-03-2019 19:56
00:01:53 
Κύκλωμα αδειών παραμονής είχαν στήσει επιτήδειοι, παριστάνοντας τα ζευγάρια19-03-2019 20:44
00:00:50 
Συγκλονίζουν οι μαρτυρίες για τον θάνατο της μητέρας και του παιδιού της στον Νέο Κόσμο19-03-2019 20:51
00:01:49 
Πυρά και από τους εισαγγελείς, δέχεται ο νέος Ποινικός Κώδικας19-03-2019 20:45
00:00:46 
Δεκάδες κιλά ακατέργαστης κάνναβης εντόπισαν αστυνομικοί σε αυτοκίνητο19-03-2019 20:44
00:01:48 
Εξπέρ στην παραβίαση κλειδαριών ήταν τα μέλη της μαφίας των Γεωργιανών19-03-2019 20:44
00:02:03 
Έναν και μοναδικό μαθητή, έχει το νησάκι των Αρκιών19-03-2019 20:47
00:01:20 
Ελεύθεροι με περιοριστικούς όρους οι κατηγορούμενοι για το κύκλωμα με τα διπλώματα «μαϊμού»19-03-2019 20:15
00:01:08 
Σοκ με τον 8χρονο που βρέθηκε κλειδωμένος στην τουαλέτα του σπιτιού του19-03-2019 20:14
BlogsΔεν υπάρχει περιεχόμενο