Τεχνολογία - Επιστήμη /ΑνακαλύψειςΔημοσίευση: 28 Μαΐου 2016 11:54

Σοκ! Βρέθηκε ο θεμέλιος λίθος της ζωής σε έναν κομήτη!

Βασικά συστατικά του DNA και των κυτταρικών μεμβρανών ανιχνεύθηκαν για πρώτη φορά στον «κομήτη της Ροζέτα». Τι αλλάζει σε όσα γνωρίζαμε για τη ζωή στη Γη;

Άρης - Ευρώπη - Ροζέτα - Φίλαϊ

Χημικές ουσίες ζωτικές για την εμφάνιση και την εξέλιξη της ζωής στη Γη, μεταξύ των οποίων το αμινοξύ γλυκίνη και ο φώσφορος, βασικά συστατικά του DNA και των κυτταρικών μεμβρανών, ανιχνεύθηκαν για πρώτη φορά στον κομήτη 67Ρ/Τσουριούμοφ-Γκερασιμένκο, γνωστό και ως «κομήτη της Ροζέτα».

Η ανακάλυψη ενισχύει το «σενάριο» ότι οι κομήτες ήταν αυτοί που, πέφτοντας κάποτε στον πλανήτη μας, τον «έσπειραν» με τα πολύτιμα βιομόρια, τα οποία αποτέλεσαν τους θεμέλιους λίθους της ζωής. Η ιδέα αυτή αντιμάχεται την κυρίαρχη θεωρία ότι η ζωή στη Γη είχε καθαρά γήινη προέλευση, πιθανώς υποθαλάσσια.

Οι επιστήμονες, με επικεφαλής την Κάθριν Άλτβεγκ του ελβετικού Πανεπιστημίου της Βέρνης, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό «Science Advances», πραγματοποίησαν την ανακάλυψή τους -την πρώτη άμεση ανίχνευση οργανικών ουσιών σε κομήτη- αναλύοντας τα στοιχεία που έχουν συλλέξει και στείλει στη Γη τα επιστημονικά όργανα της «Ροζέτα», της διαστημοσυσκευής του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Διαστήματος (ESA), η οποία εδώ και καιρό ακολουθεί κατά πόδας τον κομήτη στο μακρύ ταξίδι του.

Μολονότι πάνω από 100 μόρια έχουν μέχρι σήμερα ανιχνευθεί σε νέφη αερίων και σκόνης του γαλαξία, γνωστά και ως μοριακά νέφη, η γλυκίνη δεν ήταν ανάμεσα σε αυτά. Επίσης το οργανικό αυτό μόριο δεν είχε βρεθεί στα πάνω από 25 μόρια που είχαν μέχρι τώρα ανιχνευθεί στην ατμόσφαιρα γύρω από τους κομήτες.

Τα όργανα της «Ροζέτα», όμως, ανίχνευσαν τη γλυκίνη στο νέφος αερίων και σκόνης που συνεχώς περιβάλλει τον κομήτη 67Ρ. Το εν λόγω απλό αμινοξύ χρησιμοποιείται από τους ζωντανούς οργανισμούς για τη δημιουργία των πρωτεϊνών. Ανιχνεύθηκαν επίσης τα πρόδρομα οργανικά μόρια μεθυλαμίνη και αιθυλαμίνη, από τα οποία δημιουργείται η γλυκίνη.

«Τα αμινοξέα βρίσκονται παντού και η ζωή θα μπορούσε να αρχίσει σε πολλά μέρη του σύμπαντος», δήλωσε η Άλτβεγκ. Οι ερευνητές συνεχίζουν την μελέτη των στοιχείων της «Ροζέτα» και ευελπιστούν ότι θα βρουν και άλλα οργανικά μόρια γύρω από τον κομήτη, έως ότου η αποστολή της ολοκληρωθεί τον Σεπτέμβριο, με τη διαστημοσυσκευή να συντρίβεται πάνω στον 67Ρ, ο οποίος αυτήν τη στιγμή κατευθύνεται προς τον Δία.

