LATEST NEWS
 
Ειδήσεις /ΟικονομίαΔημοσίευση: 21 Ιανουαρίου 2021 11:30

Κορονοϊός - έρευνα: οι διαδικτυακές αγορές ήρθαν για να... μείνουν

Οι προτιμήσεις των καταναλωτών για αγορές από φυσικά καταστήματα, σούπερ μάρκετ και έτοιμα φαγητά. Ποιος είναι ο κύριος ανασταλτικός παράγοντας.

Laptop - Λαπτοπ - internet - χρήση

Τη σημαντική αλλαγή που επήλθε στις αγοραστικές συνήθειες του καταναλωτικού κοινού και την μεγάλη επίδραση της κρίσης του COVID-19 στην αγορά της λιανικής στην Ελλάδα καταδεικνύει πανελλήνια έρευνα του Συνδέσμου Επιχειρήσεων και Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος σε συνεργασία με το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.

Στην έρευνα συμμετείχαν 918 χρήστες του διαδικτύου μέσω online ερωτηματολογίου.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, ποσοστό 49% δηλώνει ότι θα συνεχίζει να αγοράζει μέσω διαδικτύου ακόμα και μετά το άνοιγμα των φυσικών καταστημάτων. Τα ποσοστά είναι εξίσου μεγάλα στην εξειδικευμένη αγορά των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ και αυξημένα στην περίπτωση της αγοράς του έτοιμου φαγητού. Εκτιμάται, ότι η αλλαγή που έχει επέλθει στις αγοραστικές συνήθειες θα διατηρηθεί σε ένα μεγάλο βαθμό και μετά την επίλυση του υγειονομικού προβλήματος.

Η έρευνα έδειξε ότι ποσοστό 61% των χρηστών διαδικτύου προέβη σε κάποια αγορά μέσω διαδικτύου το τελευταίο 15ήμερο, ποσοστό υπερδιπλάσιο σε σχέση με το προηγούμενο έτος (Δεκέμβριος 2019).

Υψηλά ποσοστά καταγράφονται σε δύο άλλες μεγάλες κατηγορίες online αγορών, συγκεκριμένα για τις online αγορές τροφίμων μέσω διαδικτύου σε ποσοστό 14% και των αγορών έτοιμου φαγητού-delivery σε ποσοστό 45%, αριθμοί πολλαπλάσιοι των μετρήσεων σε σχέση με το 2019.

Τα ποσοστά ικανοποίησης από τις υπηρεσίες παράδοσης εξακολουθούν να είναι ένας πιθανώς ανασταλτικός παράγοντας για την περεταίρω ανάπτυξη των ηλεκτρονικών αγορών. Στην γενική ερώτηση σε σχέση με την ικανοποίηση από τις υπηρεσίες παράδοσης για όλα τα είδη μόλις το 38% δηλώνει πολύ ικανοποιημένο. Το 36% δηλώνει λίγο ικανοποιημένο και το 25% καθόλου ικανοποιημένο. Τα ποσοστά ικανοποίησης είναι πολύ υψηλά στις δύο άλλες κατηγορίες online αγορών, όπου κατά κανόνα την παράδοση την διαχειρίζονται οι εταιρείες με ίδια μέσα.

Παρά το πρόβλημα αυτό η πρόθεση αγοράς μέσω διαδικτύου είναι έντονα ενισχυμένη. Η πρόθεση αγοράς μέσω διαδικτύου τον Δεκέμβριο του 2020 σε σχέση με τον Ιούνιο του 2020, έχει αυξηθεί σημαντικά. Όλες οι κατηγορίες προϊόντων παρουσιάζουν αύξηση με σημαντικότερες τα ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά είδη, από 35% σε 46% και τα παιχνίδια και είδη δώρων από 12% σε 27%.

Pοή στη κατηγορία: Ειδήσεις
Κορονοϊός – Ιωάννινα: Εκοιμήθη ο παπα- Θανάσης11:35Μητσοτάκης - AIDS: Ένταξη στην άυλη συνταγογράφηση των οροθετικών ασθενών11:22Θεσσαλονίκη - Απαγωγή 10χρονης : “Θέλω να τιμωρηθεί η κατηγορούμενη”, λέει η μητέρα11:11“Το Πρωινό”: γιατί ο Λιγνάδης δεν θα πάει στην κηδεία της μητέρας του (βίντεο)10:59Υποχρεωτικός εμβολιασμός: Οι εξαιρέσεις και τα μειωμένα πρόστιμα10:46Υποχρεωτικός εμβολιασμός – Μποτόπουλος: υπάρχει πρόβλημα αναλογικότητας10:35“Το Πρωινό” - Γλυκά Νερά: οργή του πιλότου για την αλλαγή επώνυμου της Λυδίας10:22Υποχρεωτικός εμβολιασμός - Μητροπολίτης Δωδώνης στον ΑΝΤ1: Άργησε να γίνει (βίντεο)10:09Έκτακτο βοήθημα 250 ευρώ: ποιοι το δικαιούνται09:56Καταγγελία: Καθηγητής ασέλγησε σε 11χρονη μαθήτρια (βίντεο)09:44Αλεξανδρούπολη: Τέλος οι περιπολίες του Ζέπελιν στα σύνορα (βίντεο)09:30Υποχρεωτικός εμβολιασμός – Πέτσας: Θα υπάρξουν μικρές εξαιρέσεις09:17Ξυλοδαρμός ηλικιωμένης από αποκλειστική νοσοκόμα: Τι λέει η κόρη της στον ΑΝΤ1 (βίντεο)09:04Υποχρεωτικός εμβολιασμός – Χρυσόγονος: πλήττει την προσωπική ελευθερία και την αρχή της ισότητας08:49Bullying - Κως: Μαθητής Λυκείου κατέληξε στο νοσοκομείο08:35Αλεξανδρούπολη: Η πρώτη θεραπεία με μονοκλωνικά αντισώματα (εικόνες)08:21Παγκόσμια ημέρα κατά του AIDS: Οι δέκα ημερομηνίες “σταθμός”08:06Υποχρεωτικός εμβολιασμός – Λινού: Ακραίο μέτρο07:52Χάρι - Μέγκαν: Τα Χριστουγεννιάτικα σχέδιά της οικογένειας με την μικρή Lili 07:39Eurostat – Πληθωρισμός: Στο 4,1 % η πρόβλεψη για την Ευρωζώνη07:25
Δεν υπάρχει καταχώρηση
BlogsΔεν υπάρχει περιεχόμενο