Γαβρόγλου: Ορθολογικό το νέο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ
«Το σύστημα είναι πολύ ορθολογικό και πολύ ενισχυμένη η παιδαγωγική του διάσταση», δήλωσε ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Κώστας Γαβρόγλου, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό «Πρακτορείο 104,9 FM» για τη νέα Γ΄ Γενικού Λυκείου και το νέο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
«Οι εγκύκλιες σπουδές ολοκληρώνονται στη Β' Λυκείου και η γενική παιδεία συνεχίζεται και στη Γ' Λυκείου, αλλά συνεχίζεται σε ένα πλαίσιο προετοιμασίας για το πανεπιστήμιο», επισήμανε για τη φιλοσοφία της πρότασης, που ανακοίνωσε ο ίδιος την Πέμπτη και τίθεται από βδομάδα σε διαβούλευση, ώστε πριν από το Πάσχα να είναι νόμος του κράτους.
Απαντώντας στις επιφυλάξεις που εξέφρασε η ΟΛΜΕ για το αδιάβλητο των ενδοσχολικών εξετάσεων απολυτηρίου, ο υπουργός κάλεσε την Ομοσπονδία να απαντήσει εάν συμφωνεί με τον σημερινό τρόπο που οι μαθητές αποκτούν απολυτήριο, καθώς και να δηλώσει δημόσια εάν δεν έχει εμπιστοσύνη στους εκπαιδευτικούς.
Σχετικά με τη συμπλήρωση -τον Οκτώβριο- των πρώτων μηχανογραφικών δελτίων, μέσα από τα οποία θα προκύψουν τα Τμήματα Ελεύθερης Πρόσβασης, διαβεβαίωσε πως έπειτα από «πάρα πολλές συζητήσεις με σχολεία, μαθητές, εκπαιδευτικούς, επιστήμονες» η διαδικασία που ανακοινώθηκε δεν έχει δυσκολίες ως προς την κατανόηση και δεν επιφέρει επιπρόσθετη πίεση στους μαθητές.
Σε ό,τι αφορά τα βήματα μέχρι την ολοκλήρωση της αναδιάταξης του χώρου της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης σημείωσε ότι το δρόμο της Βουλής παίρνουν άμεσα οι συνέργειες των Ιδρυμάτων στη Δυτική Μακεδονία, όπως και το Διεθνές Πανεπιστήμιο Ελλάδας στη Θεσσαλονίκη. Γνωστοποίησε, δε, πως σε πολύ καλό δρόμο βρίσκεται η συζήτηση ανάμεσα στο Πανεπιστήμιο Πατρών και το ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας, όπου υπάρχει μία πρόταση για τη Σχολή Μηχανικών του ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας να γίνει Σχολή Μηχανικών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου με έδρα την Πάτρα και τα υπόλοιπα τμήματα να πάνε στο Πανεπιστήμιο Πατρών, όπου θα ιδρυθεί Νομικό Τμήμα, Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής και Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας.
Με τα νομοσχέδια που πρόκειται να ψηφιστούν το επόμενο διάστημα, όπως εξήγησε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ολοκληρώνεται ο πρώτος κύκλος παρεμβάσεων της κυβέρνησης στην Παιδεία και ξεκινά ένας νέος κύκλος, ο οποίος θα δίδει έμφαση στην ποιότητα της εκπαίδευσης.
Περαιτέρω, ο υπουργός «έκλεισε» οριστικά τη συζήτηση, η οποία είχε ανοίξει τις τελευταίες μέρες μέσα από εισηγήσεις πανεπιστημιακών τμημάτων για τη δυνατότητα προαιρετικής αφυπηρέτησης των μελών ΔΕΠ στα 70 έτη, γνωστοποιώντας ότι στη σημερινή σύνοδο των πρυτάνεων προτίθεται να ανακοινώσει νέες θέσεις καθηγητών.
Για τον προγραμματισμό των μόνιμων διορισμών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση διευκρίνισε ότι για τις 4.500 προσλήψεις που έχουν προϋπολογιστεί για το 2019, σε λίγες μέρες το ΑΣΕΠ θα προχωρήσει στην προκήρυξη και το άνοιγμα του συστήματος για αιτήσεις και αμέσως μετά θα εκδοθεί η πράξη του Υπουργικού Συμβουλίου για τον προγραμματισμό των 5.250 διορισμών, για το 2020.
Εν αναμονή της συνεδρίασης της Ιεραρχίας, την ερχόμενη Τρίτη, ο κ. Γαβρόγλου εξέφρασε την ελπίδα «να συνεχιστεί ο διάλογος και για τα θέματα μισθοδοσίας, για τα οποία η Ιεραρχία έχει δηλώσει ότι αρνείται να συζητήσει».
"Πυρά" απο τον Σταύρο Θεοδωράκη
«Οι τελευταίες αποφάσεις του κ. Γαβρόγλου μαρτυρούν προχειρότητα. Δεν δίνουν ένα πλαίσιο σιγουριάς για τους γονείς και για τα παιδιά. Η παιδεία όμως δεν μπορεί να κινείται μέσα σε ιδεοληψίες, θέλει στέρεες αποφάσεις και αυτές αναζητούμε», τόνισε ο Σταύρος Θεοδωράκης, στο περιθώριο της 90ής Συνόδου Πρυτάνεων και Προέδρων Δ.Ε. των ελληνικών πανεπιστημίων στο Ηράκλειο. Ο επικεφαλής του Ποταμιού υπογράμμισε ότι «ο μεγάλος στόχος της χώρας το επόμενο διάστημα δεν πρέπει να σχετίζεται με το παρελθόν, δεν μπορεί να σχετίζεται ούτε καν με το πόσο θα είναι το ύψος των συντάξεων, θα πρέπει να σχετίζεται με την παιδεία και θα πρέπει να συνεννοηθούμε για να βάλουμε μεγάλους στόχους για την παιδεία. Τώρα μάλιστα που δεν θα έχουμε μη κρατικά πανεπιστήμια το βάρος της δημόσιας παιδείας είναι ακόμη μεγαλύτερο. Τα πανεπιστήμια θα πρέπει να αποκτήσουν αγγλόφωνα τμήματα σε όλα τα επίπεδα έτσι ώστε να προσελκύσουμε και ξένους φοιτητές. Η παιδεία δεν μπορεί να είναι ένας νόμος, μια απόφαση ενός υπουργού. Πρέπει να είναι μια εθνική πολιτική».