Τεχνολογία - Επιστήμη /ΑνακαλύψειςΔημοσίευση: 14 Οκτωβρίου 2018 09:14

Αστρονόμοι ανακάλυψαν ένα πολύ μακρινό ουράνιο σώμα

Το “Γκόμπλιν”, όπως το ονόμασαν, βρίσκεται στα άκρα του ηλιακού μας συστήματος.

2015 TG387 - Γκόμπλιν - ουράνιο σώμα

Ένα υπερβολικά μακρινό ουράνιο αντικείμενο ανακάλυψαν Αμερικανοί αστρονόμοι, στα άκρα του ηλιακού συστήματός μας, πολύ πέρα από τον Πλούτωνα. Μάλιστα, η άκρως επιμήκης τροχιά του ενισχύει τη θεωρία ότι ακόμη πιο μακριά υπάρχει -και περιμένει να ανακαλυφθεί- μία υπέρ-Γη ή ένας ένατος πλανήτης του ηλιακού συστήματός μας, γνωστός και ως πλανήτης Χ.

Το νέο ουράνιο σώμα ονομάστηκε “2015 TG387” ή “Γκόμπλιν” και απέχει περίπου 80 αστρονομικές μονάδες από την Ήλιο (μία αστρονομική μονάδα αντιστοιχεί στην απόσταση Γης-Ήλιου). Συγκριτικά, ο Πλούτων απέχει 34 αστρονομικές μονάδες από τον Ήλιο, συνεπώς το νέο σώμα είναι περίπου δυόμιση φορές πιο μακριά από τον Ήλιο σε σχέση με τον Πλούτωνα.

Το “2015 TG387” εκτιμάται ότι έχει διάμετρο περίπου 300 χιλιομέτρων, συνεπώς μάλλον πρέπει να θεωρηθεί νάνος πλανήτης.

Tην επίσημη ανακοίνωση μέσω του Κέντρου Ελασσόνων Πλανητών της Διεθνούς Αστρονομικής Ένωσης, αλλά και τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό αστρονομίας «The Astronomical Journal», έκαναν οι ερευνητές Τσαντ Τρουχίγιο του Πανεπιστημίου της Αριζόνα και Ντέιβιντ Θόλεν του Πανεπιστημίου της Χαβάης.

Το περιήλιο του “2015 TG387”, δηλαδή η κοντινότερη απόσταση που φθάνει στον Ήλιο, είναι οι 65 αστρονομικές μονάδες. Μόνο δύο γνωστά σώματα, το «2012 VP113» και η Σέντνα, έχουν πιο μακρινά περιήλια, στις 80 και 76 αστρονομικές μονάδες, αντίστοιχα.

Από την άλλη, το “2015 TG387” έχει το πιο μακρινό αφήλιο, δηλαδή φθάνει σε μεγαλύτερη απόσταση από τον Ήλιο από κάθε άλλο γνωστό ουράνιο σώμα, στις 2.300 αστρονομικές μονάδες. Χρειάζεται περίπου 40.000 χρόνια για μία πλήρη περιφορά γύρω από τον Ήλιο (το έτος του) και στο 99% αυτού του χρόνου είναι πολύ αχνό για να παρατηρηθεί από τη Γη.

Είναι ένα από τα ελάχιστα σώματα που ποτέ δεν πλησιάζουν τους γιγάντιους πλανήτες του ηλιακού συστήματός μας, τον Ποσειδώνα και τον Δία, μένοντας μακριά από την ισχυρή βαρυτική έλξη τους. Παραμένει έτσι απομονωμένο στο λεγόμενο Νέφος του Όορτ.

Οι δύο αστρονόμοι πιστεύουν ότι οι τροχιές του “2015 TG387” και του “2012 VP113” (που οι ίδιοι είχαν επίσης ανακαλύψει το 2014) υποδηλώνουν την παρουσία ενός ενάτου πλανήτη ή Πλανήτη Χ κάπου “εκεί έξω”, ο οποίος εκτιμάται ότι είναι αρκετά μεγαλύτερος από τη Γη.

