Τεχνολογία - Επιστήμη /Ανακαλύψεις /

Ανταρκτική

Δημοσίευση: 13 Οκτωβρίου 2016 10:42

Ανακαλύφθηκε απολίθωμα του αρχαιότερου φωνητικού οργάνου πουλιού

Χρονολογείται προ περίπου 66 έως 68 εκατατομμυρίων ετών, λίγο προτού εξαφανισθούν οι δεινόσαυροι. Ανήκε σε ένα πρόγονο των πουλιών που έμοιαζε με πάπια ή χήνα.

απολίθωμα - Vegavis - πουλί - Nature

Οι παλαιοντολόγοι ανακάλυψαν στην Ανταρκτική το αρχαιότερο απολίθωμα φωνητικού οργάνου (σύρριγγας) πουλιού που έχει βρεθεί μέχρι σήμερα. Χρονολογείται προ περίπου 66 έως 68 εκατατομμυρίων ετών (λίγο προτού εξαφανισθούν οι δεινόσαυροι) και ανήκε σε ένα πρόγονο των πουλιών που έμοιαζε με πάπια ή χήνα.

Τα πουλιά είναι απόγονοι των δεινοσαύρων. Όμως το εν λόγω φωνητικό όργανο δεν έχει βρεθεί ποτέ έως τώρα σε δεινόσαυρους (ιπτάμενους ή μη) της ίδιας εποχής. Αυτό οδηγεί πλέον τους επιστήμονες σε τρεις εκτιμήσεις: ότι η σύριγξ (ή σύριγγα) εμφανίσθηκε σχετικά αργά στην εξέλιξη των πουλιών, ότι οι δεινόσαυροι δεν έβγαζαν κραυγές όπως τα σημερινά πουλιά και ότι μερικοί τουλάχιστον πρόγονοι των πουλιών έβγαζαν ήχους παρόμοιους με τους σημερινούς.

Η σύριγγα (το αντίστοιχο του λάρυγγα στα θηλαστικά), η οποία δεν περιέχει φωνητικές χορδές, βρίσκεται στη βάση της τραχείας, πριν τη διακλάδωσή της προς τους πνεύμονες, και επιτρέπει στα πουλιά να βγάζουν διάφορους ήχους. Αποτελείται από διαδοχικούς δακτυλίους από χόνδρο, καθώς και από μαλακούς μυικούς ιστούς που δονούνται.

Οι ερευνητές από τις ΗΠΑ, την Αργεντινή και την Κίνα, με επικεφαλής την Τζούλια Κλαρκ της Σχολής Γεωεπιστημών του Πανεπιστημίου του Τέξας-Όστιν, έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό "Nature".

Το απολίθωμα του πουλιού Vegavis iaai είχε ανακαλυφθεί από το 1992, από επιστήμονες του Ανταρκτικού Ινστιτούτου της Αργεντινής, στην ανταρκτική νήσο Βέγκα, αλλά μόλις πρόσφατα οι ερευνητές συνειδητοποίησαν περί τίνος επρόκειτο.

Θεσσαλονίκη: Πορεία αντιεξουσιαστών για τον νεκρό στο Πέραμα (εικόνες)22:21Υπνική άπνοια - ροχαλητό: ο ρόλος του Ωτορινολαρυγγολόγου22:08Περιστέρι - Παναθηναϊκός: Πήραν τη νίκη οι “πράσινοι”21:55Λίβερπουλ: “ντρόπιασε” την Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ με 5άρα21:41Κιλκίς: Οδηγός παρέσυρε και εγκατέλειψε ηλικιωμένο 21:28Κορονοϊός: Ο Μητροπολίτης Μάνης διασωληνώθηκε21:14Θεσσαλονίκη: Ξύλο σε αγώνα ερασιτεχνικού ποδοσφαίρου21:01Πέραμα - Νίκος Σαμπάνης: το θύμα των πυροβολισμών (εικόνες)20:47ΟΦΗ - Λαμία: Όλα “μηδέν” στο Ηράκλειο20:34Δολοφονία στη Νέα Ερυθραία: “Καλά τους έκανα”, είπε ο δράστης20:20“Rouk Zouk Special” κάθε Κυριακή20:07Ηρακλής - Ολυμπιακός: Νίκη στην παράταση για τους “ερυθρόλευκους”19:54Πέραμα - Κούγιας στον ΑΝΤ1: δεν άκουσαν καμία εντολή οι αστυνομικοί19:40Καταδίωξη στο Πέραμα: Νέο βίντεο ντοκουμέντο από το αιματηρό επεισόδιο19:27Ασπρόπυργος: Ένταση με Ρομά - έκλεισαν την Αττική Οδό19:15Λαύριο - Απόλλων Πάτρας: Άνετη νίκη για τους γηπεδούχους 19:02Πλακιωτάκης: Η Τουρκία είναι συστηματικός παραβάτης του Διεθνούς Δικαίου18:48Πεινάς συνέχεια; Μάθε πως θα μπεις σε πρόγραμμα διατροφής το φθινόπωρο!18:34Βόλος - ΑΕΚ: Νίκη για την Ένωση στο Πανθεσσαλικό18:21Άρης - Παναιτωλικός: Κίτρινο “πολυβόλο”18:09