Τεχνολογία - Επιστήμη /ΓενικάΔημοσίευση: 30 Μαΐου 2018 05:59

Γραφείο ταξιδιών για... εξωπλανήτες δια χειρός NASA

Καθώς ολοένα περισσότεροι εξωπλανήτες ανακαλύπτονται, αλλά κανένας δεν έχει φωτογραφηθεί, ούτε καν έχει αναλυθεί η πιθανή ατμόσφαιρά του, η NASA θέλει να δώσει κάτι παραπάνω στο ευρύ κοινό που… διψάει για εικόνες.

AP - Διάστημα - γαλαξίας

Όπως κάθε ταξιδιωτικός πράκτορας και κάθε χώρα γνωρίζει, αυτό που θα φέρει περισσότερους τουρίστες σε ένα μέρος, είναι η έξαψη της φαντασίας των υποψηφίων επισκεπτών (του τύπου «ζήσε το μύθο σου...»). Με αυτό το σκεπτικό, η Αμερικανική Διαστημική Υπηρεσία (NASA) εισήλθε στα «χωράφια» των ταξιδιωτικών πρακτόρων και δημιούργησε στο διαδίκτυο ένα «Γραφείο Ταξιδιών για τους Εξωπλανήτες» (Exoplanet Travel Bureau), με στόχο να εξάψει τη φαντασία των ανθρώπων για άλλους κατοικημένους κόσμους.

Το «ταξιδιωτικό γραφείο» έχει ενσωματωθεί στο διαδικτυακό τόπο Exoplanet Exploration της NASA, ο οποίος είναι αφιερωμένος στην εξερεύνηση πλανητών εκτός του ηλιακού μας συστήματος. Ουσιαστικά είναι ένα διαδραστικό εκπαιδευτικό εργαλείο, το οποίο παρέχει στους επισκέπτες φανταστικές καλλιτεχνικές απεικονίσεις διαφόρων εξωπλανητών, καθώς και μια ωραία συλλογή από «ταξιδιωτικά πόστερ» που μπορούν να «κατεβάσουν» οι χρήστες.

Καθώς ολοένα περισσότεροι εξωπλανήτες ανακαλύπτονται, αλλά κανένας δεν έχει φωτογραφηθεί μέχρι σήμερα, ούτε καν έχει αναλυθεί η πιθανή ατμόσφαιρά του, επειδή δεν υπάρχουν ακόμη τέτοιες τεχνικές δυνατότητες, η NASA θέλει να δώσει κάτι παραπάνω στο ευρύ κοινό που «διψάει» για εικόνες.

Κάπως έτσι, οι επικοινωνιολόγοι και μερικοί επιστήμονες του Εργαστηρίου Αεριώθησης (JPL) της NASA στην Καλιφόρνια σκέφθηκαν να «ανοίξουν» ένα ταξιδιωτικό γραφείο, αναμιγνύοντας τα μάλλον βαρετά αστρονομικά και φασματοσκοπικά δεδομένα με μπόλικη δόση καλλιτεχνικής φαντασίας.

Εικονικό γραφείο ταξιδίων - NASA

Η NASA παραδέχεται ότι τα τοπία που παρουσιάζει για τους διάφορους εξωπλανήτες είναι κατά βάση προϊόν φαντασίας, καθώς στην πραγματικότητα ελάχιστα πράγματα είναι γνωστά γι' αυτούς. Μεταξύ των εξωπλανητικών-τουριστικών προορισμών που διαφημίζονται, είναι οι Trappist-1d, Kepler-16b, Kepler-186f και PSO 13185-22.

Τα μελλοντικά πιο ισχυρά διαστημικά και επίγεια τηλεσκόπια θα δώσουν περισσότερες πληροφορίες για τους εξωπλανήτες και ασφαλώς θα τροφοδοτήσουν νέα όνειρα για αυθεντικά εξωτικές...κρουαζιέρες.

Στο μεταξύ, μπορεί να ονειρευθεί κανείς χωρίς ενοχές ΕΔΩ