Ειδήσεις /Τεχνολογία - ΕπιστήμηΔημοσίευση: 04 Αυγούστου 2020 14:48

Βρέθηκε ο πρώτος καρκίνος σε δεινόσαυρο

Πρόκειται για έναν επιθετικό καρκίνο των οστών, που ανακαλύφθηκε σε έναν Κεντρόσαυρο, ο οποίος έζησε πριν περίπου 76 εκατομμύρια χρόνια.

ανακάλυψη - δεινόσαυρος - Νότια Αφρική

Για πρώτη φορά οι επιστήμονες ανακάλυψαν τα ίχνη ενός καρκίνου σε απολίθωμα δεινοσαύρου. Ποτέ έως τώρα δεν είχαν βρεθεί καρκίνοι σε δεινόσαυρους. Πρόκειται για οστεοσάρκωμα, έναν επιθετικό καρκίνο των οστών, που ανακαλύφθηκε σε έναν κερασφόρο φυτοφάγο δεινόσαυρο, τον Κεντρόσαυρο (Centrosaurus apertus) μήκους έξι μέτρων, ο οποίος έζησε πριν περίπου 76 εκατομμύρια χρόνια.

Το απολίθωμα είχε ανακαλυφθεί το 1989 στην Αλμπέρτα του Καναδά και το παραμορφωμένο κάτω άκρο αρχικά είχε αποδοθεί σε κάταγμα. Όμως τώρα μία ομάδα πολλών επιστημόνων (παθολόγων, ορθοπεδικών, ακτινολόγων κ.ά.) του Βασιλικού Μουσείου του Οντάριο και του καναδικού Πανεπιστημίου Μακμάστερ, οι οποίοι έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό ογκολογίας «The Lancet Oncology», κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι επρόκειτο για καρκίνο.

"Δεν είχε υπάρξει διάγνωση επιθετικού καρκίνου σε δεινόσαυρους μέχρι σήμερα, κάτι που απαιτεί ιατρική εμπειρία και πολλαπλά επίπεδα ανάλυσης. Φέραμε στο φως την αδιαμφισβήτητη "υπογραφή" ενός προχωρημένου καρκίνου των οστών σε έναν κερασφόρο δεινόσαυρο, την πρώτη του είδους της", δήλωσε ο καθηγητής Παθολογίας και Μοριακής Ιατρικής Μαρκ Κράουδερ.

Οι ερευνητές πραγματοποίησαν υψηλής ανάλυσης τομογραφίες του απολιθώματος, μικροσκοπικές, κυτταρικές και άλλες εξετάσεις, καταλήγοντας στη διάγνωση του οστεοσαρκώματος. Επιβεβαίωσαν τη διάγνωσή τους κάνοντας σύγκριση με ανθρώπινες περιπτώσεις οστεροσαρκώματος.

Είναι πιθανό ότι ο καρκίνος -που βρισκόταν σε προχωρημένο στάδιο- είχε επεκταθεί με μεταστάσεις και σε άλλα σημεία του σώματος του άτυχου φυτοφάγου δεινόσαυρου. Αυτό θα τον είχε καταστήσει εύκολη λεία για τους τρομερούς Τυραννόσαυρους της εποχής του.

Το οστεοσκάρκωμα, συνήθως, συμβαίνει κατά τη δεύτερη ή τρίτη δεκαετία της ζωής και εξαπλώνεται γρήγορα μέσω του οστού που έχει αρχικά προσβληθεί και σε άλλα όργανα, όπως οι πνεύμονες. Γι' αυτό, σε ορισμένες περιπτώσεις κρίνεται αναγκαίος ο ακρωτηριασμός του άκρου.

Σημαντικότερες ειδήσεις στη κατηγορίαΚορονοϊός: Ο “χάρτης” με τα κρούσματα της Δευτέρας - “Καμπανάκι” για την ΑττικήΣήμερα 17:34 | Ειδήσεις

Σε ποιες περιοχές της χώρας εντοπίστηκαν, το τελευταίο 24ωρο, φορείς του νέου ιού.

Αντιγριπικό εμβόλιο - Κικίλιας: Προτεραιότητα στις ευπαθείς ομάδες - Τι ισχύει για τα παιδιάΣήμερα 16:46 | Ειδήσεις

Ποιοι πρέπει να κάνουν το εμβόλιο της γρίπης. Πότε θα ξεκινήσει ο εμβολιασμός. Οι ανακοινώσεις του Βασίλη Κικίλια.

Πομπέο: η Τουρκία να ακολουθήσει τη στάση της Ελλάδας για την επίλυση των θαλάσσιων διαφορώνΣήμερα 18:59 | Ειδήσεις

Ο Αμερικάνος ΥΠΕΞ, τόνισε ότι υπάρχει μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον από αμερικανικές επιχειρήσεις για τη βόρεια Ελλάδα και τη Θεσσαλονίκη ειδικότερα.

Κορονοϊός: συναγερμός για κρούσματα σε κρουαζιερόπλοιοΣήμερα 11:25 | Τοπικά Νέα

Σε συναγερμό οι Αρχές. Πόσα άτομα βρέθηκαν θετικά. Πού αναμένεται να "δέσει" το πλοίο.

Μισέλ: δοκιμάζεται η σχέση της ΕΕ με την Τουρκία19:25e-ΕΦΚΑ: Παράταση υποβολής ΑΠΔ - Ποιους αφορά19:13Πομπέο: η Τουρκία να ακολουθήσει τη στάση της Ελλάδας για την επίλυση των θαλάσσιων διαφορών19:00Ευχάριστα νέα για το αγοράκι που έσπρωξε 17χρονος από τον 10ο όροφο 18:48Κορονοϊός: Ο “χάρτης” με τα κρούσματα της Δευτέρας - “Καμπανάκι” για την Αττική18:35“Still Standing”: μοίρασε πάνω από 1 εκ. ευρώ και…συνεχίζει!18:22Κορονοϊός: 269 νέα κρούσματα στην Ελλάδα18:10Πέθανε ο Γιούρι Ορλόφ18:03Σπίτι πήρε φωτιά από κεραυνό!17:52Γορίλας 200 κιλών επιτέθηκε και σακάτεψε 46χρονη17:40Συνάντηση Ναβάλνι - Μέρκελ στο νοσοκομείο17:30Κορονοϊός - Ολλανδία: Χιλιάδες νέα κρούσματα σε μία μέρα17:19Πλημμύρισε το Μεσολόγγι! (εικόνες)17:08Αντιγριπικό εμβόλιο - Κικίλιας: Προτεραιότητα στις ευπαθείς ομάδες - Τι ισχύει για τα παιδιά16:56“Ήλιος”: μία σύλληψη, μία ομολογία και μία άγρια σύγκρουση16:47Μηταράκης για Καμένα Βούρλα: Είναι απόβλητα τα παιδιά;16:35Ελ Αραμπί και Φούντας στους κορυφαίους σκόρερ του 202016:23Κορονοϊός: Κρούσμα στο Διοικητικό Πρωτοδικείο Αθηνών16:11Δεκάδες συλλήψεις για παράνομα έγγραφα15:58Κομισιόν: Ο διάλογος είναι ο μόνος δρόμος για επίλυση ζητημάτων στην ανατολική Μεσόγειο 15:47