LATEST NEWS
 
Οικονομία /Ναυτιλία /

CLIA Ευρώπης

Δημοσίευση: 18 Μαρτίου 2015 18:49

Σε επίπεδα ρεκόρ η κρουαζιέρα το 2014

Περίπου 6,4 εκ. Ευρωπαίοι έκαναν διακοπές με κρουαζιερόπλοιο πέρσι. Καλή χρονιά το 2015, με μεγάλη αύξηση σε αναχωρήσεις απο ελληνικά λιμάνια, εκτίμησε ο CEO της Celestyal Cruise.

πρώτη υπερατλαντική κρουαζιέρα - Louis Cristal - Cuba Cruises - Celestyal Crystal

Εντυπωσιακή άνοδο καταγράφει η αγορά της κρουαζιέρας στην Ευρώπη. Κατά το 31ο συνέδριο κρουαζιέρας στο Μαϊάμι, ο κος Pierfrancesco Vago, Διευθυντής της CLIA – Cruise Line International Association (Διεθνής Ένωση Κρουαζιέρας) στην Ευρώπη, ανακοίνωσε ότι περισσότεροι Ευρωπαίοι από ποτέ έκαναν κράτηση για κρουαζιέρα το 2014, σημειώνοντας αύξηση 0,5% σε σύγκριση με το 2013.

Από τo ξεκίνημα της οικονομικής κρίσης το 2008, η αγορά της κρουαζιέρας στην Ευρώπη έχει αναπτυχθεί κατά 44%, αποδεικνύοντας την ευελιξία του κλάδου. Σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία, η επίδραση της κρουαζιέρας στην οικονομία της Ευρώπης άγγιξε τα 40 δισεκατομμύρια το 2013, προσφέροντας περίπου 340.000 θέσεις εργασίας.

Ο κος Pierfrancesco Vago, Διευθυντής της CLIA και Διευθυντικό Στέλεχος της MSC Cruises, ανέφερε σχετικά: «Για ακόμη μια φορά, ο αριθμός των Ευρωπαίων που επέλεξαν την κρουαζιέρα για τις διακοπές τους έσπασε ένα νέο υψηλό ρεκόρ, φτάνοντας τα 6,39 εκατομμύρια, παρά τις συνεχιζόμενες οικονομικές δυσκολίες στην Ευρώπη. Χάρη στις προσπάθειες μας, η κρουαζιέρα απέδειξε άλλη μια φορά ότι είναι μια εξαιρετική επιλογή για τις διακοπές για εκατομμύρια Ευρωπαίων επιβατών και όχι μόνο, ενώ έχει αποκτήσει ακόμα περισσότερη αξία».

Το 2014, η Γερμανία «τερμάτισε» πρώτη στην Ευρώπη με 1,77 εκατομμύρια επιβάτες στην κρουαζιέρα, ενώ η Γαλλία κατοχύρωσε την τέταρτη θέση στην αγορά της Ευρώπης, με μια εντυπωσιακή αύξηση της τάξης του 13,7%. Την ίδια στιγμή παρουσιάστηκε μείωση στη δρομολόγηση κρουαζιερόπλοιων στη Μεσογείου, κάτι που επηρέασε αρκετές αγορές, αφενός λόγω των μεμονωμένων στρατηγικών των τοπικών εταιρειών κρουαζιέρας και αφετέρου λόγω των συνεχιζόμενων οικονομικών δυσχερειών.

Σχολιάζοντας την αύξηση της τάξης του 0,5% για το 2014, ο κος Pierfrancesco Vago είπε: «Μπορεί να φαίνεται ένα μικρό επίτευγμα, αλλά αν αναλογιστούμε το οικονομικό κλίμα της Ευρώπης καταλαβαίνουμε ότι αυτό είναι ένα πολύ καλό αποτέλεσμα το οποίο εξυπηρετεί την τάση της βιομηχανίας για σταθερή ανάπτυξη κάθε χρόνο. Ενώ η Ευρώπη παλεύει να ανακάμψει από την οικονομική κρίση, ο κλάδος της κρουαζιέρας συνεχίζει να μεγαλώνει. Έχουμε αναπτυχθεί κατά 44% από το 2008».

