Ερώτηση βουλευτών της Νέας Δημοκρατίας
Δημοσίευση: 30 Απριλίου 2015 14:55Απαντήσεις ζητά η ΝΔ για τον φόρο 20% στο internet
Τον κώδωνα του κινδύνου για την επιβολή φόρου 20% επί των διαφημιστικών εσόδων των ιστοσελίδων στο internet κρούουν επτά βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας, προειδοποιώντας την κυβέρνηση ότι μία τέτοια εξέλιξη θα οδηγήσει σε «λουκέτο» ενημερωτικές ιστοσελίδες που έχουν ως έδρα τους την Ελλάδα και κατ΄ επέκταση θα χαθούν θέσεις εργασίας και έσοδα.
Σε ερώτησή τους προς τον υπουργό Οικονομικών, Γιάνη Βαρουφάκη και υπουργό Επικρατείας, Νίκο Παππά, οι βουλευτές της ΝΔ, με επικεφαλής τον Κώστα Κατσαφάδο, επισημαίνουν πως η άκριτη επιλογή και πρόθεση της κυβέρνησης να αυξήσει το φόρο στο 20% για τις διαφημίσεις σε όλα τα ψηφιακά μέσα, οριζόντια και αδιακρίτως, οδηγεί στο κλείσιμο ενημερωτικές ιστοσελίδες που έχουν ως έδρα τους την Ελλάδα.
«Το μόνο που θα επιτευχθεί, μέσα από μία τέτοια ρύθμιση, είναι να καταστεί ακριβότερη η διαφήμιση στο διαδίκτυο για τις ιστοσελίδες που έχουν, ως έδρα, τη χώρα μας. Μαζί με αυτήν θα καταστεί εξαιρετικά δύσκολη και η επιβίωσή τους, με αποτέλεσμα να χαθούν και θέσεις εργασίας», προειδοποιούν και καλούν την κυβέρνηση «να αντιληφθεί ότι οδηγεί σε αδιέξοδο ελληνικές ενημερωτικές ή ψυχαγωγικές ιστοσελίδες, αφού αντιμετωπίζει τα ισχνά διαφημιστικά τους έσοδα με τον ίδιο τρόπο που αντιμετωπίζει τα διαφημιστικά έσοδα τηλεοπτικών σταθμών».
«Είναι αδύνατο να επιτύχει τον στόχο εσόδων που αναμένει από την αύξηση στο 20% του φόρου για τις διαφημίσεις στο διαδίκτυο. Αντίθετα, θα χαθούν και τα έσοδα που ήδη εισπράττει», προσθέτουν οι βουλευτές της ΝΔ.
«Πρόκειται για ένα άκριτο και εντελώς παράλογο και άδικο μέτρο. Εξομοιώνει οριζόντια τη φορολογική αντιμετώπιση όλων των ψηφιακών μέσων, αντιμετωπίζει με τον ίδιο τρόπο τη διαφήμιση στην τηλεόραση με αυτήν στο internet. Αν δεν υποκρύπτεται η πρόθεση ελέγχου του εγχώριου χάρτη στο διαδίκτυο, τότε υπάρχει άγνοια της πραγματικότητας», σημειώνει σε δήλωση του ο βουλευτής της ΝΔ, Κώστας Κατσαφάδος.
