LATEST NEWS
 
Πολιτική /Βουλή /

Το Ποτάμι

Δημοσίευση: 04 Μαρτίου 2015 19:22

Στην Βουλή το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού

Eρώτηση για το school bullying κατέθεσε ο βουλευτής Νίκος Ορφανός με αφορμή την εξαφάνιση του σπουδαστή στα Ιωάννινα.

Νίκος Ορφανός
Ο σχολικός εκφοβισμός (school bullying) αποτελεί διαρκώς αυξανόμενο φαινόμενο στα ελληνικά σχολεία, θέτοντας αφ’ ενός σε υψηλό κίνδυνο την ψυχική υγεία των θυμάτων και αφ’ ετέρου δίνοντας το λανθασμένο μήνυμα της μη ανοχής στη διαφορετικότητα.

Το Ποτάμι υποστηρίζει πως απαιτείται συστηματική και ουσιαστική αντιμετώπιση του φαινομένου με συγκεκριμένες δομές μέσα στα σχολεία για την ενημέρωση μαθητών και γονέων αλλά κυρίως για την υποστήριξη των θυμάτων.

Το πλήρες κείμενο της ερώτησης του βουλευτή Νίκου Ορφανού:

Προς : Τον Υπουργό Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων

Θέμα: Σχολικός εκφοβισμός (bullying) – Ένα σοβαρό πρόβλημα της μαθητικής κοινότητας

Η υπόθεση της εξαφάνισης του σπουδαστή στα Ιωάννινα φέρνει ξανά στο προσκήνιο το θέμα του σχολικού εκφοβισμού (bullying) υπενθυμίζοντας την αποσπασματική και επιπόλαια αντιμετώπιση του φαινομένου στη χώρα μας.

Ως σχολικός εκφοβισμός, σύμφωνα με την Εταιρεία Ψυχοκοινωνικής υγείας του παιδιού και του εφήβου (ΕΨΥΠΕ), ορίζεται, η εσκεμμένη και επαναλαμβανόμενη βία και επιθετική συμπεριφορά με σκοπό την πρόκληση σωματικού ή και ψυχικού πόνου σε μαθητές από συμμαθητές τους, εντός και εκτός σχολείου. Οι δυνατοί εκφοβίζουν τους αδύναμους με σοβαρές επιπτώσεις στην ψυχική υγεία των θυμάτων, καθώς έχει αποδειχτεί πως, το φαινόμενο συνδέεται με την κατάθλιψη, τον αυτοκτονικό ιδεασμό ακόμη και με αυτοκτονίες. Επιπρόσθετα, δίνεται το μήνυμα της μη ανοχής στη διαφορετικότητα.

Όπως εκτιμούν ειδικοί επιστήμονες, ο σχολικός εκφοβισμός είναι ένα από τα σοβαρότερα προβλήματα της μαθητικής κοινότητας. Στην Ελλάδα, σύμφωνα με σχετικές έρευνες, τα κρούσματα του σχολικού εκφοβισμού αυξάνονται, ενώ παράλληλα θηριώδεις διαστάσεις αποκτούν τα ποσοστά της ψηφιακού εκφοβισμού (cyberbullying) με την Ελλάδα να κατέχει τη δεύτερη θέση στην Ευρώπη. Παράλληλα, περιστατικά εκφοβισμού καταγράφονται από σχετικές έρευνες, τόσο μέσα στα ανώτερα και ανώτατα ιδρύματα καθώς και στις σχολές επαγγελματικής κατάρτισης.

Μελέτη, για τον σχολικό εκφοβισμό, του τμήματος Ψυχιατρικής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων με επικεφαλής τον αναπληρωτή καθηγητή Ψυχιατρικής κ. Πέτρο Σκαπινάκη έδειξε πως το 12% των μαθητών έχει υπάρξει θύμα επιθετικότητας, ενώ το 20% έχει εμπλακεί ως θύτης σε περιστατικά σχολικού εκφοβισμού. Τα θύματα είχαν τρεις φορές πιο συχνά κατάθλιψη και δέκα φορές πιο συχνά αυτοκαταστροφικές ιδέες, ενώ βλάβη παρουσιάζει και η σωματική τους υγεία.

Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτάστε:

1. Σε ποιες ενέργειες έχετε προβεί ή σκοπεύετε να προβείτε ώστε το φαινόμενο ν’ αντιμετωπιστεί συστηματικά και ουσιαστικά;

2. Υπάρχουν ή πρόκειται να υπάρξουν προγράμματα συστηματικής ενημέρωσης για μαθητές και γονείς σχετικά με το φαινόμενο;

3. Ποιες εκπαιδευτικές πολιτικές (εντός και εκτός σχολείου) προτίθεστε να αναπτύξετε για την αντιμετώπιση του φαινομένου;

4. Προβλέπονται μέσα στα σχολεία δομές προκειμένου να υποστηρίζονται τα θύματα του σχολικού εκφοβισμού;