Συνοψίζοντας υπογράμμισε ότι: «ο χαμηλότερος ρυθμός ανάπτυξης που παρουσιάζεται το 2015 μας υπενθυμίζει ότι η επιτυχία δεν πρέπει ποτέ να θεωρείται δεδομένη. Είμαστε αισιόδοξοι για το μέλλον καθώς βλέπουμε ότι η ζήτηση της κρουαζιέρας αυξάνεται σε παγκόσμιο επίπεδο και γνωρίζουμε ότι οι ευκαιρίες για την Ευρώπη είναι πολλές - από τα χαμηλά ποσοστά διείσδυσης της αγοράς, μέχρι τα νέα πλοία που πρόκειται να ταξιδέψουν. Χρειάζεται να δουλέψουμε ακόμα πιο σκληρά με τους Ευρωπαίους μετόχους και τους πολιτικούς φορείς ώστε να αντεπεξέλθουμε στις κοινές μας προκλήσεις και να αυξήσουμε την πίεση για μια Ευρώπη επιχειρηματικά πιο φιλική».

Από πλευράς του, ο κος Raphael von Heereman, Γενικός Διευθυντής της CLIA στην Ευρώπη, ανέφερε σχετικά: «Υπάρχουν ακόμα πολλές προκλήσεις που πρέπει να αντιμετωπίσουμε στην Ευρώπη, και σε αυτές συμπεριλαμβάνεται η επαναθεώρηση της Ευρωπαϊκής VISA. Αν δεν δράσουμε εγκαίρως με αυτό, η Ευρωπαϊκή Ένωση κινδυνεύει να χάσει την ανταγωνιστικότητα της σε τρίτες χώρες καθώς και σημαντικά έσοδα στο πλαίσιο του εμπορίου, των επενδύσεων και των θέσεων εργασίας. Στον αντίποδα, η έγκαιρη αποδοχή μιας «smart Visa» θα δώσει ώθηση στον τουρισμό της Ευρώπης και θα προσφέρει ακόμα περισσότερες δυνατότητες στη βιομηχανία της κρουαζιέρας προκειμένου να ενισχύσει την Ευρωπαϊκή οικονομία και κοινωνία».

Μετά από δύο χρόνια σχετικά χαμηλών επιδόσεων για τη χώρα που οφείλονταν στην οικονομική κρίση, η Ελλάδα παρουσιάζει ανάκαμψη της κρουαζιέρας, με αύξηση 10% της εγχώριας επιβατικής κίνησης για το 2014. Η Ελλάδα παρόλο που έχει εξαιρετικές προοπτικές ανάπτυξης στον τομέα της κρουαζιέρας, με φυσική και πολιτιστική ομορφιά και στρατηγικό ρόλο, δεν έχει ακόμα προωθήσει σε μεγάλο βαθμό αυτόν τον τρόπο διακοπών. Η κρουαζιέρα στην Ελλάδα επικεντρώνεται στους προορισμούς και transit επιβάτες, με το 90% των δρομολογίων κρουαζιέρας να περιλαμβάνουν τη Μεσόγειο και τη Μαύρη θάλασσα. Αυτή η τάση φαίνεται ότι θα συνεχιστεί δεδομένου και του υψηλού κόστους των αεροπορικών εισιτηρίων.

Ο CEO της Celestyal Cruises και μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής CLIA Ευρώπης, κος Κυριάκος Αναστασιάδης, δήλωσε σχετικά: «Η κρουαζιέρα για άλλη μία χρονιά ακολουθεί μία δυναμική πορεία ανάπτυξης και θετικών επιδόσεων. Η ανάκαμψη του ελληνικού τουρισμού έχει επηρεάσει θετικά και την κρουαζιέρα στη χώρα μας και σύμφωνα με τις μέχρι τώρα εκτιμήσεις  για το 2015, φαίνεται ότι θα είναι μία καλή χρονιά σε αριθμό επισκεπτών και επιβατών. Αναφορικά με την κρουαζιέρα με αφετηρία τα ελληνικά λιμάνια (Home Porting) συνεχίζεται η ανοδική τάση όπου εκτιμούμε μία αύξηση της τάξης του 20%».

