LATEST NEWS
 
Ειδήσεις /Υγεία - ΠεριβάλλονΔημοσίευση: 14 Δεκεμβρίου 2020 01:24

Διατροφικά tips για το χειμώνα

Γράφει ο Κάρολος Παπαλαζάρου, Διατροφολόγος.

πορτοκάλια

Οι χειμερινοί μήνες αποτελούν πρόκληση για τη διατήρηση ενός υγιεινού τρόπου ζωής. Καθώς η θερμοκρασία πέφτει, είναι εύκολο να εγκαταλείψουμε τις υγιεινές διατροφικές μας συνήθειες και την σωματική άσκηση και να προτιμήσουμε χαλαρές στιγμές σε κλειστούς χώρους, καταναλώνοντας ανθυγιεινά γεύματα.

Η διατήρηση της καλής διατροφής είναι σημαντική για να διατηρήσουμε το ανοσοποιητικό μας σύστημα δυνατό απέναντι σε μικρόβια και ιούς αλλά και για να αντιμετωπίσουμε τις αλλαγές που βιώνει το σώμα μας κατά του κρύους μήνες.

Μερικά σημεία που πρέπει να δώσουμε προσοχή είναι τα εξής:

Βιταμίνη C

Είναι ένας φυσικός ενισχυτής του ανοσοποιητικού μας συστήματος. Είναι σημαντικό να καταναλώνουμε βιταμίνη C για να αποφύγουμε τις εποχιακές ασθένειες. Βρίσκεται κυρίως στα εσπεριδοειδή, όπως τα πορτοκάλια και τα λεμόνια. Πίνοντας ένα ποτήρι ζεστό νερό με χυμό λεμονιού μπορεί να μας βοηθήσει να αυξήσουμε τα επίπεδα βιταμίνης C στο σώμα.

Βιταμίνη Α

Η βιταμίνη Α δρα ως αντιοξειδωτικό και υποστηρίζει την υγεία των οστών, των δοντιών και των μαλακών ιστών. Συμβάλλει επίσης στο ανοσοποιητικό σύστημα διατηρώντας τη φυσική άμυνα του σώματος. Τα τρόφιμα όπως το σπανάκι, τα καρότα και οι γλυκοπατάτες είναι πλούσια σε βιταμίνη Α.

Βιταμίνη Ε

Αυτή η βιταμίνη είναι απαραίτητη για την υγεία του δέρματος και των μαλλιών κατά τη διάρκεια του χειμώνα. Ο κρύος καιρός μπορεί να προκαλέσει νωθρότητα και ξηρότητα στο τριχωτό της κεφαλής, κάτι που μπορεί να αντιμετωπιστεί με την κατανάλωση συμπληρωμάτων βιταμίνης Ε και την κατανάλωση τροφίμων όπως φιστίκια, μπρόκολο, ηλιόσπορους και καρύδια.

Βιταμίνη D

Ο ήλιος μας προσφέρει την απαραίτητη για τον οργανισμό μας βιταμίνη D όμως οι μικρότερες ημέρες του χειμώνα σημαίνουν ότι έχουμε λιγότερη έκθεση στον ήλιο με αποτέλεσμα να μειώνονται τα επίπεδα της βιταμίνης D. Αυτή η μείωση οδηγεί και στην πτώση της σεροτονίνης η οποία μπορεί να επηρεάσει τη διάθεσή μας και ίσως να αναζητήσουμε την αναπλήρωση της μέσω ανθυγιεινών λιπαρών τροφών. Για το λόγο αυτό πρέπει να απολαμβάνουμε τον ήλιο κάποια στιγμή μέσα στην ημέρα. Άλλωστε ζούμε σε μια χώρα που έχουμε την τύχη να τον έχουμε σε αφθονία ακόμα και κατά τη χειμερινή περίοδο.

Προβιοτικά

Η λήψη προβιοτικών είναι πολύτιμη για την αποκατάσταση των επιπέδων των υγιών βακτηρίων στο σώμα μας τα οποία μας προστατεύουν από τις λοιμώξεις. Μια πολύ καλή πηγή προβιοτικών είναι το κεφίρ.

