Ειδήσεις /Υγεία - ΠεριβάλλονΔημοσίευση: 31 Μαρτίου 2020 09:03

Κορονοϊός: Πώς μολύνει τον οργανισμό

Σημαντική για την αντιμετώπιση του φονικού ιού είναι η ανακάλυψη των Αμερικανών επιστημόνων για τον τρόπο που ο κορονοϊός προσκολλάται στα κύτταρά μας.

ιατρικό εργαστήριο - ιός

Επιστήμονες στις ΗΠΑ δημιούργησαν έναν τρισδιάστατο χάρτη της προεξέχουσας πρωτεΐνης, την οποία διαθέτει ο νέος κορονοϊός SARS-CoV-2 για να προσδένεται στα ανθρώπινα κύτταρα και να μολύνει τον οργανισμό. Η μελέτη του βιολογικού μηχανισμού λοίμωξης ελπίζεται ότι θα επιτρέψει την αποτελεσματικότερη φαρμακευτική αντιμετώπιση του ιού που προκαλεί την πανδημική νόσο Covid-19.

Μία βασική διαπίστωση είναι ότι η πρωτεΐνη-άγκιστρο του ιού «γραπώνεται» στα κύτταρα των ασθενών με περίπου τετραπλάσια ισχύ σε σχέση με εκείνη του προηγούμενου κορονοϊού που προκάλεσε τη νόσο SARS (Σοβαρό Οξύ Αναπνευστικό Σύνδρομο) το 2002-03. Αυτή η έξτρα δύναμη του νέου ιού, σύμφωνα με τους επιστήμονες, σημαίνει ότι τα σωματίδια του νέου κορονοϊού, τα οποία εισπνέονται από τη μύτη ή το στόμα των ανθρώπων μέσω των σταγονιδίων που εκτινάσσει ένας ασθενής, έχουν μεγαλύτερη πιθανότητα και ικανότητα να προσαρτηθούν στα κύτταρα του ανώτερου αναπνευστικού συστήματος. Συνεπώς, εκτιμάται ότι χρειάζονται σχετικά λιγότερα σωματίδια του ιού για να προκληθεί μία νέα λοίμωξη, από ό,τι συνέβαινε στην περίπτωση της νόσου SARS.

Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου της Μινεσότα, με επικεφαλής τον αναπληρωτή καθηγητή Φανγκ Λι, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό «Nature», σύμφωνα με τη «Γκάρντιαν», χρησιμοποίησαν κρυσταλλογραφία ακτίνων-Χ για να δημιουργήσουν έναν «χάρτη» σε ατομικό επίπεδο της προεξέχουσας πρωτεΐνης του ιού, καθώς και της αντίστοιχης πρωτείνης υποδοχέα ACE-2 στα ανθρώπινα κύτταρα. Μόλις ο ιός έχει μπει στο σώμα, η εν λόγω πρωτεΐνη του προσκολλάται στον αντίστοιχο υποδοχέα των ανθρωπίνων κυττάρων, πράγμα που επιτρέπει στον SARS-CoV-2 να εισδύει στα κύτταρα και να πολλαπλασιάζεται μέσα σε αυτά.

«Η τρισδιάστατη δομή δείχνει ότι, σε σχέση με τον ιό που προκάλεσε το ξέσπασμα της νόσου SARS το 2002-2003, ο νέος κορονοϊός έχει εξελίξει νέες στρατηγικές για να προσδένεται στον ανθρώπινο υποδοχέα του, με αποτέλεσμα η προσκόλλησή του να είναι πιο γερή. Αυτό βοηθάει τον ιό να μολύνει τα ανθρώπινα κύτταρα και να εξαπλώνεται μεταξύ των ανθρώπων», δήλωσε ο Λι.

Ο νέος 3D χάρτης του ιού θα χρησιμοποιηθεί τώρα από τους επιστήμονες σε όλον τον κόσμο για να βρουν πιθανά φάρμακα που μπορούν να τον εξουδετερώνουν πριν προλάβει να πολλαπλασιαστεί. «Αν ένα νέο φάρμακο αντισωμάτων μπορεί να προσκολληθεί στις ίδιες περιοχές του ιού πιο γερά και πιο συχνά από ό,τι ο ανθρώπινος υποδοχέας, τότε θα μπλοκάρει τον ιό έξω από τα κύτταρα», ανέφερε ο Λι.

