LATEST NEWS
 
Ειδήσεις /Υγεία - ΠεριβάλλονΔημοσίευση: 08 Οκτωβρίου 2020 21:38

H γνώση και η ενσυναίσθηση είναι όπλα κατά της υπερφαγίας

Γράφει: ο Ευμένης Π. Καραφυλλίδης, BSc(Hons), MSc, NYSCDN, Κλινικός Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, Διευθυντής Διαιτολογικού Τμήματος Μetropolitan General.

AP - Φαγητό - δίαιτα

Είναι σημαντικό, να αποφεύγετε να αποσπάται η προσοχή σας, να αφήνετε λίγη τροφή στο πιάτο σας και να χρησιμοποιείτε τις χρήσιμες συμβουλές του ειδικού.

Τις περισσότερες φορές η ιδέα του φαγητού με ενσυναίσθηση στην πολύπλοκη καθημερινότητα μας μοιάζει να είναι αδύνατη. Πως όμως μπορούμε να πετύχουμε ισορροπία στη διαχείριση του πιάτου μας;

  1. Αποφύγετε να αποσπάται η προσοχή σας κατά τη διάρκεια του φαγητού. Στην επιστήμη της Ψυχολογία έχει αποδειχθεί ότι όταν βλέπετε τηλεόραση ή αποσπάται η προσοχή σας, κατά τη διάρκεια του γεύματος, θα καταναλώσετε μέχρι 28% περισσότερο φαγητό από ότι αν ήσασταν συγκεντρωμένοι κατά τη διάρκεια του φαγητού. Γι’ αυτό κλείστε την τηλεόραση και άλλες συσκευές που σας αποσπούν την προσοχή ενώ τρώτε.
  2. Απολαύστε το φαγητό σας. Σκεφτήκατε ποτέ να φάτε ένα σνακ ή ένα γρήγορο γεύμα, μόνο και μόνο για να δώσετε λίγη παραπάνω χαρά στην ημέρα σας; ή απλά χωρίς πραγματικά να το χρειάζεστε εκείνη την στιγμή; Αν ναι, είναι πιθανό να είστε επιρρεπείς μερικές φορές να τρώτε περισσότερο απ’ ότι χρειάζεται. Αυτό συμβαίνει γιατί χρειάζονται περίπου 20 λεπτά για να φτάσει στον εγκέφαλο το μήνυμα ότι έχετε φάει αρκετά. Αν τρώτε γρήγορα όμως, ίσως τρώτε περισσότερο από όσο χρειάζεται, γιατί δεν έχει προλάβει να γίνει αισθητός ο κορεσμός, δηλαδή το μήνυμα πληρότητας από τη σίτιση. Αυτή είναι μία στρατηγική για να γεύεστε πραγματικά το φαγητό σας και να απολαμβάνετε κάθε μπουκιά. Κάθε άνθρωπος έχει περίπου 10.000 γευστικούς κάλυκες στη γλώσσα του και γεύση στον ουρανίσκο του στόματος του. Ανακαλύψτε τη μοναδική γεύση του στόματός σας παρατηρώντας που είναι πιο γευστική η τροφή καθώς τη μασάτε. Υπάρχουν περιοχές στη γλώσσα για την ανίχνευση του πικρού, του αλμυρού, του ξινού, του γλυκού.
  3. Ρυθμός κατανάλωσής της τροφής. Αυτό ευκολότερα λέγεται παρά γίνεται, ειδικά αν έχετε μάθει να τρώτε γρήγορα. Υπάρχουν 2 τρόποι για την επιτυχή επιβράδυνση του ρυθμού κατανάλωσης της τροφής. Ο πρώτος είναι να πάρετε μία μεγάλη ικανοποιητική ανάσα ενδιάμεσα από τις μπουκιές. Παίρνοντας μία βαθιά ανάσα ενεργοποιείτε στην πραγματικότητα το σύστημα χαλάρωσης του σώματος και βοηθάτε στη διακοπή του συναισθηματικού φαγητού. Ο δεύτερος είναι να βάλετε