Τεχνολογία - Επιστήμη /ΓενικάΔημοσίευση: 04 Μαρτίου 2017 23:03

Το DNA γίνεται σκληρός δίσκος

Επιστήμονες αποθήκευσαν στο μόριο της ζωής έξι ψηφιακά αρχεία.

DNA - γονίδια - θάνατος

Καθώς η ανθρωπότητα σύντομα θα δυσκολεύεται να βρει αρκετούς σκληρούς δίσκους και άλλα τεχνητά αποθηκευτικά μέσα για όλο αυτόν τον τεράστιο όγκο πληροφοριών που η ίδια δημιουργεί και διακινεί, ορισμένοι επιστήμονες πιστεύουν ότι μπορούν να μιμηθούν τη φύση και να χρησιμοποιήσουν το ίδιο μέσο όπου αποθηκεύονται οι πληροφορίες της ζωής: το DNA.

Η προσπάθεια αποθήκευσης ψηφιακών δεδομένων στο DNA ξεκίνησε το 2012, αλλά δεν είχε γίνει μεγάλη πρόοδος έως σήμερα. Τώρα όμως, ερευνητές στις ΗΠΑ ανακοίνωσαν ότι ανέπτυξαν μια νέα τεχνική κωδικοποίησης των πληροφοριών, η οποία μετατρέπει αποτελεσματικά το ψηφιακό DΝΑ σε βιολογικό DNA, το οποίο μπορεί -με ένα ειδικό πρόγραμμα- να μετατραπεί ξανά σε ψηφιακό DNA και μάλιστα χωρίς καθόλου λάθη.

Η νέα μέθοδος τούς επέτρεψε για πρώτη φορά να συμπιέσουν (σε ένα master file) και μετά να αποθηκεύσουν στο μόριο της ζωής έξι ψηφιακά αρχεία: ένα λειτουργικό σύστημα υπολογιστή, μια σύντομη γαλλική ταινία του 1895, μία δωροκάρτα Amazon αξίας 50 δολαρίων, έναν ιό υπολογιστή, μία πλάκα Pioneer και -τιμής ένεκεν- μια μελέτη του 1948 από τον «πατέρα» της θεωρίας της πληροφορίας Κλοντ Σάνον.

Οι επιστήμονες της Σχολής Μηχανικής & Εφαρμοσμένων Επιστημών του Πανεπιστημίου Κολούμπια και του Κέντρου Γονιδιωματικής της Νέας Υόρκης, με επικεφαλής τον καθηγητή επιστήμης των υπολογιστών Γιάνιβ Έρλιχ, έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό "Science".

Το DNA, εκτός από τον τεράστιο αποθηκευτικό «χώρο» του, μπορεί να διαρκέσει εκατοντάδες χιλιάδες χρόνια, αν διατηρηθεί σε ψυχρό και ξηρό μέρος, όπως επιβεβαιώθηκε από την πρόσφατη ανακάλυψη γενετικού υλικού στα οστά ενός σκελετού ηλικίας 430.000 ετών, που είχε διατηρηθεί σε ένα ισπανικό σπήλαιο.

Αρχαία Ολυμπία - Μητσοτάκης: Αυτοψία στις πυρόπληκτες περιοχές14:36Κορονοϊός: Απαγόρευση κυκλφορίας και μουσικής σε Ζάκυνθο και Χανιά14:23Φωτιά στην Βαρυμπόμπη: Μεγάλη αναζωπύρωση14:10Δεκαπενταύγουστος: Πώς θα πληρωθούν οι εργαζόμενοι 13:58Φωτιά στη Βαρυμπόμπη: Παρέμβαση της Εισαγγελίας Πρωτοδικών13:44Ριάνα: δισεκατομμυριούχος και… με την βούλα!13:31Φωτιές: Το επιχειρησιασκό σχέδιο των Ενόπλων Δυνάμεων13:18ΑΑΔΕ: Στο Πειθαρχικό εφοριακοί για... κλειστές πόρτες και χαλασμένα τηλέφωνα 13:04Φωτιές - Κικίλιας: Σε μέγιστη επιχειρησιακή ετοιμότητα το ΕΣΥ12:51Σεισμός: Απανωτές δονήσεις στην Ηλεία 12:38Κορονοϊός - Θεσσαλονίκη: Που οφείλεται η σταθεροποίηση στο ιικό φορτίο στα λύματα 12:24Φωτιά στην Εύβοια: Σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης η ενότητα Ελυμνίων12:11Καιρός - Έκτακτο δελτίο ΕΜΥ: Μετά τον καύσωνα, καταιγίδες και ισχυροί άνεμοι11:57Ζώδια: Οι προβλέψεις της Πέμπτης 11:44Φωτιές στην Τουρκία: Εκκενώνουν περιοχές με βάρκες (εικόνες)11:31Αντετοκούνμπο: Στην Ακρόπολη με το τρόπαιο του NBA! (εικόνες)11:17Φωτιά στην Αρχαία Ολυμπία - Χρυσοχοΐδης: “Μάχη” για να μείνει ακέραιος ο αρχαιολογικός χώρος11:04Σύσκεψη στο Μαξίμου για τις φωτιές: Και ο Στρατός στη μάχη10:51Μετάλλαξη Δέλτα - Τζανάκης: Μάσκες παντού, εκτός αν είμαστε μόνοι μας10:37Φωτιές: Μεγάλες ποσότητες μικροσωματιδίων στον αέρα - Εικόνα από δορυφόρο10:24