Ειδήσεις /Τεχνολογία - ΕπιστήμηΔημοσίευση: 26 Ιουνίου 2020 15:21

Ηλιακό σύστημα με... τεράστιους εξωπλανήτες ανακαλύφθηκε στην “γειτονιά” της Γης!

Έχει δύο ίσως και τρεις εξωπλανήτες στη φιλόξενη για ζωή ζώνη του ηλιακού συστήματος. Δείτε πόσο απέχει απο τον πλανήτη μας

Ηλιακό σύστημα

Ένα αρκετά κοντινό ηλιακό σύστημα, σε απόσταση περίπου 11 ετών φωτός από τη Γη, το οποίο διαθέτει τουλάχιστον δύο, ίσως και τρεις εξωπλανήτες, ανακάλυψε μια διεθνής ομάδα αστρονόμων. Οι εξωπλανήτες του συστήματος, οι οποίοι κινούνται γύρω από ένα ήσυχο και πολύ πιο αχνό από τον Ήλιο άστρο, τον ερυθρό νάνο GJ 887, ανήκουν στην κατηγορία της υπερ-Γαίας, καθώς έχουν κάποιες ομοιότητες με τη Γη, αλλά μεγαλύτερο μέγεθος. Οι εξωπλανήτες βρίσκονται στην φιλόξενη για ζωή ζώνη του εν λόγω άστρου, ενός από τα κοντινότερα στον Ήλιο και είναι πολύ πιθανό να είναι βραχώδεις.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τη δρα Σάντρα Τζέφερς του γερμανικού Πανεπιστημίου του Γκέτιγκεν, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό "Science", πραγματοποίησαν την ανακάλυψη από το Ευρωπαϊκό Νότιο Αστεροσκοπείο (ESO) στη Χιλή.

Πρόκειται για ένα από τα κοντινότερα συστήματα πολλών πλανητών που έχουν βρεθεί μέχρι σήμερα. Η εγγύτητα των εξωπλανητών του τους καθιστά κατ' εξοχήν υποψήφιους στόχους για μελέτη από το μελλοντικό μεγάλο αμερικανικό διαστημικό τηλεσκόπιο James Webb, τον διάδοχο του Hubble.

Οι δύο σίγουροι εξωπλανήτες Gliese 887b και Gliese 887c είναι πολύ γρήγοροι -περισσότερο και από τον Ερμή- καθώς ολοκληρώνουν μια περιστροφή γύρω από το μητρικό τους άστρο κάθε 9,3 και 21,8 μέρες αντίστοιχα (αυτή είναι η διάρκεια του έτους τους). Οι επιστήμονες βρήκαν ενδείξεις και για ένα τρίτο εξωπλανήτη με διάρκεια έτους περίπου 50 γήινων ημερών.

Σύμφωνα με τις πρώτες ενδείξεις, οι δύο επιβεβαιωμένοι εξωπλανήτες φαίνονται υπερβολικά καυτοί για να διαθέτουν υγρό νερό στην επιφάνεια τους, χωρίς πάντως αυτό να αποκλείεται. Όμως ο τρίτος μη επιβεβαιωμένος, που είναι πιο μακρινός, πιθανώς βρίσκεται μέσα στη φιλόξενη για ζωή ζώνη του άστρου του, το οποίο έχει τη μισή περίπου μάζα του Ήλιου μας και είναι λιγότερο δραστήριο από άλλους ερυθρούς νάνους, συνεπώς μάλλον δεν βομβαρδίζει τους πλανήτες του με ισχυρή ακτινοβολία. Η θερμοκρασία του Gliese 887c εκτιμάται σε περίπου 70 βαθμούς Κελσίου. Είναι άγνωστο αν οι δύο εξωπλανήτες διαθέτουν ατμόσφαιρα.

Ειδικά αν μελλοντικές παρατηρήσεις επιβεβαιώσουν την ύπαρξη και τρίτου εξωπλανήτη, τότε το σύστημα του GJ 887 αναμένεται να γίνει στο μέλλον ένα από τα πιο μελετημένα στη «γειτονιά» μας. Η εγγύτητα του καθιστά πιθανή ακόμη και τη μελέτη της πιθανής ατμόσφαιρας των πλανητών του.

Το 2016 ανακαλύφθηκε ο κοντινότερος στη Γη εξωπλανήτης, ο οποίος έχει περίπου τη μάζα της Γης και κινείται πέριξ του κοντινότερου στον πλανήτη μας άστρου, του Εγγύτατου του Κενταύρου. Το 2018 ανακαλύφθηκε μια υπερ-Γη γύρω από το δεύτερο κοντινότερο στη Γη αστέρι, το άστρο Μπάρναρντ. Το 2019 βρέθηκε ένα σύστημα τριών πλανητών γύρω από τον ερυθρό νάνο GJ 1061, ο οποίος βρίσκεται λίγο μακρύτερα από τον GJ 887.

Τουρνουά “Παύλος Γιαννακόπουλος”: Το τζάμπολ στο ΟΑΚΑ14:25Κορονοϊός - Λύματα: Σε σταθερό επίπεδο το ιικό φορτίο στη Θεσσαλονίκη14:11Θεσσαλονίκη: εξιχνιάστηκαν ληστείες σε βάρος οδηγών ταξί13:58ΥΠΕΞ: διάβημα διαμαρτυρίας στην Άγκυρα13:42“The 2night Show”: ο Γρηγόρης Αρναούτογλου “ξαναχτυπά” στον ΑΝΤ113:27Θεσσαλονίκη: συλλήψεις για εκβιασμό σε νεαρό ιερέα13:14Αδήλωτα τετραγωνικά: δεύτερη ευκαιρία με ευνοϊκή ρύθμιση13:00Μέσι: Κάστρο στο Παρίσι θέλει να νοικιάσει ο άσος της Παρί Σεν Ζερμέν12:47Χανιά: γυναίκα λήστεψε ηλικιωμένο βγάζοντας μαχαίρι στο κέντρο της πόλης12:32Πρωινοί Τύποι – Γκάνα: μικροί μαθητές τραγουδούν και χορεύουν σε ελληνικούς ρυθμούς (βίντεο)12:18Σάμος - Μηταράκης για μεταναστευτικό: Κάναμε πράξη τις δεσμεύσεις μας (βίντεο)12:03Τρίκαλα – φάρμακα: με drone ο εφοδιασμός των περιφερειακών φαρμακείων11:49Ολυμπιακός: Ανακοίνωσε τον Γκάρι Ροντρίγκες11:36Ιτούδης για Ίβκοβιτς: μεγάλη απώλεια για παγκόσμιο μπάσκετ (βίντεο)11:23Μητσοτάκης για ΝΑΤΟ: Η Ελλάδα ισχυρός και αξιόπιστος σύμμαχος (βίντεο)11:09Μεταναστευτικό: διεθνής καμπάνια για την αποτροπή προσφυγικών ροών10:56Εύβοια - δυστύχημα: νέα παιδιά ξεψύχησαν στην άσφαλτο (εικόνες)10:41Σκυλακάκης στον ΑΝΤ1: Φορολοταρία 2 εκατ. ευρώ τον Δεκέμβριο (βίντεο)10:27Μενίδι – Μάριος: η μητέρα του επιστρέφει να διδάξει στο σχολείο που σκοτώθηκε ο 11χρονος (βίντεο)10:14Καλύβια: Έκρηξη και φωτιά σε σπίτι10:00