Τουρισμός
Δημοσίευση: 07 Ιουλίου 2014 18:47Άραβες, Ρώσοι και Αμερικανοί κροίσοι ψηφίζουν Ελλάδα
Άραβες κροίσοι, Ρώσοι μεγιστάνες και Αμερικανοί μεγαλοεπιχειρηματίες είναι ορισμένες από τις ομάδες τουριστών υψηλού εισοδηματικού επιπέδου που φιλοξενούνται στις βίλες-σουίτες των πολυτελών ξενοδοχειακών μονάδων της χώρας μας, ξοδεύοντας για τη διαμονή τους έως και 30.000 ευρώ τη βραδιά.
Σύμφωνα με την Καθημερινή, έρχονται στην Ελλάδα με ιδιωτικά αεροπλάνα, μετακινούνται με λιμουζίνες και ελικόπτερα, ενώ νοικιάζουν πολυτελή γιοτ για τις θαλάσσιες περιηγήσεις τους. Ο διεθνής ανταγωνισμός για την προσέλκυση αυτής της κατηγορίας τουριστών είναι σκληρός. Οι τιμές πόρτας ιδιαίτερων σουιτών σε υπερπολυτελή ξενοδοχεία της Αθήνας κυμαίνονται μεταξύ 5.000 και 15.000 ευρώ τη βραδιά. Επίσης, οι τιμές πόρτας σε αυτόνομες βίλες-σουίτες με μέγεθος έως και 800 τ.μ. που βρίσκονται σε υπερπολυτελή ξενοδοχεία resort της χώρας φθάνουν να πωλούνται έως και 30.000 ευρώ τη βραδιά.
Δηλαδή, σχεδόν στα 2/3 της τιμής σε σχέση με την τιμή της ακριβότερης σουίτας στην Ευρώπη, η οποία σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα βρίσκεται σε ξενοδοχείο στη Γενεύη και διατίθεται έναντι 49.000 ευρώ τη βραδιά.
Οι καλύτερες βίλες-σουίτες σε υπερπολυτελή ελληνικά ξενοδοχεία resort πολλές φορές συνοδεύονται και από μία σειρά άλλων προσφερόμενων υπηρεσιών για τους πελάτες, όπως η μεταφορά τους με ελικόπτερο κατά την άφιξη και αναχώρηση από το αεροδρόμιο και η δυνατότητα διάθεσης, καθόλη τη διάρκεια της διαμονής τους, μπάτλερ, προσωπικού σεφ, πολυτελούς αυτοκινήτου με οδηγό.
Πέραν των Αράβων, Ρώσων και Αμερικανών, αυξανόμενο μερίδιο στην ελληνική αγορά τουριστών που επιλέγουν τα τελευταία χρόνια πολυτελή ξενοδοχειακά συγκροτήματα για τη διαμονή τους έχουν μεγιστάνες από το Καζαχστάν, το Αζερμπαϊτζάν και την Τουρκία.
Παράλληλα, αστέρες του Χόλιγουντ, δημοφιλείς ξένοι τραγουδιστές και αθλητές επιλέγουν ελληνικούς προορισμούς για τις διακοπές τους με μεγαλύτερη συχνότητα την τελευταία διετία, δείχνοντας ιδιαίτερη προτίμηση στη Μύκονο και στη Σαντορίνη.
Οι ξενοδόχοι από την πλευρά τους γνωρίζουν στο πλαίσιο του διεθνούς ανταγωνισμού ότι για να διατηρήσουν αυτή την πελατεία πρέπει να προσφέρουν εξατομικευμένες υπηρεσίες. Υπάρχουν παραδείγματα ξενοδόχων που χρειάστηκε την τελευταία στιγμή να αναζητήσουν μεγάλες ποσότητες από χαβιάρι, φιάλες γαλλικής βότκας και σαμπάνιας με χρυσό, προκειμένου να ικανοποιήσουν τις επιθυμίες των πλούσιων Ρώσων πελατών τους. Αλλοι πάλι αντιμετώπισαν αιτήματα όπως το να κλείσουν ένα μέρος της παραλίας, διαθέτοντάς το αποκλειστικά στους διαμένοντες στην ακριβότερη σουίτα του συγκροτήματος.
Και βέβαια, όπως αναφέρει το άρθρο της Καθημερινής, οι ξενοδοχειακές μονάδες δεν περιορίζονται στην προσέλκυση τουριστών υψηλού εισοδηματικού επιπέδου μόνο για τη διαμονή τους, αλλά και για να δοκιμάσουν τις γεύσεις στα εστιατόρια έναντι αδράς αμοιβής. Για παράδειγμα, πολυτελές ξενοδοχείο στην Κρήτη προσφέρει ένα ρομαντικό δείπνο για δύο άτομα πάνω στην παραλία του συγκροτήματος έναντι 1.000 ευρώ. Κατά τη διάρκεια της αιχμής της σεζόν γίνονται κρατήσεις για το συγκεκριμένο δείπνο από τους ξένους πλούσιους πελάτες του συγκροτήματος με συχνότητα μία φορά την εβδομάδα.
Βέβαια σε έναν ανταγωνιστικό προς τα ελληνικά θέρετρα προορισμό της Ισπανίας, όπως είναι η Ιμπιζα, εστιατόριο που βρίσκεται εντός πολυτελούς ξενοδοχειακής μονάδας και χαρακτηρίζεται από τα πιο ακριβά στον κόσμο κοστολογεί το δείπνο έναντι 1.500 ευρώ το άτομο.
Αξίζει να σημειωθεί, πάντως, ότι το ρεύμα των αφίξεων προς τη χώρα μας, δεν κατανέμεται ισομερώς στα νησιά και στα παραθαλάσσια θέρετρα. Υπάρχουν οι πατρίκιοι και οι πληβείοι του Τουρισμού: δημοφιλείς προορισμοί που βουλιάζουν απο κόσμο και περιοχές εξίσου όμορφες που προσπαθούν με κάθε τρόπο να προσελκύσουν παραθεριστές.