Βασικά στοιχεία που δημοσιεύθηκαν από την CLIA Ευρώπης:

• Αριθμός ρεκόρ με 6.387.000 Ευρωπαίους να επιλέγουν κρουαζιέρα το 2014.

• Βάσει αυτού του στοιχείου σημειώνεται ανάπτυξη της τάξης του 0,5% στην αγορά κρουαζιέρας στην Ευρώπης, συγκριτικά με πέρσι.

• Ο αριθμός των Ευρωπαίων που επιλέγει την κρουαζιέρα για τις διακοπές του έχει αυξηθεί κατά 44% από το 2008, όταν ξεκίνησε η οικονομική κρίση. Ο κλάδος της κρουαζιέρας παρουσιάζει κάθε χρόνο σταδιακή ανάπτυξη.

• Η Γερμανία έρχεται πρώτη στην αγορά της κρουαζιέρας στην Ευρώπη με 1,77 εκατομμύρια επιβάτες, αύξηση κατά 5%, κυρίως λόγω της σωστής στρατηγικής από τις εγχώριες εταιρείες κρουαζιέρας AIDA και TUI.

• Ο αριθμός των επιβατών μεταφέρεται από τα λιμάνια της Μ. Βρετανίας, η οποία ενώ παρουσιάζει αύξηση στις πτήσεις, εμφανίζει μείωση κατά 4,8% στον αριθμό επιβατών κρουαζιέρας για το 2014.

• Η Ιταλία παραμένει η τρίτη μεγαλύτερη αγορά στη βιομηχανία της κρουαζιέρας, παρά την μείωση που εμφάνισε κατά 3,1%, η οποία αποδίδεται στη μείωση της ανάπτυξης της χωρητικότητας της Μεσογείου.

• Η Γαλλία έχει πετύχει μια εντυπωσιακή ανάπτυξη (13,7%), η οποία και την καθιερώνει στην τέταρτη θέση για την Ευρώπη.

• Η Ισπανία συνεχίζει πτωτικά (-4,5%), λόγω της μείωσης του αριθμού επιβατών στη Μεσόγειο και τις κλειστές δραστηριότητες στην Ιβηρική χερσόνησο, παρόλο που αυτή η μείωση είναι πιο μικρή απ’ ότι ήταν πριν από δύο χρόνια.

• Η Σκανδιναβική αγορά παρουσιάζει, φέτος, αύξηση κατά 5,6%.

• Το 2013, τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία από τον Απολογισμό Ευρωπαϊκής Οικονομικής Συνεισφοράς αναφέρουν ότι ο κλάδος της κρουαζιέρας προσέφερε πάνω από 339.000 θέσεις εργασίας και 39,4 δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως.