Ενυδάτωση

Τις κρύες μέρες του χειμώνα συνήθως μειώνεται το αίσθημα της δίψας και λανθασμένα περιορίζουμε την κατανάλωση υγρών. Είναι σημαντικό να πίνουμε 6-8 ποτήρια υγρών κάθε μέρα. Ένα ζεστό πράσινο τσάι θα μας ενυδατώσει, θα μας ζεστάνει αλλά και θα ενισχύσει το ανοσοποιητικό μας σύστημα, καθώς είναι πλούσιο σε πολυφαινόλες.

Σωματική άσκηση

Έπειτα από επιστημονικές έρευνες είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε ότι η σωστή και προγραμματισμένη άσκηση μπορεί να ενισχύσει το ανοσοποιητικό μας σύστημα και να μειώσει τις πιθανότητες για εμφάνιση κρυολογημάτων και γρίπης. Αντίθετα όμως μια έντονη εξαντλητική άσκηση μπορεί να κάνει το ανοσοποιητικό μας σύστημα πιο ευάλωτο. Συνεπώς, η σωστή ισορροπία άσκησης σε συνδυασμό με τη λήψη των απαραίτητων διατροφικών στοιχείων θα μας βοηθήσει να αντιμετωπίσουμε αποτελεσματικά τις χειμερινές προκλήσεις στον τρόπο ζωής μας.

Metropolitan - ΚΑΡΟΛΟΣ ΠΑΠΑΛΑΖΑΡΟΥ

*Άρθρο του Κάρολου Παπαλαζάρου, Διατροφολόγου.

Pοή στη κατηγορία: Ειδήσεις
Επέμβαση καταρράκτη: μύθοι και πραγματικότητα22:41Φουρθιώτης: “Όχι” στην αποφυλάκιση από το Δικαστικό Συμβούλιο22:30Βουλή - Εργασιακό Νομοσχέδιο: Υπερψηφίστηκε κατά πλειοψηφία22:18Ιταλία – κορονοϊός: αυξήθηκε το ποσοστό όσων βρίσκονται σε κατάσταση απόλυτης φτώχειας22:11Εργασιακό νομοσχέδιο: Συλλαλητήριο έξω από τη Βουλή (εικόνες)22:01Euro 2020: “Καμπάνα” στον Αρναούτοβιτς για προσβολή ποδοσφαιριστή21:49Euro 2020: ένα γκολ κάθε 39 λεπτά στην πρώτη αγωνιστική των ομίλων21:36Τσιγκρής: Επίθεση με μπογιές στο γραφείο του βουλευτή (εικόνες)21:24Νέο μήνυμα Μητσοτάκη στην Τουρκία: Επιτακτική ανάγκη ο σεβασμός των αρχών καλής γειτονίας21:12Euro 2020: η Ουαλία νίκησε την Τουρκία (βίντεο)20:59Κοινωνικός Τουρισμός: Λήγει η προθεσμία για τις αιτήσεις20:46Μύκονος – ναρκωτικά: εξαρθρώθηκε κύκλωμα διακίνησης κοκαΐνης20:35Ρέγκλινγκ σε Σταϊκούρα: Η ελληνική οικονομία μπορεί να δει ισχυρή ανάπτυξη μετά την πανδημία20:23Κορονοϊός – εμβολιασμοί: οι προτάσεις για τα προνόμια των πλήρως εμβολιασμένων20:11Μπάιντεν - Πούτιν: Συμφωνία για τα πυρηνικά20:00Εμπάργκο όπλων στην Τουρκία: Απογοήτευση Δένδια για τη στάση της Γερμανίας19:48Conference League: Άρης και ΑΕΚ έμαθαν τις αντιπάλους τους19:35Ελληνικό - Lamda Development: Ξεκινά η εμβληματική επένδυση (βίντεο)19:22Έγκλημα στην Κατερίνη: Κομμωτής ήταν ο άνδρας που έκαψαν ζωντανό (εικόνες)19:12Επιστρεπτέα και πάγιες δαπάνες: παράταση στις προθεσμίες19:01
Δεν υπάρχει καταχώρηση
BlogsΔεν υπάρχει περιεχόμενο