απαλή μουσική που να διαρκεί τουλάχιστον 20 λεπτά. Ρυθμίστε τη διατροφή σας με τη μουσική, έτσι ώστε να τελειώσετε το γεύμα σας όταν τελειώσει η μουσική. Έτσι θα τρώτε πιο συγκρατημένα και θα είστε πιο δεκτικοί στο αίσθημα κορεσμού, δηλαδή θα υπάρχει μια ειδοποίηση του σώματος που λέει ότι έχετε φάει αρκετά. Τελικά, το να τρώτε πιο αργά, συγκρατημένα και απολαυστικά μπορεί να γίνει μια πιο υγιεινή συνήθεια.
  4. Μασήστε το φαγητό σας πολύ καλά. Γνωρίζατε ότι το αργό μάσημα στην πραγματικότητα βοηθά στην πέψη; Αυτό συμβαίνει γιατί υπάρχει ένα ένζυμο στο σάλιο - που ονομάζεται αμυλάση - και βοηθά στη διάσπαση του αμύλου. Αρχικά, παρατηρήστε πόσες φορές μασάτε συνήθως το φαγητό σας πριν από την κατάποση. Ιδανικά, δείτε αν μπορείτε να μασάτε καλά, παρατηρώντας πώς το φαγητό σας μετατρέπεται από στερεό σε υγρό. Στη συνέχεια, ρυθμίστε την κατάποσή σας. Με αυτόν τον τρόπο θα καταφέρετε να έχετε τον πλήρη έλεγχο σε κάθε μπουκιά - καθώς και να ενισχύσετε την πέψη σας.
  5. Αφήστε λίγο φαγητό στο πιάτο. Αν τυχαίνει να είστε από αυτούς που αφήνουν το πιάτο «καθαρό», τότε αυτό θα είναι μια νέα εμπειρία για εσάς. Για μερικούς, το να τρώνε όλο τους το φαγητό – «πιάτο» εκφράζει την αποφυγή της έλλειψης και της σπατάλης τροφίμων. Ωστόσο, το να αφήνετε φαγητό στο πιάτο στο τέλος ενός γεύματος εκφράζει ότι έχετε τον έλεγχο πάνω στη διατροφή σας και ότι μπορείτε να φάτε με μέτρο. Είναι επιθυμητό να αφήνετε μία μικρή - ελάχιστη ποσότητα φαγητού στο πιάτο σας. Το σημαντικό είναι να αλλάξετε τις παλιές συνήθειες και να αναπτύξετε νέα σχέση με το φαγητό σας. Για να επιτευχθεί αυτό, σκεφτείτε το, πριν καθίσετε για το γεύμα σας. Όταν τελειώσετε, μπορείτε να σηκωθείτε από το τραπέζι γνωρίζοντας ότι φάγατε όσο έπρεπε, χωρίς καμία ντροπή, ενοχή ή πείνα.
  6. Προσεγμένη μετάβαση από το γεύμα σας. Όταν τελειώσετε το φαγητό, κάντε κάποια άλλη δραστηριότητα.. Για παράδειγμα, πηγαίνετε σε άλλο δωμάτιο για ένα φλιτζάνι τσάι, καφέ ή απλά να κάνετε μια σύντομη βόλτα. Η μετάβαση αυτή δίνει στο σώμα σας να καταλάβει ότι αυτό το γεύμα έχει τελειώσει, και δεν χρειάζεται να το σκέφτεστε πια.
Metropolitan - Καραφυλλίδης Ευμένης
 *Άρθρο του Ευμένη Π. Καραφυλλίδη BSc(Hons), MSc, NYSCDN, Κλινικού Διαιτολόγου - Διατροφολόγου, Διευθυντή Διαιτολογικού Τμήματος Metropolitan General.
Σημαντικότερες ειδήσεις στη κατηγορίαΔολοφονία στα Γλυκά Νερά – Καρολάιν: ομολόγησε το έγκλημα ο σύζυγος τηςΣήμερα 21:49 | Ειδήσεις

«Έσπασε» μετά από πολύωρη ανάκριση ο 33χρονος πιλότος. Πως οι Αρχές διαλεύκαναν την υπόθεση αξιοποιώντας τα νέα στοιχεία.