Σημαντικότερες ειδήσεις στη κατηγορία
Pοή στη κατηγορία: Ειδήσεις
Miss Universe: Ο πρόεδρος Ναουάτ ζήτησε κλαίγοντας συγγνώμη για το περιστατικό με την Μις Μεξικό (βίντεο)15:12Λάρισα: Στο νοσοκομείο τρίχρονο παιδί που παρασύρθηκε από αυτοκίνητο14:58Βέροια: Αιματηρή ληστεία στο φράγμα του Αλιάκμονα14:44Στις 3 Δεκεμβρίου η παρουσίαση του βιβλίου του Αλέξη Τσίπρα14:30Συμφωνία ATLANTIC - SEE LNG TRADE και Venture Global για την προμήθεια LNG14:16Μαρινάκης στο "Πρωινό": Μου έχουν ευχηθεί "μακάρι Τέμπη"14:02ΕΜΥ: Έκτακτο δελτίο επιδείνωσης του καιρού13:48Χρυσοχοΐδης: Μόνιμα στην Κρήτη το Ελληνικό FBI - Τέλος οι μπαλωθιές13:35Βορίζια: Σε πλήρη εξέλιξη οι έρευνες της ΕΛΑΣ – Τα τελευταία στοιχεία13:21Τέμπη: Ξεκίνησε η δίκη για τις καθυστερήσεις υλοποίησης της σύμβασης 717 13:08Υπουργός Ενέργειας ΗΠΑ από Ζάππειο: Μαζί θα εξαλείψουμε το ρωσικό φυσικό αέριο12:54Βόλος: Άνδρας κατέβασε το παντελόνι του μπροστά σε 16χρονη μέσα σε λεωφορείο12:40Θεσσαλονίκη: Συλλήψεις για παράνομες εξορύξεις σε περιοχή NATURA12:26Βορίδης – Εξεταστική ΟΠΕΚΕΠΕ: Η τεχνική λύση είναι διοικητική πρακτική που εφαρμόζεται από το 201512:13Χρυσοχοΐδης: Δεν θα κάνουν κουμάντο την Κρήτη οι τοπικές μαφίες και οι νταήδες11:59Ζάππειο: Υπεγράφη η ιστορική συμφωνία για το αμερικανικό LNG11:45Ελλάδα – ΗΠΑ: Συμφωνία οικονομικής συνεργασίας για την Τεχνητή Νοημοσύνη11:31Αγρίνιο: Ηλικιωμένος βρέθηκε μαχαιρωμένος μέσα στο σπίτι του11:17Μαραθώνας: Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις το Σάββατο λόγω διεξαγωγής λαμπαδηδρομίας11:03Μητσοτάκης: Η Ελλάδα είναι πάροχος ενέργειας και ενεργειακής ασφάλειας στην Ευρώπη 10:49
00:22:38Ο Υφυπ. Εργασίας για τις συντάξεις, τα αναδρομικά και τις ρυθμίσεις οφειλών στα ασφαλιστικά ταμεία22-03-2019 09:12 
00:02:10 
Φτωχότεροι κάθε χρόνο γίνονται οι Έλληνες 21-03-2019 20:00
00:00:58 
Χαρίζουν στο Δημόσιο τα ακίνητα που κληρονομούν λόγω… φόρων 21-03-2019 19:59
00:05:12 
Επίδομα ενοικίου: χρήσιμος οδηγός με όλες τις απαντήσεις21-03-2019 07:28
00:02:06 
Αυξήσεις μόνο για τους …συνεπείς πελάτες της αποφάσισε η ΔΕΗ20-03-2019 20:43
00:04:35 
Τζαβέλα στον ΑΝΤ1: η ΕΕ θα έπρεπε να διαπραγματεύεται για τον αγωγό EastMed20-03-2019 20:56
00:01:50 
Φροντιστήρια, ξένες γλώσσες και ιδιαίτερα μαθήματα «απομυζούν» το εισόδημα των νοικοκυριών20-03-2019 20:44
00:01:45 
“Growth Awards 2019” από την Eurobank και την Grand Thorton 21-03-2019 20:46
00:01:41 
Τι θα σημάνει η μονομερής προώθηση του νέου πλαισίου για την πρώτη κατοικία20-03-2019 19:50
00:01:26 
Ξεκίνησαν οι εργασίες για την μεταμόρφωση του Σκορπιού σε πολυτελές resort 17-03-2019 20:44
00:02:10 
Προκλήσεις των Σκοπιανών με "μακεδονικό οίνο" σε μεγάλη Έκθεση Κρασιού, στην Γερμανία17-03-2019 20:03
00:00:45 
Νέα “καμπανάκια” από τον Γιάννη Στουρνάρα 16-03-2019 20:29
00:02:03 
Τελεσίγραφο του Μαξίμου στους Θεσμούς για το διάδοχο σχήμα του «νόμου Κατσέλη»20-03-2019 19:49
BlogsΔεν υπάρχει περιεχόμενο