Σημαντικότερες ειδήσεις στη κατηγορίαΚορονοϊός - Μαγιορκίνης: αυξημένο κύμα εισαγωγών στα νοσοκομείαΧθες 18:45 | Ειδήσεις

Τι είπε για την επιδείνωση της εικόνας της πανδημίας στην Ευρώπη και τι δείχνουν τα δεδομένα για την Ελλάδα. Τι απάντησε για την τρίτη δόση του εμβολίου και την γρίπη.

Κορονοϊός - Μεταλλάξεις: εκατοντάδες νέα κρούσματα στην ΕλλάδαΧθες 17:20 | Ειδήσεις

Πόσες νέες μολύνσεις από παραλλαγές του ιού εντοπίστηκαν στην χώρα, την τελευταία εβδομάδα.

Κορονοϊός – ΠΟΥ: Η πανδημία θα διαρκέσει περισσότερο από όσο έπρεπεΧθες 13:08 | Ειδήσεις

«Καμπανάκι» από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, για τις συνέπειες του χαμηλού ποσοστού εμβολιασμού στις φτωχές χώρες. Μόλις το 2,6% των δόσεων που έχουν παραχθεί, πήγε στην Αφρική.

Κορονοϊός - ανεμβολίαστοι: Κίνδυνος επαναμόλυνσης μετά από 16 μήνεςΤετάρτη 20 Οκτωβρίου 2021 16:59 | Ειδήσεις

Οι ερευνητές εκτιμούν ότι οι επαναλοιμώξεις με κορονοϊό θα γίνονται ολοένα συχνότερες.

Γεωργιάδης: Αντιδράσεις για τη μη χορήγηση δανείων σε μικρές επιχειρήσεις11:46#MeToo - Πετρούνιας: Η Τσαβδαρίδου απαντά για τα περιστατικά βίας στην ενόργανη 11:33Μίκης Θεοδωράκης: Η διαθήκη του δεν αφήνει τίποτα στην τύχη... (βίντεο)11:19Ρόδος - 8χρονη: Στην Εισαγγελία η δικογραφία για την κακοποίηση του παιδιού11:06“Ενώπιος Ενωπίω” - Μαρία Ναυπλιώτου: Ο γάμος, το θέατρο και η σχέση με τον χρόνο 10:50Διπλωματικές πηγές για Τουρκία: Οξύμωρο να μας κατηγορεί, ενώ παραβιάζει τα δικαιώματά μας10:36Δολοφονία στο Αιγάλεω: Παραδόθηκε ο γιος της 57χρονης10:21Θεσσαλονίκη - Τροχαίο με εγκατάλειψη: Παραδόθηκε ο οδηγός που παρέσυρε ηλικιωμένο10:09Κοζάνη: Αρκούδα δάγκωσε κυνηγό - Τον έσωσε το κινητό του (βίντεο)09:55Κορονοϊός - Παρέλαση 28ης Οκτωβρίου στη Θεσσαλονίκη: Μόνο με στρατιωτικά τμήματα09:42Γάμος ηλικιωμένων: Η γνωριμία στην ταβέρνα, ο χορός και η... επιμονή του γαμπρού (βίντεο)09:28Επίθεση με βιτριόλι - Λύτρας στον ΑΝΤ1: Σε 6 χρόνια η Έφη θα είναι ελεύθερη (βίντεο)09:15Μπιλ Γκέιτς: Η καταγγελία και τα μηνύματα σε υπάλληλό του09:01Alec Baldwin: Η τραγωδία στα γυρίσματα ταινίας σοκάρει το Hollywood (βίντεο)08:48Καλλιθέα: Μαθητής δέχτηκε επίθεση μέσα στο σχολείο (βίντεο)08:37Ραδιοφωνική παραγωγός περιγράφει την “επίσκεψη” που δέχτηκε από διαρρήκτες (βίντεο)08:24Κορονοϊός - Εμβολιασμοί: Προβληματισμός στη Σύνοδο Κορυφής της ΕΕ08:11Μαρία Μενούνος: Πένθος μετά την απώλεια στην οικογένειά της07:57Alec Baldwin: Σκότωσε γυναίκα στα γυρίσματα ταινίας (βίντεο)07:42Κατάταξη UEFA - Ελλάδα: Ανέβηκε στην 16η θέση μετά τη νίκη του ΠΑΟΚ07:26