Σκυλακάκης για Σχέδιο Ανάκαμψης: 3,9 δις ευρώ τον Ιούλιο στην Ελλάδα (βίντεο)Σήμερα 18:33 | Ειδήσεις

Τι είπε ο αναπληρωτής Υπ. Οικονομικών για τις νέες θέσεις εργασίας που θα δημιουργηθούν, καθώς και την ενίσχυση μικρομεσαίων επιχειρήσεων.

Χαρδαλιάς για κορονοϊό: νέα χαλάρωση των μέτρων και άνοιγμα δραστηριοτήτων (βίντεο)Σήμερα 18:40 | Ειδήσεις

Ανοίγουν λούνα παρκ και παιδότοποι. Οι αλλαγές σε λιανεμπόριο. Ποια είναι η μοναδική Περιφερειακή Ενότητα της χώρας που καταγράφεται αύξηση του ιικού φορτίου.

Euro 2020: Αποθέωση για Έρικσεν στο Δανία-Βέλγιο (βίντεο)Σήμερα 19:17 | Ειδήσεις

Συγκινητικό μήνυμα συμπαράστασης από ποδοσφαιριστές και φιλάθλους.

Pοή στη κατηγορία: Ειδήσεις
Angelina Jolie: Αυτό είναι το νέο της τατουάζ και δεν φαντάζεστε τι σημαίνει!23:17Στουρνάρας: Το 30% του Next Generation EU σε δράσεις κλιματικής αλλαγής23:09Εθνικό Θέατρο και Ελληνικό Ίδρυμα Πολιτισμού: Μνημόνιο συνεργασίας και διεθνές συνέδριο23:00Ναβάλνι: ο Πούτιν διαρκώς ψεύδεται22:47Εργασιακό νομοσχέδιο: Οι 20 βασικές αλλαγές 22:35Ο πρέσβης της Σερβίας έγραψε βιβλίο για την Ελληνική Ιστορία22:23Δολοφονία στα Γλυκά Νερά – Καρολάιν: ομολόγησε το έγκλημα ο σύζυγος της22:10Βούλα: Συμμορία λήστευε ανήλικους 21:58ΠΟΥ: “Τέλος” το αλκοόλ για εγκύους και γυναίκες σε αναπαραγωγική ηλικία21:46Ο οίκος Dior στο Καλλιμάρμαρο: Φαντασμαγορική επίδειξη μόδας (βίντεο)21:33Δολοφονία στα Γλυκά Νερά: ο άντρας της σκότωσε την Καρολάιν21:21Νέο γήπεδο ΠΑΟΚ: Εγκρίθηκε από τον δήμο Θεσσαλονίκης το ρυμοτομικό σχέδιο21:14Euro 2020: το Βέλγιο νίκησε με ανατροπή τη Δανία21:02Ο Χριστοδουλόπουλος ετοιμάζει βαλίτσες για Κύπρο20:51Κορονοϊός - ΕΜΑ: Τα εμβόλια προστατεύουν, προς το παρόν20:41Ιεράπετρα - Εξαφάνιση: Βρέθηκε σώα η 29χρονη20:28Το Eurogroup άναψε το “πράσινο” φως για την εκταμίευση 748 εκ. ευρώ στην Αθήνα20:15Ιερόσυλος έκλεψε Ευαγγέλιο του 1818 (εικόνες)20:03Ευρωμπάσκετ - Εθνική γυναικών: ήττα στην πρεμιέρα με Μαυροβούνιο19:51Φορολογικές δηλώσεις - ΑΑΔΕ: οδηγός για τους κωδικούς19:40
Δεν υπάρχει καταχώρηση
BlogsΔεν υπάρχει περιεχόμενο