Ειδήσεις /Τεχνολογία - ΕπιστήμηΔημοσίευση: 19 Απριλίου 2021 09:02 | Ανανέωση: 19 Απριλίου 2021 15:50

Αποκαλύφθηκε νέος εξωπλανήτης με τριπλάσια μάζα από τη Γη

Βρίσκεται σε τροχιά γύρω από ένα άστρο ερυθρό νάνο, το GJ 740, σε απόσταση 36 ετών φωτός από τον πλανήτη μας.

εξωπλανήτης - GJ 740

Ισπανοί αστρονόμοι ανακοίνωσαν ότι ανακάλυψαν άλλον έναν εξωπλανήτη μεγαλύτερο από τη Γη, ο οποίος βρίσκεται σε τροχιά γύρω από ένα άστρο ερυθρό νάνο, το GJ 740, σε απόσταση 36 ετών φωτός από τον πλανήτη μας.

Η υπερ-Γη έχει μάζα περίπου τριπλάσια από τη Γη και ολοκληρώνει μια περιφορά γύρω από το άστρο της σε μόνο 2,4 μέρες (η διάρκεια του έτους του εξωπλανήτη). Λόγω της εγγύτητας της υπερ-Γης στον πλανήτη μας, ο εν λόγω εξωπλανήτης αναμένεται να αποτελέσει στόχο μελλοντικών παρατηρήσεων με τα νέα πολύ μεγάλα υπό ανάπτυξη επίγεια και διαστημικά τηλεσκόπια.

Οι ερευνητές του Ινστιτούτου Αστροφυσικής των Καναρίων Νήσων, οι οποίοι έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό αστρονομίας και αστροφυσικής "Astronomy & Astrophysics", εκτιμούν ότι ο νέος εξωπλανήτης είναι βραχώδης με ακτίνα περίπου μιάμιση φορά μεγαλύτερη από εκείνη της Γης. Πιθανώς στο ίδιο αστρικό σύστημα βρίσκεται ένας δεύτερος μεγαλύτερος εξωπλανήτης με μάζα ανάλογη του Κρόνου (κοντά στις 100 γήινες μάζες).

Τα τελευταία χρόνια οι αστρονόμοι αναζητούν εξωπλανήτες κατ' εξοχήν γύρω από σχετικά ψυχρούς ερυθρούς νάνους, που έχουν θερμοκρασίες τουλάχιστον 2.000 βαθμούς μικρότερες από τον Ήλιο μας.

Ειδήσεις σήμερα:

Έγκλημα στο Κορωπί: πατέρας σκότωσε τον γιό του

Ελληνοβουλγαρικά σύνορα: Άνοιξαν οι πύλες εισόδου σε Νυμφαία και Προμαχώνα

Στέφανος Τσιτσιπάς: Ο θρίαμβος στο Μόντε Κάρλο, η στέψη και οι συγκινητικές δηλώσεις (βίντεο)

Σημαντικότερες ειδήσεις στη κατηγορίαΚορονοϊός - Παπαευαγγέλου: μέτρα και εμβόλια για να μην έχουμε έξαρση ξανάΧθες 18:30 | Ειδήσεις

Τι είπε για τις τοπικές επιδημικές εξάρσεις, τα κρούσματα λόγω Πάσχα και τους ανεμβολίαστους, μικρότερων ηλικιών, που γεμίζουν κλινικές κια ΜΕΘ Covid .

Lockdown - Χαρδαλιάς: Πότε ανοίγουν μουσεία, θερινά σινεμά, θέατρα (βίντεο)Χθες 18:11 | Ειδήσεις

Τι είπε ο Υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας και Διαχείρισης Κρίσεων για την επιδημιολογική εικόνα, που ανακοίνωσε έκτακτα μέτρα για ορισμένες περιοχές.

Ζάκυνθος: Γάζωζαν τον επιχειρηματία με καλάσνικοφΧθες 13:25 | Ειδήσεις

«Οργώνεται» το νησί για να βρεθούν οι δράστες της δολοφονίας του επιχειρηματία στη Ζάκυνθο.

Τέλη κυκλοφορίας με το μήνα: Άνοιξε η ηλεκτρονική πλατφόρμα myCarΧθες 21:00 | Ειδήσεις

Πώς μπορούν 130.000 ιδιοκτήτες οχημάτων να κυκλοφορήσουν ξανά τα οχήματά τους.

Δέσποινα Βανδή: Δεν θα πιστέψεις πόσο δύσκολη γυμναστική κάνει23:59Πώς να διατηρήσεις ξεκούραστη την περιοχή γύρω από τα μάτια σου23:48Σάκης Τανιμανίδης - Χριστίνα Μπόμπα: Άλλαξαν σπίτι λίγο πριν γίνουν γονείς23:38Ημέρα Της Μητέρας: Ιδέες για υπέροχα δώρα23:30Πρίγκιπας William - Kate Middleton: Έγιναν youtubers... (βίντεο)23:22Σοφία Ζαχαράκη: Με κορονοϊό διαγνώστηκε η Υφυπουργός Τουρισμού23:17Κινεζικός πύραυλος θα πέσει στη Γη το Σαββατοκύριακο και κανείς δεν ξέρει σε ποια περιοχή23:08Κηφισός: Τροχαίο με έναν τραυματία22:56European Super League: Η τιμωρία της UEFA στις ομάδες για το “αντάρτικο”22:46Μεσολόγγι: Φωτιά στην Σταμνά - Καίγονται σπίτια22:34Επιδόματα ανεργίας - ΟΑΕΔ: Πότε καταβάλλεται η παράταση22:23Μητσοτάκης: Κρατήσαμε την ανεργία στο επίπεδο προ πανδημίας22:11Eurovision 2021: Πρόσωπο-έκπληξη θα ανακοινώσει τις βαθμολογίες της Ελλάδας!21:58Ηλεκτρονικές υπηρεσίες Δημοσίου: Εκτός λειτουργίας όλες πλην μίας το Σαββατοκύριακο21:45Ζουλού: Η “μάχη” της διαδοχής στο βασίλειο (βίντεο)21:33“Defender Europe 21”: Αμερικανική “απόβαση” στην Αλεξανδρούπολη (βίντεο)21:22Τέλη κυκλοφορίας με το μήνα: Άνοιξε η ηλεκτρονική πλατφόρμα myCar21:10“Ήλιος”: τι θα δούμε στα νέα επεισόδια (εικόνες)20:59Θεσσαλονίκη: Τους έλεγαν ότι τους έπεσαν… ρούχα σε μπαλκόνια και τους ξάφριζαν20:47Έκκληση Ερντογάν να γυρίσουν οι Έλληνες της Κωνσταντινούπολης20:34