Τεχνολογία - Επιστήμη /ΓενικάΔημοσίευση: 14 Ιανουαρίου 2016 06:09

Η NASA σύστησε Γραφείο Συντονισμού Πλανητικής Άμυνας

Επισημοποιήθηκε το Γραφείο Συντονισμού Πλανητικής Άμυνας της NASA, PDCO το οποίο θα είναι υπεύθυνο για τον εντοπισμό αστεροειδών και κομητών που «απειλούν» τη Γη.

NASA - Γραφείο Συντονισμού Πλανητικής Άμυνας - τηλεσκόπιο - αστεροειδής - twitter

Στην επισημοποίηση του εν εξελίξει προγράμματός της για εντοπισμό και παρακολούθηση αντικειμένων που βρίσκονται κοντά στη Γη (near-Earth objects- NEOs) προχώρησε η NASA, με την ίδρυση του PDCO (Planetary Defense Coordination Office- Γραφείο Συντονισμού Πλανητικής Άμυνας).

Το εν λόγω γραφείο εντάσσεται στο πλαίσιο του Τμήματος Πλανητικών Επιστημών της αμερικανικής διαστημικής υπηρεσίας, στο Science Mission Directorate στην Ουάσινγκτον. Θα είναι υπεύθυνο για την επίβλεψη όλων των χρηματοδοτούμενων από τη NASA προγραμμάτων για τον εντοπισμό και την κατηγοριοποίηση αστεροειδών και κομητών που περνούν κοντά από την τροχιά της Γης γύρω από τον Ήλιο.

Επίσης, στις αρμοδιότητές του θα περιλαμβάνεται η ανάληψη ηγετικού ρόλου στον συντονισμό υπηρεσιών και κυβερνήσεων απέναντι σε πιθανές απειλές πρόσκρουσης.

Πάνω από 13.500 NEOs διαφόρων μεγεθών έχουν εντοπιστεί μέχρι τώρα- πάνω από το 95% εξ αυτών από το 1998 και μετά, όταν άρχισαν οι έρευνες με χρηματοδότηση της NASA. Περίπου 1.500 εντοπίζονται κάθε χρόνο. «Ο εντοπισμός αστεροειδών, η παρακολούθηση και η άμυνα του πλανήτη μας είναι κάτι που η NASA, οι συνεργάτες της και η διεθνής κοινότητα λαμβάνουν πολύ σοβαρά υπόψιν» τόνισε ο Τζον Γκρούνσφελντ, ανώτερο στέλεχος της υπηρεσίας. «Αν και δεν υπάρχουν γνωστές απειλές αυτή τη στιγμή, το περιστατικό του 2013 στο Τσελιαμπίνσκ και ο το πρόσφατο κοντινό πέρασμα του “αστεροειδή του Χάλογουϊν” μας θυμίζουν γιατί πρέπει να παραμένουμε σε επιφυλακή».

Η ΝΑSA ασχολείται με το αντικείμενο των διεθνών σχεδιασμών πλανητικής άμυνας εδώ και καιρό, και το γραφείο αυτό θα βελτιώσει και επεκτείνει αυτές τις προσπάθειες, σε συνεργασία με τη FEMA (Federal Emergency Management Agency) και άλλες ομοσπονδιακές υπηρεσίες και φορείς.

Πέραν της παρακολούθησης πιθανώς επικίνδυνων αντικειμένων, το γραφείο θα παρέχει ενημερώσεις σχετικά με κοντινά περάσματα και προειδοποιήσεις για πιθανές συγκρούσεις, βάσει αξιόπιστων επιστημονικών δεδομένων, ενώ θα συνεχίσει να βοηθά στον συντονισμό υπηρεσιών της αμερικανικής κυβέρνησης που έχουν να κάνουν με τους σχεδιασμούς σε περίπτωση που υπάρξει πραγματική απειλή σύγκρουσης.

Αστρονόμοι από όλο τον κόσμο εντοπίζουν αντικείμενα με επίγεια τηλεσκόπια, καθώς και με το διαστημικό τηλεσκόπιο NEOWISE. Τα δεδομένα παρέχονται σε μια παγκόσμια βάση δεδομένων που διατηρείται από το Minor Planet Center, με την άδεια της Διεθνούς Αστρονομικής Ένωσης. Μόλις εντοπιστούν, οι τροχιές υπολογίζονται με ακρίβεια και παρακολουθούνται από το Center for NEO Studies στη JPL της NASA στην Καλιφόρνια.

Οι προσπάθειες αυτές συντονίζονται από το NEO Observations Program της αμερικανικής διαστημικής υπηρεσίας, που θα συνεχίσει να λειτουργεί στο πλαίσιο του νέου γραφείου.

Πλοία – Πλακιωτάκης: Αυξάνεται η πληρότητα από σήμερα10:08“The 2Night Show” - Γιώργος Κοψιδάς: λαμβάνω υβριστικά σχόλια (βίντεο)09:57Τζανάκης στον ΑΝΤ1: στο 40% οι πλήρως εμβολιασμένοι πολίτες στα μέσα Ιουνίου09:45Θεσσαλονίκη: Αιχαλωτίστηκε το αγριογούρουνο στο άλσος Συκεών (βίντεο)09:33Εστίαση - Παπαθανάσης στον ΑΝΤ1: Ανοίγει η πλαρφόρμα για την ενίσχυση των επιχειρήσεων09:21BRIT Awards 2021: Μεγάλοι νικητές οι Taylor Swift, Dua Lipa, The Weeknd, Little (εικόνες)09:08“The 2Night Show” - Θάνος Λέκκας: Ένιωθα πάντα λίγο διαφορετικός (βίντεο)08:56Ρεάλ Μαδρίτης: συνεχίζει το “κυνήγι” της Ατλέτικο08:44“The 2Night Show” – Τάμτα: Δεν είναι προτεραιότητα μου να κάνω ξανά οικογένεια (βίντεο)08:32Δολοφονία στα Γλυκά Νερά – Καθηγήτρια 20χρονης στον ΑΝΤ1: Ζούσε μια παραμυθένια ζωή (βίντεο)08:19Κορονοϊός - Βατόπουλος στον ΑΝΤ1: Υπάρχει φόβος για τέταρτο κύμα της πανδημίας 08:07Ο καιρός το Σαββατοκύριακο από τον Τάσο Αρνιακό (βίντεο)07:54Δολοφονία στα Γλυκά Νερά – Μαυροειδάκος στον ΑΝΤ1: Ζητημα τιμής για την ΕΛΑΣ η εξιχνίαση της υπόθεσης07:42Δολοφονία στα Γλυκά Νερά: το τελευταίο "αντίο" στην 20χρονη Καρολάιν07:30“Friends: The Reunion”: Η δημοφιλής παρέα επιστρέφει με νέο επεισόδιο (βίντεο)07:18Εργασιακά: Οι αλλαγές σε ωράρια, Κυριακές, άδειες και υπερωρίες07:05Ισραήλ: Ο στρατός ανακοίνωσε ότι μπήκε στη Γάζα και δύο ώρες μετά το διέψευσε 06:53Άρση του lockdown με ανοιχτά μουσεία σε όλη τη χώρα06:40ΗΠΑ: Ανταλλαγή πυροβολισμών στο Ρόουντ Άιλαντ (εικόνες)06:28Άρση του lockdown: Τι αλλάζει από σήμερα - τέλος τα sms, ανοίγει ο τουρισμός06:15