Ειδήσεις /Τεχνολογία - ΕπιστήμηΔημοσίευση: 25 Οκτωβρίου 2021 10:45

Ανακαλύφθηκε εξωπλανήτης “νεογνό” - η πρώτη φωτογραφία

Η ανακάλυψη έγινε με το τηλεσκόπιο του Αστεροσκοπείου Κεκ στην Χαβάη.

εξωπλανήτης “νεογνό”

Μια διεθνής ομάδα αστρονόμων ανακάλυψε έναν από τους μικρότερης ηλικίας εξωπλανήτες που έχουν ποτέ βρεθεί. Το πλανητικό «νεογνό» κινείται γύρω από ένα μακρινό «βρεφικό» άστρο στο Νέφος του Ταύρου και η ανακάλυψη έγινε με το τηλεσκόπιο του Αστεροσκοπείου Κεκ στην Χαβάη.

Οι επιστήμονες, με επικεφαλής τον καθηγητή Έρικ Γκάιντος του Πανεπιστημίου της Χαβάης, έκαναν τη σχετική προδημοσίευση στο arXiv.org και θα κάνουν στη συνέχεια κανονική δημοσίευση στο περιοδικό «Monthly Notices» της βρετανικής Βασιλικής Αστρονομικής Εταιρείας.

Χιλιάδες εξωπλανήτες έχουν ανακαλυφθεί μέχρι σήμερα, αλλά αυτό που διακρίνει το νέο πλανήτη, με την ονομασία 2M0437b, είναι ότι είναι πολύ νεαρός και επιπλέον μπορεί να παρατηρηθεί άμεσα από τη Γη. Οι αστρονόμοι κατάφεραν να τον φωτογραφήσουν με το Τηλεσκόπιο Σουμπαρού στο όρος Μαουνακέα της Χαβάης.

Εκτιμάται ότι ο εξωπλανήτης έχει μάζα μερικές φορές μεγαλύτερη του Δία και δημιουργήθηκε, μαζί με το μητρικό άστρο του, πριν μερικά εκατομμύρια χρόνια, περίπου την εποχή που τα κυριότερα νησιά της Χαβάης αναδύθηκαν από τον ωκεανό.

Ο πλανήτης είναι τόσο νέος που είναι ακόμη καυτός από την ενέργεια που απελευθερώθηκε κατά τη δημιουργία του, έχοντας θερμοκρασία παρόμοια με τη λάβα που χύνεται από το ηφαίστειο Κιλαουέα της Χαβάης. Η απόστασή του από το άστρο του είναι περίπου 100 φορές η απόσταση Γης-Ήλιου.

Μελλοντικές παρατηρήσεις με το υπό εκτόξευση μεγάλο αμερικανικό διαστημικό τηλεσκόπιο James Webb, τον διάδοχο του Hubble, θα ρίξουν περισσότερο φως στο κατά πόσο ο πλανήτης έχει ατμόσφαιρα και τι είδους.

Ειδήσεις σήμερα:

“Το Πρωινό” - Βακάλη για Φιλιππίδη και Λιγνάδη: το “βρίσιμο” και η... “αρρώστια” (βίντεο)

Γλυκά Νερά: η σχέση του πιλότου με 16χρονη και οι υποψίες της Καρολάιν (βίντεο)

Τροχαίο: τούμπαρε αυτοκίνητο με παιδιά (εικόνες)

Σημαντικότερες ειδήσεις στη κατηγορίαΚορονοϊός: η μετάλλαξη Όμικρον, τα εμβόλια mRNA και οι αρνητές (βίντεο)Σήμερα 09:07 | Ειδήσεις

Τι είπε στον ΑΝΤ1 ένας ανεμβολίαστος ψυχίατρος σε αναστολή εργασίας. Τι απάντησαν τρεις επιστήμονες για την ασφάλεια των εμβολίων και την ανάγκη εμβολιασμού όλων ενόψει του χειμώνα και της μετάλλαξης Όμικρον.

ΚΙΝΑΛ - ΠΑΣΟΚ: Η ώρα της κάλπης για νέο ΠρόεδροΣήμερα 05:48 | Ειδήσεις

Οι έξι υποψήφιοι για την ηγεσία του Κινήματος Αλλαγής. Οδηγίες για τους ψηφοφόρους.

Ινδονησία - Ηφαίστειο: Αυξάνονται οι νεκροί από την έκρηξη (βίντεο)Σήμερα 08:03 | Ειδήσεις

Τραγικός ο απολογισμός της έκρηξης του ηφαιστείου Σεμέρου στην Ιάβα.

Ιεράπετρα: παραμέληση βρέφους και νηπίου από τους γονείςΣήμερα 08:17 | Τοπικά Νέα

Με εισαγγελική εντολή αφαιρέθηκε η επιμέλεια, καθώς το οικογενειακό περιβάλλον και οι συνθήκες διαβίωσης των παιδιών κρίθηκαν μη ασφαλή και κατάλληλα.

Κηφισός: Γυναίκα έπεσε στο ποτάμι09:54e-ΕΦΚΑ: 700 νέες προσλήψεις και ριζική αλλαγή του οργανογράμματος09:45Νέλσον Μαντέλα: το σύμβολο της καταπίεσης και του αγώνα για ισότητα09:31ΚΙΝΑΛ - Χρηστίδης: Να δημιουργήσουμε το ΠΑΣΟΚ της νέας εποχής09:18Κορονοϊός: η μετάλλαξη Όμικρον, τα εμβόλια mRNA και οι αρνητές (βίντεο)09:04ΚΙΝΑΛ - Λοβέρδος: Είναι η ώρα να πάει το ΠΑΣΟΚ μπροστά08:51Μιλγουόκι Μπακς: Χωρίς τον Giannis διέλυσαν τους Μαϊάμι Χιτ (εικόνες)08:36Ιεράπετρα: παραμέληση βρέφους και νηπίου από τους γονείς08:23Ινδονησία - Ηφαίστειο: Αυξάνονται οι νεκροί από την έκρηξη (βίντεο)08:10Γαλλία - ΛΟΤΤΟ: Υπερτυχερός κέρδισε το μεγαλύτερο ποσό στα χρονικά07:56Αργίες 2022: πέντε τριήμερα έχει η χρονιά07:43Serie A: Η Νάπολι “γκρεμίστηκε” από την κορυφή (βίντεο)07:28“Η Φάρμα”: Ο πρώτος αρχηγός και η απρόσμενη... αποχώρηση (βίντεο)07:14Κορονοϊός: rapid test δωρεάν την Κυριακή σε 36 σημεία07:01ΚΙΝΑΛ - ΠΑΣΟΚ: Η ώρα της κάλπης για νέο Πρόεδρο06:47Καιρός: νεφώσεις και τοπικές βροχές την Κυριακή06:34Η Ευγενία Δημητροπούλου υιοθέτησε κοριτσάκι από την Σιέρα Λεόνε23:59Ο Πάπας στην Λέσβο: ο Κριστιάν από το Κονγκό θα τον υποδεχθεί στο Καρέ Τεπέ (εικόνες)23:50Σκιάθος - Σόνια Αρμακόλα: Αθώος ο κατηγορούμενος για το θανατηφόρο τροχαίο 23:38Κορονοϊός - Ολλανδία: Διαδηλώσεις κατά των περιορισμών (εικόνες)23:26