Αναλυτικά η ερώτηση των βουλευτών της ΝΔ:
"Προς
1.Κύριο Υπουργό Οικονομικών
2.Κύριο Υπουργό Επικρατείας
ΘΕΜΑ: ‘’Εξομοίωση στην επιβολή φόρων επί των διαφημιστικών εσόδων τηλεοπτικών σταθμών και ιστοσελίδων στο internet’’
Κύριοι Υπουργοί,
Η άκριτη επιλογή και πρόθεση της κυβέρνησης να αυξήσει το φόρο στο 20% για τις διαφημίσεις σε όλα τα ψηφιακά μέσα, οριζόντια και αδιακρίτως, οδηγεί στο κλείσιμο ενημερωτικές ιστοσελίδες που έχουν ως έδρα τους την Ελλάδα. Ουσιαστικά, αντιμετωπίζει φορολογικά με τον ίδιο τρόπο ένα τηλεοπτικό σταθμό και μια ιστοσελίδα. Το μόνο που θα επιτευχθεί, μέσα από μία τέτοια ρύθμιση, είναι να καταστεί ακριβότερη η διαφήμιση στο διαδίκτυο για τις ιστοσελίδες που έχουν, ως έδρα, τη χώρα μας.
Μαζί με αυτήν θα καταστεί εξαιρετικά δύσκολη και η επιβίωσή τους, με αποτέλεσμα να χαθούν και θέσεις εργασίας.
Είναι σαφής η άγνοια της διαφημιστικής αγοράς του διαδικτύου, που χαρακτηρίζει αυτή τη νομοθετική πρωτοβουλία.
Μόνο το 20% της διαφημιστικής δαπάνης στο διαδίκτυο καταλήγει σε ιστοσελίδες που έχουν ως έδρα τους την Ελλάδα.
Το υπόλοιπο 80% το καρπώνονται πολυεθνικές διαδικτυακές ιστοσελίδες και επιχειρήσεις που μέσα από ένα εύρος τριγωνικών συναλλαγών, έχουν τη δυνατότητα να μην φορολογούνται τα έσοδά τους από τις διαφημίσεις, έστω και αν προβάλλονται στην Ελλάδα.
Η κυβέρνηση πρέπει να αντιληφθεί ότι οδηγεί σε αδιέξοδο ελληνικές ενημερωτικές ή ψυχαγωγικές ιστοσελίδες, αφού αντιμετωπίζει τα ισχνά διαφημιστικά τους έσοδα με τον ίδιο τρόπο που αντιμετωπίζει τα διαφημιστικά έσοδα τηλεοπτικών σταθμών.
Είναι αδύνατο να επιτύχει τον στόχο εσόδων που αναμένει από την αύξηση στο 20% του φόρου για τις διαφημίσεις στο διαδίκτυο. Αντίθετα, θα χαθούν και τα έσοδα που ήδη εισπράττει.
Η κυβέρνηση πριν προχωρήσει στη δημιουργία ενός νέου θεσμικού πλαισίου για τη διαφημιστική αγορά στο διαδίκτυο, αλλά και για το κανονιστικό πλαίσιο λειτουργίας των ιστοσελίδων, επιλέγει να εξισώσει, ως προς τη φορολογική αντιμετώπιση, τηλεόραση και διαδίκτυο.
Κατόπιν των ανωτέρω,
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
1. Με ποιο σκεπτικό επελέγη η οριζόντια φορολογική αντιμετώπιση των εσόδων από τις διαφημίσεις σε όλα τα ψηφιακά μέσα;
2. Έχει συνυπολογίσει την απώλεια εσόδων και θέσεων εργασίας από τη διακοπή λειτουργίας ιστοσελίδων, με έδρα την Ελλάδα ή τη μεταφορά της έδρας τους σε άλλη χώρα;
3. Έχει συνειδητοποιήσει τον κίνδυνο δημιουργίας μονοπωλιακών καταστάσεων στη διαδικτυακή διαφημιστική αγορά;
Οι ερωτώντες βουλευτές:
1. Κων/νος Κατσαφάδος Α’ Πειραιά
2. Γεώργιος Γεωργαντάς Κιλκίς
3. Ανδρέας Κατσανιώτης Αχαΐας
4. Κων/νος Σκρέκας Τρίπολης
5. Μάνος Κόνσολας Δωδεκανήσων
6. Κων/νος Βλάσης Αρκαδίας
7. Απόστολος Βεσυρόπουλος Ημαθίας".