LATEST NEWS
 
Ειδήσεις /Υγεία - ΠεριβάλλονΔημοσίευση: 21 Μαρτίου 2021 22:28

Πόσο σημαντικός είναι ο ύπνος στη ζωή μας;

Γράφει ο Ιωάννης Παπαϊωάννου, Πνευμονολόγος – Φυματιολόγος, Υπεύθυνος Κέντρου Μελέτης Διαταραχών Ύπνου ΥΓΕΙΑ.

Γυναίκα - ύπνος - κρεβάτι

Ο άνθρωπος κατά την διάρκεια του 24 ώρου κύκλου περνάει από μια περίοδο εγρήγορσης την ημέρα σε μια περίοδο ύπνου τη νύχτα και αυτές οι περίοδοι εναλλάσσονται από την βρεφική ηλικία.

Ο ύπνος χαρακτηρίζεται από το στάδιο του βαθύ ύπνου (βραδέων κυμάτων) και το στάδιο REM κατά την διάρκεια του οποίου ονειρευόμαστε. Στην παιδική ηλικία η έκκριση της αυξητικής ορμόνης συντελείται κατά την διάρκεια του σταδίου βραδέων κυμάτων και είναι υπεύθυνη για την ανάπτυξη του οργανισμού. Τα παιδιά είναι πολύ δύσκολο να αφυπνιστούν λόγω του ότι επικρατεί το στάδιο του βαθύ ύπνου και για αυτό μπορούν εύκολα να κοιμηθούν και σε συνθήκες που δεν είναι ευνοϊκές.

Είναι σημαντικό στη βρεφική και παιδική ηλικία να προστατεύεται ο ύπνος γιατί έχει σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη. Τα νεογέννητα παιδιά κοιμούνται 16-18 ώρες όμως σε ηλικία 3 ετών η μέση διάρκεια ύπνου είναι 11-13 ώρες. Ο ύπνος μετά τα 4 έτη είναι μια σταθερή και συνεχής νυχτερινή περίοδος διάρκειας 10 ωρών έως και τα 12 -13 έτη που αρχίζει η προεφηβεία και οι ενδοκρινολογικές μεταβολές που σχετίζονται με αυτήν.

Η διάρκεια του ύπνου μετά την εφηβεία κυμαίνεται από 7-9 ώρες και μειώνεται σταδιακά όσο γερνάμε ενώ μειώνεται και η διάρκεια του σταδίου βραδέων κυμάτων. Οι αφυπνίσεις είναι πολλές, ξυπνάμε πιο εύκολα όσο γερνάμε και ύπνος στη μέση ηλικία χαρακτηρίζεται από ένα κατακερματισμό που διακόπτει την συνέχεια του.

Οι επιπτώσεις της γήρανσης στην ποιότητα του ύπνου επιβαρύνονται και από τη μείωση της διάρκειας του ύπνου που πολλές φορές επιβάλουμε στον οργανισμό μας. Από τις αρχές του 20ου αιώνα η μέση διάρκεια του ύπνου στους ενήλικες έχει μειωθεί από τις 9 στις 7 ώρες προκειμένου να ανταπεξέλθουμε στις επαγγελματικές και κοινωνικές υποχρεώσεις οδηγώντας έτσι τον οργανισμό μας σε συνθήκες στέρησης ύπνου.

Όταν μειώνεται η διάρκεια ή η ποιότητα του ύπνου:

  • Αντιμετωπίζουμε μεγαλύτερο κίνδυνο εμφάνισης αρτηριακής υπέρτασης, καρδιαγγειακών νοσημάτων και σακχαρώδη διαβήτη
  • Έχουμε μεγαλύτερο κίνδυνο να είμαστε υπέρβαροι ή παχύσαρκοι
  • Παρουσιάζεται μείωση στις γνωσιακές λειτουργίες π.χ. μνήμη , συγκέντρωση.
  • Οι ασθενείς αναφέρουν κόπωση, υπνηλία και μείωση της απόδοσης στην εργασία τους.
  • Αποδυναμώνεται το ανοσοποιητικό σύστημα.

 Metropolitan - ΠΑΠΑΙΩΑΝΝΟΥ


*Άρθρο του Ιωάννη Παπαϊωάννου, Πνευμονολόγου – Φυματιολόγου, Υπεύθυνου Κέντρου Μελέτης Διαταραχών Ύπνου ΥΓΕΙΑ.

Pοή στη κατηγορία: Ειδήσεις
Κορονοϊός: ο “χάρτης” με τα κρούσματα της Δευτέρας17:41Κορονοϊός: δεκάδες θάνατοι και 3164 νέα κρούσματα τη Δευτέρα17:34Ηράκλειο: χειροπέδες στους διαρρήκτες που είχαν γίνει ο φόβος κι τρόμος της πόλης17:23Ντόρα Μπακογιάννη: Τι είναι το πολλαπλό μυέλωμα που διέγνωσαν οι γιατροί17:12#MeToo: Ακόμη ένας ηθοποιός κατηγορείται για βιασμό17:01ΚΙΝΑΛ – Παπανδρέου: Το μήνυμα για τη νίκη του ΠΑΣΟΚ το 1981 και οι επαφές16:48“The 2Night Show” με μοναδικούς καλεσμένους τη Δευτέρα (εικόνες)16:36Πάπας Φραγκίσκος: υπογεγραμμένη φανέλα του Μέσι το δώρο του Καστέξ16:23Χρυσή Αυγή: Ο Πατέλης αποφυλακίζεται16:10Πέθανε ο Κόλιν Πάουελ15:57Ηράκλειο: Ανεμβολίαστος νεκρός από κορονοϊό15:44Βενιζέλος για εκλογές ΚΙΝΑΛ: Δεν υπάρχει ισχυρότερος λόγος από τη σιωπή15:31Συνταγή για οσομπούκο με πουρέ από τον Πέτρο Συρίγο15:17Θεσσαλονίκη: Φυλάκιση 14 ετών σε τσαντάκια15:03“Game Of Chefs”: H ομαδική δοκιμασία της εβδομάδας και οι 11 γευσιγνώστες (εικόνες)14:49Χειμερινοί Ολυμπιακοί Αγώνες: Η Τελετή Αφής της Ολυμπιακής Φλόγας14:36“Άγριες Μέλισσες”: Η εμφάνιση της Μυρσίνης στη γιορτή του Σέργιου ανάβει… φωτιές (εικόνες)14:22Έμπολα – Κονγκό: νέο ξέσπασμα του ιού14:09“Το Πρωινό” - Ζουγανέλης: Τι είπε για Φιλιππίδη και Λιγνάδη (βίντεο)13:55Βαλμπουενά – Μπενζεμά: Ξεκινάει η δίκη για τον “ροζ εκβιασμό”13:43
Δεν υπάρχει καταχώρηση
BlogsΔεν υπάρχει περιεχόμενο