Δραγασάκης: σημαντικά τα οφέλη από τη διασύνδεση της αγροδιατροφής με τον τουρισμό
Στην ανάδειξη της παραγωγικής σύνδεσης του τουρισμού, με την αγροδιατροφή και την μεταποίηση εστίασε η ημερίδα που λαμβάνει χώρα στο Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών. Στην παρέμβαση του ο Αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης, Γιάννης Δραγασάκης, ανοίγοντας την έναρξη των εργασιών σημείωσε ότι η πρωτοβουλία για το “Φόρουμ Αγροδιατροφής - Βιομηχανίας - Τουρισμού” έχει στρατηγική σημασία διότι απαντά σε ένα κορυφαίο, διαχρονικό πρόβλημα του ελληνικού παραγωγικού συστήματος.
Το πρόβλημα, όπως είπε, συνίσταται στην αδύναμη και κατακερματισμένη παραγωγική βάση, ως αποτέλεσμα ενός άνισου και αποσπασματικού τρόπου ανάπτυξης. Ο τουρισμός, η ναυτιλία, η αγροτική οικονομία, η μεταποίηση, όπως είπε, αναπτύσσονται χωρίς ή αδύναμες κάθετες και οριζόντιες μεταξύ τους διασυνδέσεις. Προχωρώντας ένα βήμα παρακάτω, ο κ. Δραγασάκης σημείωσε ότι πίσω από την αποσπασματικότητα και τις ανισότητες της ανάπτυξης βρίσκεται η αποσπασματικότητα των συμφερόντων και της πολιτικής, η εξυπηρέτηση επιμέρους συμφερόντων, αντί της υλοποίησης ολοκληρωμένων σχεδίων, συνεκτικών πολιτικών και επιβολής κανόνων καθολικής εφαρμογής.
Αφού υπογράμμισε ότι ο τουρισμός μπορεί να γίνει ο βασικός πυλώνας ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας σημείωσε ότι η σύνδεση του τουρισμού με την ελληνική γαστρονομία, τον πολιτισμό, την ελληνική παραγωγή, θα αναβαθμίσει το τουριστικό προϊόν και την ταξιδιωτική εμπειρία, ενισχύοντας την Ελλάδα ως τουριστικό προορισμό και τους δεσμούς των επισκεπτών με τη χώρα μας.
Στο πλαίσιο αυτό, όπως είπε, δημιουργήθηκε με πρωτοβουλία και σε συνεργασία της Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας του Υπουργείου Οικονομίας & Ανάπτυξης, του Υπουργείου Τουρισμού καθώς και του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης, με τη συμμετοχή και των εμπλεκόμενων παραγωγικών φορέων, το Φόρουμ Αγροδιατροφής - Τουρισμού - Βιομηχανίας.
Σκοπός του Φόρουμ είναι να εκπονήσει ένα Σχέδιο Δράσης για να δημιουργηθούν οριζόντιες και κάθετες αλυσίδες αξίας, που θα συνδέουν το τουριστικό προϊόν της χώρας με της βαθμίδες της ελληνικής παραγωγής στον τομέα της Αγροδιατροφής, αλλά και σε της τομείς της μεταποίησης (ιματισμός, εξοπλισμός ξενοδοχειακών μονάδων και καταλυμάτων κ.ά.), με στόχο:
- Tη δημιουργία διεθνώς αναγνωρισμένου ονόματος/σήματος (branding) και υψηλής ποιότητας, εγχώριας προστιθέμενης αξίας τουριστικού προϊόντος (π.χ ελληνικό πρωινό),
- Tην ανάπτυξη της εξωστρέφειας και της υποκατάστασης εισαγωγών,
- Tη δημιουργία και οργάνωση σύγχρονων συνεργατικών σχημάτων που μπορούν να συνδέσουν αποτελεσματικά την ελληνική παραγωγή με την τουριστική αγορά,
- Tη δημιουργία νέων δυναμικών και σταθερών θέσεων εργασίας,
- Tην ενίσχυση της περιφερειακής ανάπτυξης, στη λογική της “έξυπνης εξειδίκευσης” μέσα από την ανάδειξη και αξιοποίηση των τοπικών πλεονεκτημάτων και δυνατοτήτων των προϊόντων κάθε περιοχής.