Ειδήσεις /Τεχνολογία - ΕπιστήμηΔημοσίευση: 16 Αυγούστου 2019 16:46

Επίτευγμα: Ο πρώτος δακτύλιος καθαρού άνθρακα είναι γεγονός

Το επίτευγμα επιτεύχθηκε μετά από επίπονες προσπάθειες, και αφού οι περισσότεροι χημικοί στη Γη είχαν εγκαταλείψει την προσπάθεια.

Δακτύλιος καθαρού άνθρακα

Μια ομάδα επιστημόνων στην Ευρώπη κατάφερε να συνθέσει το πρώτο μόριο καθαρού άνθρακα με τη μορφή δακτυλίου, που περιλαμβάνει 18 άτομα. Το επίτευγμα έλαβε χώρα έπειτα από επίπονες προσπάθειες, και αφού οι περισσότεροι χημικοί στη Γη είχαν εγκαταλείψει την προσπάθεια.

Το κυκλικό μόριο ονομάζεται «κυκλο-άνθρακας» και μπορεί να αποτελέσει το πρώτο βήμα για τη δημιουργία τρανζίστορ μοριακής κλίμακας και άλλων ηλεκτρονικών νανοσυσκευών, καθώς το νέο μόριο, όπως έδειξε η πρώτη μελέτη των ιδιοτήτων του, δρα ως ημιαγωγός.

Οι ερευνητές ξεκίνησαν με ένα τριγωνικό μόριο άνθρακα και οξυγόνου, το οποίο στη συνέχεια «χειραγώγησαν» με ηλεκτρικό ρεύμα, ώστε να καταλήξουν σε ένα δακτύλιο καθαρού άνθρακα.

Οι επιστήμονες του Τμήματος Χημείας του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης και της IBM Research στη Ζυρίχη έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό Science.

Για «απολύτως εντυπωσιακό έργο που ανοίγει ένα νέο πεδίο έρευνας», έκανε λόγο ο ιάπωνας χημικός Γιοσίτο Τόμπε του Πανεπιστημίου της Οσάκα, σύμφωνα με το Nature.

«Πολλοί επιστήμονες, μεταξύ αυτών κι εγώ, είχαμε προσπαθήσει να δημιουργήσουμε κυκλο-άνθρακες και να προσδιορίσουμε τις μοριακές δομές τους, αλλά μάταια» πρόσθεσε.

Ο καθαρός άνθρακας συναντάται σε διάφορες μορφές, όπως στα διαμάντια, στο γραφίτη και στους νανοσωλήνες άνθρακα.

Τα άτομα άνθρακα μπορούν να σχηματίσουν χημικούς δεσμούς μεταξύ τους με διάφορους τρόπους, όπως τετραπλούς δεσμούς που οδηγούν σε πυραμιδοειδές σχήμα (διαμάντια) ή τριπλούς δεσμούς που δημιουργούν εξάγωνα (γραφένιο).

Η δημιουργία όμως δακτυλίων άνθρακα, όπου το κάθε άτομο συνδέεται μόνο με δύο «γείτονές» του, είχε αποδειχθεί αδύνατη έως τώρα.

Οι επιστήμονες θα μελετήσουν πλέον τις βασικές ιδιότητες του νέου μορίου, από το οποίο μπορούν μέχρι στιγμής να συνθέσουν μόνο ένα κάθε φορά.

Στόχος τους είναι επίσης να βρουν μια νέα μέθοδο για να παράγουν κυκλο-άνθρακες σε μεγαλύτερες ποσότητες.

Προς διερεύνηση είναι ακόμη το κατά πόσον ο κυκλο-άνθρακας είναι σταθερός στην πράξη.

Euro 2020: Η Ιταλία συνέτριψε και την Ελβετία (βίντεο)23:59Πώς να αντιμετωπίσεις αποτελεσματικά τον θυμό σου!23:48Πέντε συνταγές για Detox Water… προκειμένου να χάσεις εύκολα κιλά23:39Κορονοϊός: Νέα θεραπεία πιθανώς σώζει ζωές23:30Σκοτώθηκε ο Αμπουμπακάρ Σεκάου23:17ΚΙΝΑΛ - Λοβέρδος: Με “Carmina Burana” η ανακοίνωση της υποψηφιότητας για την ηγεσία23:06Συμμορία έκλεβε μαγαζιά και αυτοκίνητα: αυτά είναι τα μέλη της (εικόνες)22:53Επέμβαση καταρράκτη: μύθοι και πραγματικότητα22:41Φουρθιώτης: “Όχι” στην αποφυλάκιση από το Δικαστικό Συμβούλιο22:30Βουλή - Εργασιακό Νομοσχέδιο: Υπερψηφίστηκε κατά πλειοψηφία22:18Ιταλία – κορονοϊός: αυξήθηκε το ποσοστό όσων βρίσκονται σε κατάσταση απόλυτης φτώχειας22:11Εργασιακό νομοσχέδιο: Συλλαλητήριο έξω από τη Βουλή (εικόνες)22:01Euro 2020: “Καμπάνα” στον Αρναούτοβιτς για προσβολή ποδοσφαιριστή21:49Euro 2020: ένα γκολ κάθε 39 λεπτά στην πρώτη αγωνιστική των ομίλων21:36Τσιγκρής: Επίθεση με μπογιές στο γραφείο του βουλευτή (εικόνες)21:24Νέο μήνυμα Μητσοτάκη στην Τουρκία: Επιτακτική ανάγκη ο σεβασμός των αρχών καλής γειτονίας21:12Euro 2020: η Ουαλία νίκησε την Τουρκία (βίντεο)20:59Κοινωνικός Τουρισμός: Λήγει η προθεσμία για τις αιτήσεις20:46Μύκονος – ναρκωτικά: εξαρθρώθηκε κύκλωμα διακίνησης κοκαΐνης20:35Ρέγκλινγκ σε Σταϊκούρα: Η ελληνική οικονομία μπορεί να δει ισχυρή ανάπτυξη μετά την πανδημία20:23