Ειδήσεις /Τεχνολογία - ΕπιστήμηΔημοσίευση: 13 Απριλίου 2021 17:29

Γονίδια “ζόμπι” συνεχίζουν να αναπτύσσονται μετά τον θάνατό μας

Πώς και γιατί αναπτύσσονται μετά θάνατον τα συγκεκριμένα γονίδια. Σημαντική επιστημονική ανακάλυψη. Ποιες οι συνέπειές της.

Εγκέφαλος - μυαλό - γονίδια - μνήμη - προσοχή - σκέψη - λογική

Τις ώρες μετά το θάνατό μας, ορισμένα κύτταρα στον ανθρώπινο εγκέφαλο εξακολουθούν να είναι ενεργά. Μερικά κύτταρα αυξάνουν ακόμη και τη δραστηριότητά τους και μεγαλώνουν σε τεράστια αναλογία, σύμφωνα με νέα έρευνα από το Πανεπιστήμιο του Ιλινόις του Σικάγο.

Σε μια πρόσφατα δημοσιευμένη μελέτη στο περιοδικό Scientific Reports, οι ερευνητές του UIC ανέλυσαν την ανάπτυξη γονιδίων σε φρέσκο εγκεφαλικό ιστό, ο οποίος συλλέχθηκε κατά τη διάρκεια χειρουργικής επέμβασης. Διαπίστωσαν ότι η δραστηριότητα των γονιδίων σε ορισμένα κύτταρα αυξήθηκε σημαντικά μετά το θάνατο.

Αυτά τα «γονίδια ζόμπι» εντοπίζονται σε έναν συγκεκριμένο τύπο κυττάρου: στα φλεγμονώδη κύτταρα που ονομάζονται γλοιακά κύτταρα. Οι ερευνητές παρατήρησαν ότι τα νευρογλοιακά κύτταρα αναπτύσσονται για πολλές ώρες μετά το θάνατο.

"Αυτά τα γλοιακά κύτταρα μεγεθύνονται μετά το θάνατο. Δεν είναι πολύ περίεργο δεδομένου ότι είναι φλεγμονώδη και η δουλειά τους είναι να καθαρίσουν μετά από εγκεφαλικούς τραυματισμούς όπως στέρηση οξυγόνου ή εγκεφαλικό επεισόδιο", δήλωσε ο Δρ. Ο Jeffrey Loeb, καθηγητής του John S. Garvin.

Αυτό που είναι σημαντικό, είπε ο Loeb, είναι οι συνέπειες αυτής της ανακάλυψης: οι περισσότερες μελέτες που χρησιμοποιούν ανθρώπινους εγκεφαλικούς ιστούς, μετά το θάνατο του δότη, για να βρουν θεραπείες σε ασθένειες όπως ο αυτισμός, η σχιζοφρένεια και η νόσος του Αλτσχάιμερ, δεν λαμβάνουν υπόψιν τη μεταθανάτια γονιδιακή έκφραση ή κυτταρική δραστηριότητα.

"Οι περισσότερες μελέτες υποθέτουν ότι όλα στον εγκέφαλο σταματούν όταν η καρδιά σταματά να χτυπά, αλλά αυτό δεν συμβαίνει», δήλωσε ο Loeb. «Τα ευρήματά μας θα είναι απαραίτητα για την ερμηνεία της έρευνας σε ανθρώπινους εγκεφαλικούς ιστούς. Απλώς δεν έχουμε ποσοτικοποιήσει αυτές τις αλλαγές μέχρι τώρα" σημείωσε.

"Το καλό νέο από την ανακάλυψή μας είναι πως γνωρίζουμε ποια γονίδια και ποιοι τύποι κυττάρων είναι σταθεροί, ποιοι υποβαθμίζονται και ποιοι αυξάνονται με το πέρασμα του χρόνου, έτσι ώστε τα αποτελέσματα από τις μετά θάνατον μελέτες εγκεφάλων να κατανοηθούν καλύτερα" κατέληξε.

