ΜΕΤΡΟ
Δημοσίευση: 19 Αυγούστου 2014 22:00Σε τροχιά υλοποίησης η γραμμή "U" του Μετρό
Από τη θεωρία στην πράξη φαίνεται πως περνάει το πρώτο κομμάτι της γραμμής 4 του μετρό (ή γραμμής «U», λόγω του σχήματός της). Το έργο συμπεριελήφθη στο ΣΕΣ 2014-2020 και πλέον η Αττικό Μετρό εστιάζει στην προετοιμασία του φακέλου για τη δανειοδότηση από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ), κλιμάκιο της οποία αναμένεται στην Ελλάδα περί τα μέσα Σεπτεμβρίου.
Αξιωματούχοι της ΕΤΕπ, πάντως, είναι, ήδη, θετικά διακείμενοι για την χρηματοδότηση, όπως έχει αναφέρει στο παρελθόν ο υπουργός Υποδομών Μιχάλης Χρυσοχοΐδης. Η Τράπεζα, άλλωστε, έχει συγχρηματοδοτήσει, με περισσότερα από 1,5 δισ. ευρώ, την κατασκευή των δύο γραμμών του μετρό στην Αθήνα, καθώς και τις επεκτάσεις τους. Ταυτοχρόνως, υποστηρίζει και το μετρό της Θεσσαλονίκης με 650 εκατ. ευρώ.
Το τμήμα Ευαγγελισμός- Άλσος Βεΐκου (8,3 χιλιόμετρα, 9 σταθμοί) θεωρείται ώριμο προς κατασκευή. Έχει προϋπολογισμό 900-950 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων το 50% αναμένεται να χρηματοδοτηθεί από την ΕΤΕπ. Το έργο θα δώσει «διέξοδο» σε εξαιρετικά πυκνοδομημένες περιοχές της πρωτεύουσας - Γαλάτσι, Κυψέλη, Γκύζη και Εξάρχεια- οι οποίες δεν έχουν πρόσβαση σε μέσα σταθερής τροχιάς.
Το σύνολο της γραμμής 4 (Περισσός-Άλσος Βεΐκου-Πανεπιστήμιο-Ευαγγελισμός-Βύρωνας-Κατεχάκη-Μαρούσι-Λυκόβρυση), στην πιο μαξιμαλιστική εκδοχήτης , έχει μήκος 33 χλμ. με 29 σταθμούς και εκτιμώμενο προϋπολογισμό κατασκευής περί τα 3,3 δισεκατομμύρια ευρώ.