Ειδήσεις /LifeΔημοσίευση: 09 Οκτωβρίου 2020 13:51

Επιλεκτική όσφρηση: ποιοι έχουν...ανοσία στην μυρωδιά του ψαριού

Μερικοί όχι μόνο ανέχονται την μυρωδιά των ψαριών, αλλά τους αρέσει πολύ.

σαρδέλα - γαύρος - ψάρια

Αν δεν σας ενοχλεί καθόλου η μυρωδιά της ψαρίλας, ακόμη και των σάπιων ψαριών, ίσως έχετε κι εσείς μια σπάνια γονιδιακή μετάλλαξη, η οποία προκαλεί σε έναν άνθρωπο οσφρητική «ανοσία» απέναντι στη σχετική ενοχλητική οσμή. Επιστήμονες από την Ισλανδία ανακάλυψαν ότι ένα γονίδιο (ΤΑΑR5) επηρεάζει καθοριστικά τον τρόπο που οι άνθρωποι αντιλαμβάνονται όσες μυρωδιές περιέχουν την τριμεθυλαμίνη, μια ουσία που υπάρχει και στα σάπια ψάρια.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον νευρολόγο δρα Κάρι Στέφανσον, ιδρυτή και διευθύνονται σύμβουλο της ισλανδικής εταιρείας ανάλυσης γονιδιώματος deCODE, οι οποίοι μελέτησαν 9.122 ανθρώπους και έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό βιολογίας "Current Biology", σύμφωνα με τους «Τάιμς της Νέας Υόρκης» και το "New Scientist", εκτιμούν ότι ένα μικρό μέρος του παγκόσμιου πληθυσμού φέρει αυτή τη μετάλλαξη που χαρίζει ανοσμία στην ψαρίλα. Στην Ισλανδία -μια χώρα η οποία έχει πολλά ψάρια με έντονη μυρωδιά και γεύση στο διατροφικό μενού της- το ποσοστό εκτιμάται ότι δεν ξεπερνά το 2%, ενώ σε άλλες χώρες πιστεύεται ότι είναι πολύ μικρότερο.

Η οσμή των ψαριών, όπως έδειξαν και τα σχετικά πειράματα όσφρησης της μελέτης, είναι από τις πιο αναγνωρίσιμες και δυσάρεστες για τη συντριπτική πλειονότητα των ανθρώπων. Εκτός από μια μειονότητα που όχι μόνο την ανέχονται, αλλά -χάρη στη μετάλλαξη στο γονίδιο TAAr5- μάλλον τους αρέσει πολύ.

Η απέχθεια απέναντι σε ορισμένες μυρωδιές συνδέεται εξελικτικά με την ικανότητα των προγόνων μας να αναγνωρίζουν δυνητικά επικίνδυνες για την υγεία τους και τοξικές χαλασμένες τροφές.

Η Μπεκατώρου κατονόμασε στον εισαγγελέα και νέο θύμα σεξουαλικής κακοποίησης14:47Μπάιντεν: Με 17 διατάγματα θα “ξηλώσει”... τον Τραμπ14:40Κοτόπουλο με κάρυ και ρύζι μπασμάτι από τον Πέτρο Συρίγο14:32Γεννηματά: Η επέκταση στα 12 μίλια έπρεπε να περιλαμβάνει και την Κρήτη14:23Νηπιαγωγός με κορονοϊό: Λουκέτο στο σχολείο για 8 ημέρες14:15Brexit: Οδηγίες έκδοσης ΑΜΚΑ για τους δικαιούχους της συμφωνίας14:05Σταϊκούρας: Αναζητούνται ΙΒΑΝ για την επιστροφή ενοικίου13:56Κουφοντίνας: Αντιδράσεις για την παρέμβαση στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ13:46Αυτοκίνητο παρέσυρε πεζή (βίντεο)13:38Τσίπρας σε Μητσοτάκη: Μας λοιδορήσατε για την επέκταση των χωρικών υδάτων13:31ΝΔ για αθλητική μεταρρύθμιση: αναγνωρίζεται η αναγκαιότητά της “κατόπιν εορτής” 13:27Τηλεοπτικές άδειες: Καλογρίτσας “καρφώνει” Παππά σε νέο υπόμνημα13:23Έγκλημα στα Χανιά: Βαριές κατηγορίες σε βάρος του Νορβηγού13:15Στο νοσοκομείο ο Παλαιοκώστας13:06Χρυσοχοΐδης: Χωρίς πυροβόλα όπλα οι αστυνομικοί στα πανεπιστήμια12:57“Άγριες Μέλισσες”: Διαζύγιο για Δούκα και Μυρσίνη (βίντεο)12:48Μπεκατώρου: Ελπίζω να μιλήσουν κι άλλες γυναίκες που έχουν βιώσει σεξουαλική κακοποίηση12:40Κλέφτης απείλησε το θύμα του ότι θα καλέσει την αστυνομία (βίντεο)12:31Μητσοτάκης για επέκταση αιγιαλίτιδας ζώνης: Έχουμε δικαίωμα να την κάνουμε και στην Κρήτη12:21Ζώδια: Αποφύγετε συζητήσεις και αποφάσεις την Τετάρτη (βίντεο)12:12