Τεχνολογία - Επιστήμη /ΑνακαλύψειςΔημοσίευση: 12 Οκτωβρίου 2016 10:10

Ανακαλύφθηκε νέος νάνος πλανήτης στο ηλιακό μας σύστημα

Οι αστρονόμοι ανακάλυψαν για πρώτη φορά και δύο άστρα, τα οποία περιβάλλονται όχι από δύο πρωτοπλανητικούς δίσκους, αλλά από τρεις.

Ευρώπη - δορυφόρος - ΔΙΑΣ - πλανήτης

Αστρονόμοι στις ΗΠΑ ανακάλυψαν έναν νέο νάνο πλανήτη στο ηλιακό μας σύστημα. Λέγεται "2014 UZ224", έχει διάμετρο περίπου 530 χιλιομέτρων και κινείται σε απόσταση 13,7 δισεκατομμυρίων χιλιομέτρων από τον Ήλιο, στην περιοχή πέρα από τον Πλούτωνα.

Χρειάζεται γύρω στις 1.100 γήινα έτη (το έτος του) για να διαγράψει μια πλήρη τροχιά γύρω από το μητρικό άστρο μας, έναντι 248 γήινων ετών που διαρκεί το έτος του Πλούτωνα. Πιθανώς ο "2014 UZ224" είναι το τρίτο πιο μακρινό αντικείμενο στο ηλιακό μας σύστημα. Η ανακάλυψη του νάνου πλανήτη, με επικεφαλής τον καθηγητή αστρονομίας Ντέιβιντ Γκέρντις του Πανεπιστημίου του Μίσιγκαν, έγινε το 2014 με την Κάμερα Σκοτεινής Ενέργειας (DECam), αλλά χρειάσθηκαν δύο χρόνια, εωσότου υπάρξει η αναγκαία επιβεβαίωση.

Μένει τώρα η επίσημη «σφραγίδα» από τη Διεθνή Αστρονομική Ένωση ότι όντως ο νέος πλανήτης πρέπει να θεωρηθεί νάνος και να συμπεριληφθεί στην οικογένεια των νάνων, που ήδη περιλαμβάνει τέσσερα αναγνωρισμένα σώματα στο ηλιακό μας σύστημα, αν και μπορεί στην πραγματικότητα να υπάρχουν πάνω από 100.

κβάζαρ - διάστημα - σύμπαν

Δύο άστρα, τρεις δίσκοι

Εξάλλου, οι αστρονόμοι ανακάλυψαν για πρώτη φορά δύο άστρα, τα οποία περιβάλλονται όχι από δύο πρωτοπλανητικούς δίσκους (όπως θα περίμενε κανείς), αλλά από τρεις. Οι δίσκοι αυτοί αερίων και σκόνης είναι τα «μαιευτήρια» όπου σταδιακά γεννιούνται οι νέοι πλανήτες.

Το «εξωτικό» διπλό αστρικό σύστημα με την ονομασία IRS 43 ανακαλύφθηκε από Δανούς, Βρετανούς και Ολλανδούς ερευνητές, με επικεφαλής τον επίκουρο καθηγητή Κρίστιαν Μπριντς του Ινστιτούτου Νιλς Μπορ του Πανεπιστημίου της Κοπεγχάγης, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό αστροφυσικής "The Astrophysical Journal Letters".

Ο εντοπισμός έγινε με το μεγάλο τηλεσκόπιο ALMA του Ευρωπαϊκού Νοτίου Αστεροσκοπείου (ESO) στη βόρεια Χιλή, ένα ραδιοτηλεσκόπιο (στην πραγματικότητα μια διάταξη 66 συνδεδεμένων κεραιών) που κάνει παρατηρήσει στο φάσμα των μικροκυμάτων.

Και τα δύο άστρα στο IRS 43 -σε απόσταση 400 ετών φωτός από τη Γη- είναι πολύ νεαρά, ηλικίας μόνο 100.000 έως 200.000 ετών, έχοντας περίπου το μέγεθος του Ήλιου μας. Κάθε άστρο περιβάλλεται από τον πρωτοπλανητικό δίσκο του και ένας τρίτος μεγαλύτερος δίσκος περιβάλλει και τα δύο άστρα.

Οι έξι Αφγανές βουλευτές που φιλοξενούνται στην Ελλάδα (εικόνες)08:10Γυναικοκτονία στη Ρόδο: Αυτόπτης μάρτυρας μιλά στον ΑΝΤ1 (βίντεο)07:58Κορονοϊός: Γρονθοκόπησε νοσοκόμα επειδή εμβολίασε τη σύζυγό του07:44Αυξήσεις στο Ρεύμα: Ταμείο στήριξης των νοικοκυριών προτείνει η κυβέρνηση στην ΕΕ07:30Δένδιας: Πρώτη συμμετοχή σε υπουργική διάσκεψη για τη Λιβύη07:17Σάμος - KYT: Γκρέμισαν τα “απομεινάρια” στο Βαθύ (εικόνες)07:05Λιγκ Καπ Αγγλίας: Αποκλεισμός της Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ06:52Καλλιθέα: Επίθεση σε πολυκατοικία (βίντεο)06:41Κορονοϊός - ΕΟΔΥ: rapid test δωρεάν την Πέμπτη σε 167 σημεία06:28Μητσοτάκης: ο Ινφαντίνο του έδωσε τη φανέλα με το 906:16Καιρός: κρύο, ισχυρές καταιγίδες και βοριάδες την Πέμπτη06:03Έκρηξη υπερκαινοφανούς αστέρα άνοιξε γιγάντια τρύπα στο Διάστημα23:59Κρήτη: Πτώμα γυναίκας αποκάλυψε η δυσοσμία23:51Μυτιλήνη: πιτμπουλ επιτέθηκε και δάγκωσε παιδάκι στην κοιλιά23:40Μπλίνκεν: Η Τουρκία να αποσύρει τα στρατεύματα της από την Λιβύη23:31Παλαιό Φάληρο: Αναγνωρίστηκε το πτώμα της γυναίκας που βρέθηκε στη θάλασσα23:22Γυναικολογικοί καρκίνοι: Εγκυμοσύνη υπό προϋποθέσεις23:10Σεισμός - ΕΝΦΙΑ: Τριετής απαλλαγή σε δύο περιοχές22:59Άρης - Παναθηναϊκός: Ο Καμαρά χάρισε την νίκη στους “κίτρινους”22:47ΑΕΚ - Λαμία: Προβλημάτισε αλλά νίκησε η Ένωση22:34