Σημαντικότερες ειδήσεις στη κατηγορίαΜονή Πετράκη - Επίθεση με βιτριόλι: σε Μονάδα Εγκαυμάτων οι ΜητροπολίτεςΣήμερα 20:23 | Ειδήσεις

Ποιοι είναι οι ιεράρχες που μεταφέρθηκαν στο “Λαϊκό” και ποιοι διακομίστηκαν στο ΚΑΤ. Ποιος και γιατί έκανε την επίθεση. Πως εξουδετερώθηκε ο δράστης.,

Άρση μέτρων: Τέλος η απαγόρευση κυκλοφορίας – Αλλαγές σε εστίαση και δεξιώσειςΣήμερα 18:15 | Ειδήσεις

Χωρίς μάσκα στους εξωτερικούς χώρους. Ποια μέτρα χαλαρώνουν από την Δευτέρα 28 Ιουνίου. Τι ισχύει με τα self test. "Καμπανάκι" για τέσσερα νησιά.

Δολοφονία στα Γλυκά Νερά: Η πρώτη ημέρα του πιλότου στην φυλακήΣήμερα 16:52 | Ειδήσεις

Η συνέντευξη του 33χρονου στην διευθύντρια των φυλακών. Τι φέρεται να ζήτησε Σε ποια πτέρυγα κρατείται ο καθ' ομολογία δολοφόνος.

Βιασμός στα Πετράλωνα: Δίωξη για δύο κακουργήματα στον 35χρονοΣήμερα 20:00 | Ειδήσεις

Σε βάρος του 35χρονου ασκήθηκε δίωξη και για δυο πλημμελήματα, ενώ δίωξη ασκήθηκε και σε βάρος του συνεργού του.

Δολοφονία στην Ζάκυνθο: Ελεύθερος ο εφοπλιστής21:17Euro 2020: η Σουηδία στους “16”... πρώτη και καλύτερη (βίντεο)21:05Euro 2020: Η Ισπανία στους “16” με 5αρα στην Σλοβακία21:00Δολοφονία στα Γλυκά Νερά: Η πρώτη ημέρα του πιλότου στην φυλακή 20:48Επίθεση με βιτριόλι σε Μητροπολίτες: επικοινωνία Σακελλαροπούλου - Ιερώνυμου20:36Μονή Πετράκη - Επίθεση με βιτριόλι: σε Μονάδα Εγκαυμάτων οι Μητροπολίτες20:26Βιασμός στα Πετράλωνα: Δίωξη για δύο κακουργήματα στον 35χρονο20:15Κρήτη: Άλογο έπεσε σε πηγάδι - Μεγάλη επιχείρηση διάσωσης (βίντεο)20:03Πετρούνιας: Προκρίθηκε στον τελικό της Ντόχα και έκανε το πρώτο βήμα για το Τόκιο 19:52Μονή Πετράκη: επίθεση με βιτριόλι σε Μητροπολίτες19:39Βόρεια Μακεδονία - Ζάεφ: Λάθος το tweet για “μακεδονική εθνική ποδοσφαίρου”19:26Μαγιορκίνης για ινδική μετάλλαξη: Επισπεύστε τον εμβολιασμό για προστασία19:14Θεσσαλονίκη: Μαχαίρωσε περαστικό που του ζήτησε να μην κακοποιεί το σκύλο του 19:02Μητσοτάκης σε Χόγιερ: Υπάρχει η κατάλληλη δυναμική για επενδυτική έκρηξη18:50Καραμανλής για Μετρό Θεσσαλονίκης – Σταθμό Βενιζέλου: το ΣτΕ δικαιώνει το ΥΠΠΟ18:39Άρση μέτρων: Τέλος η απαγόρευση κυκλοφορίας – Αλλαγές σε εστίαση και δεξιώσεις 18:25Άρση μέτρων: Τέλος η μάσκα σε εξωτερικούς χώρους χωρίς συνωστισμό 18:14Άρση μέτρων: Παπαευαγγέλου και Χαρδαλιάς για μάσκες και απαγόρευση κυκλοφορίας (βίντεο)18:04Κορονοϊός: ο “χάρτης” με τα κρούσματα της Τετάρτης17:56Κορονοϊός: 520 νέα κρούσματα την Τετάρτη17:45