ΕΝΟΤΗΤΕΣ DNAκομήτηςΓηΡοζέτα
Σημαντικότερες ειδήσεις στη κατηγορίαΓεωπονικό Πανεπιστήμιο: app ανίχνευσης κορονοϊού μέσα σε 3 λεπτά (βίντεο)Τρίτη 04 Μαΐου 2021 18:51 | Ειδήσεις

Τι λένε αποκλειστικά στον ΑΝΤ1 οι επιστήμονες για την επαναστατική εφαρμογή, με την οποία, ακόμη και αν κάποιος ειναι ασυμπτωματικός, θα ανακαλύπτει εάν έχει προσβληθεί.

Κορονοϊός - Θεοδωρίδου: στη “φαρέτρα” μας και το εμβόλιο Johnson & JohnsonΧθες 18:38 | Ειδήσεις

Τα πλεονεκτήματα και οι παρενέργειες του εμβόλιου Johnson & Johnson σύμφωνα με την πρόεδρο της Επιτροπής Εμβολιασμών

Εμβόλιο Sinovac: Ο ΕΜΑ ξεκίνησε την αξιολόγησή τουΧθες 10:29 | Ειδήσεις

Τι αναφέρει σε ανακοίνωση του ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Φαρμάκων για το κινέζικο σκεύασμα προστασίας από τον κορονοϊό.

Κορονοϊός - Λινού στον ΑΝΤ1: Εμβόλια mRNA να επιλέξουν οι γυναίκες κάτω των 50 ετώνΧθες 07:39 | Ειδήσεις

Τι είπε για το άνοιγμα της εστίασης. Γιατί είναι επιφυλακτική με το άνοιγμα των δημοτικών σχολείων. Πότε θα πετάξουμε τις μάσκες.

Σεισμός στη Χάλκη06:14Καιρός: τοπικές νεφώσεις την Πέμπτη06:03Champions League: η Τσέλσι στον τελικό23:595 μυστικά και tips για τη φροντίδα των μαλλιών σου23:51Bruce Willis και Demi Moore έγιναν... πεθερικά - Ποιον αρραβωνιάστηκε η κόρη τους (εικόνες)23:42Δίαιτα - εξπρές κατά της κυτταρίτιδας και του τοπικού λίπους23:39ΑΕΚ - ΠΑΟΚ: ο “δικέφαλος του βορρά”… βγήκε στην Ευρώπη23:32Πρίγκιπας Φίλιππος: Η επίσημη αιτία του θανάτου του 23:23“Η Φάρμα”: Η αποχώρηση έκπληξη, η Τσαμπά και το ποσοστό τηλεθέασης23:15Lockdown: Αργία Πρωτομαγιάς με συλλήψεις και βαριά πρόστιμα23:05Ο Τσιτσιπάς “καθάρισε“ τον Περ στην Μαδρίτη22:56Μόσιαλος για εμβόλια κορονοϊού και γονιμότητα γυναικών22:45Δένδιας: Τηλεδιάσκεψη με την Επίτροπο Εσωτερικών Υποθέσεων - Τι συζήτησαν22:32Συνταγή για τηγανιά με κοτόπουλο, μανιτάρια και μουστάρδα22:20Χανιά - Self test: Γονέας αρνητής έκανε αγωγή σε Διευθύντρια Λυκείου 22:07Πατήσια: Κοπέλα κατήγγειλε απόπειρα βιασμού από ταξιτζή21:55ΠΝΟ: 24ωρη απεργία στα πλοία 21:44Παναθηναϊκός – Αστέρας: Δεν έβγαλε νικητή η αναμέτρηση στη Λεωφόρο21:32AEGEAN - Olympic Air: αλλαγές στις πτήσεις την Πέμπτη21:23Ανοίγουν τα Δικαστήρια – Πώς θα λειτουργούν21:13