Ειδήσεις /Τεχνολογία - ΕπιστήμηΔημοσίευση: 08 Αυγούστου 2019 09:57

Ανακαλύφθηκαν δεκάδες νέοι γαλαξίες

Γιγάντιοι αχνοί γαλαξίες που γεννούν «εκατοντάδες» ήλιους το χρόνο ανακάλυψαν επιστήμονες.

Λαμπρό - σουπερνόβα - γαλαξίες - αστέρας - άστρο

Ιάπωνες και Ευρωπαίοι αστρονόμοι ανακάλυψαν 39, αόρατους έως τώρα, γιγάντιους αχνούς γαλαξίες σε μεγάλη απόσταση στον χρόνο και στον χώρο, καθένας από τους οποίους «γεννάει» περίπου 1.000 ήλιους τον χρόνο. Η ανακάλυψη με τη βοήθεια του τηλεσκοπίου ALMA στη Χιλή μπορεί να βοηθήσει να ξαναγραφτεί η ιστορία της πρώιμης περιόδου του σύμπαντος.

Αυτοί οι γαλαξίες δεν είχαν εντοπιστεί μέχρι σήμερα, επειδή δεν μπορούσε να τους δει το οπτικό διαστημικό τηλεσκόπιο Hubble, καθώς το φως τους έχει μήκη κύματος αόρατα στα μάτια μας και στο Hubble. Αλλά έγιναν αντιληπτοί από το ALMA, που «βλέπει» σε αυτό το τμήμα του ηλεκτρομαγνητικού φάσματος. Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον αστροφυσικό Τάο Γουάνγκ του Πανεπιστημίου του Τόκιο, έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό «Nature».

Οι γαλαξίες αυτοί απέχουν δισεκατομμύρια έτη φωτός και οι αστρονόμοι τους βλέπουν σήμερα όπως ήταν κατά τα πρώτα δύο δισεκατομμύρια χρόνια ζωής του σύμπαντος (η παρατήρηση μακρινών αντικειμένων στο σύμπαν ισοδυναμεί με ένα «ταξίδι» στο παρελθόν, αφού το φως τους χρειάζεται τεράστιο χρόνο για να φθάσει στη Γη και να αποκαλύψει την ύπαρξή τους).

Καμία θεωρία για την εξέλιξη του σύμπαντος δεν είχε προβλέψει ένα τόσο μεγάλο αριθμό μεγάλων γαλαξιών τόσο νωρίς στη ζωή του σύμπαντος. Οι ερευνητές βρήκαν δεκαπλάσιους νεαρούς γαλαξίες από ό,τι περίμεναν με βάση τα έως τώρα μοντέλα τους για το πρώιμο σύμπαν, κάτι που σημαίνει ότι πρέπει πιθανώς να αναθεωρήσουν τις θεωρίες τους για την παιδική ηλικία του. Μεταξύ άλλων, ίσως είναι λανθασμένες οι εκτιμήσεις για την ποσότητα στο σύμπαν της «σκοτεινής» ύλης που συγκρατεί τους γαλαξίες, καθώς με βάση τις έως τώρα εκτιμήσεις είναι απίθανο να είχαν εμφανισθεί τόσο μεγάλοι γαλαξίες στην αρχική φάση του σύμπαντος.

«Είναι η πρώτη φορά που ένας τόσο μεγάλος πληθυσμός μεγάλων γαλαξιών επιβεβαιώθηκε κατά τα πρώτα δύο δισεκατομμύρια χρόνια του ηλικίας 13,7 δισεκατομμυρίων ετών σύμπαντος. Αυτοί οι γαλαξίες ήταν προηγουμένως αόρατοι σε μας. Η ανακάλυψή τους έρχεται σε αντίθεση με τα υπάρχοντα μοντέλα για εκείνη την περίοδο κοσμικής εξέλιξης και θα μας βοηθήσει να προσθέσουμε μερικές λεπτομέρειες που μέχρι σήμερα λείπουν», δήλωσε ο Γουάνγκ.

Πέρα από τις μελλοντικές παρατηρήσεις του ALMA, ελπίζεται ότι ο διάδοχος του Hubble, το μεγάλο αμερικανικό διαστημικό τηλεσκόπιο James Webb, θα μπορέσει να δει και άλλους τέτοιους γαλαξίες που ήταν αόρατοι στα «μάτια» του προκατόχου του.