Eιδήσεις σήμερα:

Τροχαίο στη Γαύδο - συγκλονίζει ο συνοδηγός: μακάρι να γύριζα την Κορίνα πίσω (βίντεο)

Μαρία Αλεξάνδρου: Καταγγελία για ασέλγεια σε βάρος της από τρεις άνδρες

Self test για Πάσχα στο χωριό: το σχέδιο της Κυβέρνησης

Πηγή: neurosciencenews.com

Σημαντικότερες ειδήσεις στη κατηγορίαΚορονοϊός - Παπαευαγγέλου: μέτρα και εμβόλια για να μην έχουμε έξαρση ξανάΧθες 18:30 | Ειδήσεις

Τι είπε για τις τοπικές επιδημικές εξάρσεις, τα κρούσματα λόγω Πάσχα και τους ανεμβολίαστους, μικρότερων ηλικιών, που γεμίζουν κλινικές κια ΜΕΘ Covid .

Lockdown - Χαρδαλιάς: Πότε ανοίγουν μουσεία, θερινά σινεμά, θέατρα (βίντεο)Χθες 18:11 | Ειδήσεις

Τι είπε ο Υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας και Διαχείρισης Κρίσεων για την επιδημιολογική εικόνα, που ανακοίνωσε έκτακτα μέτρα για ορισμένες περιοχές.

Ζάκυνθος: Γάζωζαν τον επιχειρηματία με καλάσνικοφΧθες 13:25 | Ειδήσεις

«Οργώνεται» το νησί για να βρεθούν οι δράστες της δολοφονίας του επιχειρηματία στη Ζάκυνθο.

Τέλη κυκλοφορίας με το μήνα: Άνοιξε η ηλεκτρονική πλατφόρμα myCarΧθες 21:00 | Ειδήσεις

Πώς μπορούν 130.000 ιδιοκτήτες οχημάτων να κυκλοφορήσουν ξανά τα οχήματά τους.

Δέσποινα Βανδή: Δεν θα πιστέψεις πόσο δύσκολη γυμναστική κάνει23:59Πώς να διατηρήσεις ξεκούραστη την περιοχή γύρω από τα μάτια σου23:48Σάκης Τανιμανίδης - Χριστίνα Μπόμπα: Άλλαξαν σπίτι λίγο πριν γίνουν γονείς23:38Ημέρα Της Μητέρας: Ιδέες για υπέροχα δώρα23:30Πρίγκιπας William - Kate Middleton: Έγιναν youtubers... (βίντεο)23:22Σοφία Ζαχαράκη: Με κορονοϊό διαγνώστηκε η Υφυπουργός Τουρισμού23:17Κινεζικός πύραυλος θα πέσει στη Γη το Σαββατοκύριακο και κανείς δεν ξέρει σε ποια περιοχή23:08Κηφισός: Τροχαίο με έναν τραυματία22:56European Super League: Η τιμωρία της UEFA στις ομάδες για το “αντάρτικο”22:46Μεσολόγγι: Φωτιά στην Σταμνά - Καίγονται σπίτια22:34Επιδόματα ανεργίας - ΟΑΕΔ: Πότε καταβάλλεται η παράταση22:23Μητσοτάκης: Κρατήσαμε την ανεργία στο επίπεδο προ πανδημίας22:11Eurovision 2021: Πρόσωπο-έκπληξη θα ανακοινώσει τις βαθμολογίες της Ελλάδας!21:58Ηλεκτρονικές υπηρεσίες Δημοσίου: Εκτός λειτουργίας όλες πλην μίας το Σαββατοκύριακο21:45Ζουλού: Η “μάχη” της διαδοχής στο βασίλειο (βίντεο)21:33“Defender Europe 21”: Αμερικανική “απόβαση” στην Αλεξανδρούπολη (βίντεο)21:22Τέλη κυκλοφορίας με το μήνα: Άνοιξε η ηλεκτρονική πλατφόρμα myCar21:10“Ήλιος”: τι θα δούμε στα νέα επεισόδια (εικόνες)20:59Θεσσαλονίκη: Τους έλεγαν ότι τους έπεσαν… ρούχα σε μπαλκόνια και τους ξάφριζαν20:47Έκκληση Ερντογάν να γυρίσουν οι Έλληνες της Κωνσταντινούπολης20:34