Σημαντικότερες ειδήσεις στη κατηγορία
Pοή στη κατηγορία: Ειδήσεις
Γαλλικό Ελεγκτικό Συνέδριο: Σε κατάσταση δημοσιονομικού εκτροχιασμού η χώρα07:49Τζιμ Μόρισον: Ο ποιητής που “σημάδεψε” τη ροκ07:34Γαλλία: Συνελήφθη 18χρονος που συνδέεται με μισογυνιστικό κίνημα επειδή σχεδίαζε επίθεση σε γυναίκες07:20Φωτιά στην Ιεράπετρα: Κραυγή αγωνίας από τον δήμαρχο – Ανεξέλεγκτη η κατάσταση07:05Φοιτητικό Στεγαστικό Επίδομα: Άνοιξε η πλατφόρμα αιτήσεων06:50Σεισμός στις Κυκλάδες06:36Εορτολόγιο: Ποιοι γιορτάζουν σήμερα 3 Ιουλίου06:23Τι καιρό θα κάνει την Πέμπτη06:09P. Diddy: Αθώος για τις σοβαρές κατηγορίες της σωματεμπορίας και της σύστασης συμμορίας23:59Βουλή: Υπερψηφίστηκε το ενεργειακό νομοσχέδιο με βελτιωτικές αλλαγές23:45Μερκελ: Το τηλεφώνημα του Τσίπρα που την άφησε άφωνη23:30ΚΑΕ Άρης: Ιστορική στιγμή με την έγκριση αγοράς της από τον Ρίτσαρντ Σιάο23:14Μητσοτάκης στο συνέδριο του Economist: Τώρα τα οικονομικά μας είναι σε τάξη (εικόνες)22:58Ο ΠΟΥ πιέζει για αύξηση τιμών μέσω φορολόγησης στη ζάχαρη, το αλκοόλ και τον καπνό22:44Politico: Κατατέθηκε πρόταση μομφής κατά της Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν22:30Πάτρα: Παράσυρση ανηλίκου από αυτοκίνητο - Με συνοδεία περιπολικού της ΕΛ.ΑΣ στο νοσοκομείο22:16Φωτιά στην Ιεράπετρα: Ανεξέλεγκτη η κατάσταση - Καίγονται σπίτια (εικόνες)22:01Θεσσαλονίκη: Είχαν στήσει αυτοσχέδιο οπλοστάσιο - Τους συνέλαβαν οι Αρχές (εικόνες)21:47Άκης Σκέρτσος: Η κατάσταση στα γήπεδα ποδοσφαίρου και μπάσκετ δεν είναι πλέον η ίδια21:33Αργυρούπολη: Συνελήφθη προπονητής πολεμικών τεχνών για γενετήσιες πράξεις σε ανήλικη21:18
00:04:02Αιφνιδιαστική εντολή ΓΕΕΘΑ για άσκηση “Πυρπολητής”21-03-2019 22:41 
00:02:39 
Παρατράγουδα «για την Μακεδονία» μετά τις αποδοκιμασίες στον Νίκο Παππά 21-03-2019 20:43
00:01:21 
Νέο ηχηρό “ράπισμα” των Αμερικανών στον Ερντογάν 21-03-2019 20:42
00:03:15 
Κατρούγκαλος - Τσαβούσογλου: “Καρφιά” και αιχμές… για όλους και για όλα 21-03-2019 20:41
00:01:26 
Μπαράζ «αερομαχιών» και έκτακτος «Πυρπολητής» μετά τις χειραψίες» Τσαβούσογλου – Κατρούγκαλου 21-03-2019 20:41
00:02:16 
Ευρω-επίθεση Μητσοτάκη στον Τσίπρα 21-03-2019 19:58
00:01:58 
Δήλωση Κυριάκου Μητσοτάκη κατά την είσοδο του στη Σύνοδο Κορυφής του ΕΛΚ21-03-2019 15:32
00:01:58 
Η «μάχη της ντουντούκας» μεταξύ Πολάκη-Γιαννακου έξω από το Υπ. Υγείας21-03-2019 13:46
00:00:48 
Σαμαράς: η όρθια και γαλάζια Ελλάδα «έρχεται»21-03-2019 13:42
00:02:40 
Μητσοτάκης: βαθιά ανήθικη η “τροπολογία Κουντουρά”21-03-2019 13:41
00:02:15 
Στηρίζουν οι ΗΠΑ τον άξονα Ισραήλ, Ελλάδας και Κύπρου – Μήνυμα στην Άγκυρα21-03-2019 13:40
00:01:04 
Ζάεφ: Να απαντήσει η Ελλάδα αν ομιλείται η “μακεδονική γλώσσα” στο έδαφός της21-03-2019 13:40
00:07:31 
Μπαράζ προκλήσεων από την Τουρκία σε ΝΑΤΟ και Αττάλεια21-03-2019 13:39
00:01:57 
Ο εκπρ. Τύπου της ΓΣΕΕ απαντά στις καταγγελίες του Χ. Κατσώτη21-03-2019 09:38
00:04:05 
Αποκάλυψη ΑΝΤ1: Δεύτερο "ατόπημα" της Τουρκίας στο ΝΑΤΟ μέσα σε λίγους μήνες21-03-2019 08:55
00:00:21 
Ευρωβουλευτής της Χρονιάς η Μαρία Σπυράκη21-03-2019 06:21
BlogsΔεν υπάρχει περιεχόμενο