Σημαντικότερες ειδήσεις στη κατηγορίαΣχολεία - Κεραμέως: self test και στα νηπιαγωγεία – νωρίτερα η έναρξη του σχολικού έτουςΣήμερα 09:50 | Ειδήσεις

Τι είπε η Υπ. Παιδείας για τις Πανελλαδικές, τις πρακτικές ασκήσεις φοιτητών και την σεξουαλική διαπαιδαγώγηση στα σχολεία. Που θα δημιουργηθούν 50 Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία.

Ημέρα της Ευρώπης: έπαρση σημαίας Ελλάδας και ΕΕ στην Ακρόπολη (εικόνες)Σήμερα 10:10 | Ειδήσεις

Ο εορτασμός της ημέρας της Ευρώπης συμπίπτει με την επέτειο των 40 ετών από την ένταξη της Ελλάδας στην Ε.Ε.

Κινέζικος πύραυλος: που έπεσαν τα απομεινάρια της “Μεγάλης Πορείας”Σήμερα 06:44 | Ειδήσεις

Λήξη συναγερμού για τις υπόλοιπες περιοχές του πλανήτη που βρίσκονταν σε εγρήγορση, μεταξύ των οποίων η Ελλάδα.

Ανεργία - ΟΑΕΔ: νέα προγράμματα με χιλιάδες θέσεις και επιδότηση έως 100% (βίντεο)Σήμερα 08:43 | Ειδήσεις

Ο διοικητής του ΟΑΕΔ, Σπύρος Πρωτοψάλτης, αναλύει στον ΑΝΤ1 τα καινούρια προγράμματα που προσφέρουν ευκαιρίες ακόμη και για έναρξη επιχείρησης.

ΝΔ: Στον ΣΥΡΙΖΑ δεν αρέσει ότι το τέλος της πανδημίας είναι κοντά 10:49Ημέρα της Ευρώπης: έπαρση σημαίας Ελλάδας και ΕΕ στην Ακρόπολη (εικόνες)10:37Κωφοί μπορούν να… νιώσουν τα τραγούδια (βίντεο)10:25Μεταναστευτικό - Μηταράκης στον ΑΝΤ1: φεύγουν περισσότεροι από όσους έρχονται (βίντεο)10:12Σχολεία - Κεραμέως: self test και στα νηπιαγωγεία – νωρίτερα η έναρξη του σχολικού έτους10:00Κορονοϊός: πού γίνονται σήμερα δωρεάν rapid test από τον ΕΟΔΥ09:49Θεσσαλονίκη: σάλος με γυμνή γυναίκα στο κέντρο της πόλης09:38Λίβερπουλ: “Ζωντανή” για την τετράδα και το Champions League09:26Κορονοϊός - Εξαδάκτυλος: είναι σαν να πέφτουν καθημερινά δύο λεωφορεία στον γκρεμό και να χάνονται οι επιβάτες (βίντεο)09:14“Πρωινοί Τύποι”: Κινέζα δημοσιογράφος κάνει ανταπόκριση στα... ελληνικά! (βίντεο)09:02“Η Φάρμα”: Αποχώρησε ο Στράτος Τζώρτζογλου (βίντεο)08:49Ανεργία - ΟΑΕΔ: νέα προγράμματα με χιλιάδες θέσεις και επιδότηση έως 100% (βίντεο)08:37Μπαράκ Ομπάμα: πέθανε ο σκύλος του, Μπο08:24Ισραήλ: νέες αιματηρές συγκρούσεις στην Ιερουσαλήμ (εικόνες)08:12“Γειτονιές στο πιάτο”: ο Βοτανικός και τα στέκια του08:00Ινδική μετάλλαξη κορονοϊού: έντονη ανησυχία του ΠΟΥ07:47Γιορτή της Μητέρας: η ιστορία αυτής της ξεχωριστής ημέρας07:36Η Μπάγερν Μονάχου γιόρτασε τον τίτλο με “εξάσφαιρο”!07:24“Special Report” για το στοίχημα του τουρισμού07:12Times Square: πυροβολισμοί με τραυματίες (εικόνες)07:00